  • Data: 2010-02-07 22:08:54
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to moze zrobic tylko trawienie.
    > Nikiel jest nikiel i nie wydaje mi sie zeby mial jakies wersje.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_chirurgiczna
    Nie jestem metalurgiem ale nikiel zapewne jest osłonięty innym metalem
    tego stopu, który go wiąże z powierzchnią. Tak jak żelazo bez zmiany
    swojej korodującej natury nagle staje się osłonięte przed czynnikami
    zewnętrznymi.

    > ejze - Swatch to jest tandeta wysokiej klasy :-)
    > Nie wiem czy to cos takiego mozna nazywac nadal tandeta :-)

    Kolorowa tandeta. Nawet jeżeli pochodzi ze Szwajcarii. Lekko się
    zdziwiłem, gdy zobaczyłem, że jedyne do czego z tyłu można się dostać,
    to bateria. Nie da się odkręcić wieczka, bo go nie ma. Może da się zdjąć
    szkiełko i wyjąć cały mechanizm od strony tarczy ale to chyba nie jest
    przewidziane. Taka jednorazówka. W przyszłym roku będzie modny inny
    kolor. Następny etap, to brak możiwości wymiany baterii ale to już
    pozostawmy Stevenowi Jobsowi z Apple. Jeżeli wprowadzi swoje zegarki na
    rynek, to zastosuje ten patent :-)

    > Jesli zielone, to od miedzi.
    Nie tylko. Lepiej niech się wypowie ktoś, kto widział galwaniczne
    pokrywanie miedzią, cynkiem i niklem - jaki był kolor elektrolitu. Ja
    nie widziałem.
    Wiem, że od tandetnych kopert z wżerami korozyjnymi skóra zielenieje. We
    wżerach nie widziałem nawet śladu miedzi.
    Czy to zielenienie jednocześnie występuje z alergią? Nie wiem, bo mnie
    tylko denerwowała estetyka. Nic mi nie było.

    Maciek