  • Data: 2009-08-05 09:36:40
    Temat: Re: Super-zoom dla amatora
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Największym problemem jest, jak w trudnych warunkach nie trafi i biega
    > od końca do końca. Wtedy to denerwuje.

    tak , gdyby do takiego przypadku doszlo , a czy dojczie to zalezy
    przede wszystkiem od czujnikow AF w korpusie.
    rprzyznam sie , ze takiego przypadku nie mialem a ronie sporo zdjec w
    zlych warunkach tym obiektywem.

    > I dlatego ktoś, kogo stać może żałować, że nie dopłacił do Canona.

    w moim przypadku ciagle podpinajac ten obiektyw pod korpus mysle z
    zadowoleniem , cale szczescie ze nie kupilem canona.

    mam bardzo proste kryterium oceny rozsadnosci zakupu obiektywu.
    dziele rozdzielczosc obiektywu przez cene.
    tamron jest nie do pobicia i to mi sie sprawdza.

    zdecydowanie najlepszy AF jaki wogole posiadam to obiektyw hybrydy
    leica/panasonic.
    piekielnie szybki , bezszelestny i niezawodny.
    odkad mam taki dobry AF nie mam kompleksu uzywania obiektywu o
    gorszym AF , gdyz wiem ze na razie zaden AF w dslr nie jest rownie
    dobry. No moze nikona zrobil na mnie podobne wrazenie , ale mniejszy
    zakres ogniskowych. Gdyby podszedl jakis proo i z politowaniem
    spojrzal na mojego tamrona zawsze moglbym powiedziec - w domu mam
    lepszy .

    i kolosalna zaleta tamrona - lekki .
    uzywam go jako obiektyw glownie wycieczkowy i ta lekkosc jest
    wspaniala cecha.

    w sumie dosztedlem do zestawu urlopowo-wycieczkowego mieszczacego sie
    w niewielkiej torbie naramiennej
    tamron 17.50 + 70-210 usm , musi wystarczyc.
    ef-s 17-55 + 70-200/2,8 odpadaja ze wzgledu na ciezar a przyrost
    jakosci obrazu nie bylby zauwazalny na obrazie wielkosc monitora .

    > ktoś z mniejszym budżetem nie będzie miał tego dylematu i będzie się
    > cieszył całkiem przyzwoitym Tamronem. I w razie czego będzie ostrzył
    > manualnie, z potwierdzeniem.

    musze Cie zaskoczyc - moj tamron ma najlepiej pracujacy AF wsrod
    kilkunastu obiektywow jakie mam
    wsrod zomow to wogoile inne sie nie umywaja.
    wybaczam mu lekki halas w zamian za ostrosc.
    wole glosno i ostro niz cicho i miekko ;-)

    > Zgadza się, ale dopowiem od razu, że to "winietowanie" jest twarde, OIDP
    > na żadnej ogniskowej nie kryje pełnej klatki, nie da się tego rozjaśnić,
    > trzeba sporo obciąć. Ale jako tymczasowa proteza szerokiego kąta dla FF
    > może przez chwilę posłużyć. Ale raczej nie do slajdów :-)

    do slajdow nie , ale jak piszesz jako kolo ratunkowe do FF mozna
    podpiac i pozniej wyciac czesc.
    tej winiety elektronicznie sie nie usunie , jednak nie pokrywa calosci
    FF.