    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Date: Wed, 24 Mar 2010 07:50:30 +0100

    news:hob6in$kfe$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand pisze:
    > (...)
    >
    > No cóż, znów próbujesz skierować dyskusję na manowce, ale nic to
    > - D-40 akurat niekoniecznie ma mieć związek z emisją zanieczyszczeń,
    > ale z bezpieczeństwem oraz uciążliwością ruchu jak najbardziej.
    > Ekologicznie też pewnie źle nie wyjdzie :)

    Przepraszam, a czy to ja zacząłem nawiązywanie do ekologii? Chcesz mi może
    wmówić, że szybszy przejazd przez taką "strefę zamieszkania" zapewne
    negatywnie wpłynie na żywotność jętki jednodniówki? Poza tym o jakim
    niebezpieczeństwie mówisz, jeśli jedziesz 50 km/h drogą, która jest
    zabudowana w odległoci 100 metrów od niej?
    Strefa zamieszkania i prędkość 20 km/h to powinno być oznakowanie
    występujące tylko i wyłącznie na drogach stricte osiedlowych. Po to ktoś
    wymyślił taką strefę, żeby pieszy mógł sobie chodzić po całej drodze mając
    tam bezwzględne pierwszeństwo i nie bojąc się, że coś go rozjedzie.
    Nadużywanie tego znaku spowoduje to samo, co w przypadku ograniczeń
    prędkości - ludzie zaczną go ignorować.

    > Tak się składa, że jeżdżę codziennie od wielu lat. Nie tylko po Polsce.

    I co - większość jeździ przepisowo? Po jakim mieście jeździsz?

    > LOL - niemiecka Policja nie lubi Polaków? No fakt, czytałem tutaj,
    > że nie lubi czeska, austriacka itd.. Jak wytłumaczysz fakt, że
    > nigdy i z żadną problemów nie miałem?

    Niemiecka Policja nie lubi Polaków. Do tego stopnia, że potrafią być bardzo
    niesympatyczni i bez pytania wyrzucić na parkingu wszystko z bagażnika na
    mokry asfalt, pod pozorem "poszukiwania narkotyków".

    > Nie? W wielu krajach tak robią :)

    Może w Czechach i na Słowacji jeszcze.

    > A droga przebiegała przez miejscowość? Znam takie, że mimo szczerych
    > chęci nawet tych 60km/h nie przekroczysz, ponieważ mocy nie wyda.

    A jeden przykład Ci podam - normalna dwupasmówka, "zakończona" tunelem. W
    tunelu był zakręt pod kątem prawie 90 stopni. Przed nim ograniczenie z tego
    co pamiętam do 50 albo do 40 km/h. Na tyle blisko tunelu, że nie trzeba
    przez 10 minut od tego ograniczenia dojeżdżać do przeszkody właściwej. U nas
    znak postawiliby kilometr wcześniej... Wjazd w ten tunel z prędkością 80
    km/h skończyłby się zapewne rozsmarowaniem auta na ścianie.

    Z Polski - jeszcze na etapie istnienia "autostrady" typu betonowa patatajka
    Katowice-Wrocław, zdarzyło mi się jeździć wiele razy do Opola z Gliwic,
    drogami alternatywnymi dla owej autostrady. Jadąc przez wioski co chwila
    napotykałem ograniczenia do 40 km/h, dziwiąc się, co za debil je ustawił -
    spokojnie przejechać można było tamtędy 2x szybciej bez jakiegokolwiek
    strachu, że jedziemy blisko granicy przyczepności, czy też widoczność jest
    niewystarczająca. Takich ograniczeń było tam conajmniej z 10 sztuk. I
    jechało się i z biegiem kilometrów zaczynało te ograniczenia ignorować. A
    potem następowała niespodzianka - postawiona 30-ka, zakręt w prawo, który w
    połowie się mocno zacieśniał i okazało się, że owej 30-ki akurat w tym
    miejscu nie postawiono tak sobie.
    Z biegiem czasu okazało się, że w tym miejscu potrafia wylecieć z drogi
    podczas sezonu wakacyjnego 3-4 auta dziennie. Dziwny zbieg okoliczności,
    prawda?

    Jurand.