    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Date: Tue, 23 Mar 2010 20:16:47 +0100

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:hob0i0$rkm$2@cougar.axelspringer.pl...
    Jurand wrote:
    > Od razu wymienię Ci z 5 znaków z ograniczeniem prędkości w Krakowie, które
    > stoją w miejscach, gdzie najwyraźniej albo kogoś popieprzyło, albo ekipa
    > remontowa zapomniała znaku zdemontować (jak jeszcze do niedawna na
    > obwodnicy Krakowa stała sobie 40-ka).

    > Dawaj.

    1. 40-ka na drodze prowadzącej od strony strony Skawiny na Ruczaj - okolice
    Kampusu UJ (nazwy z pamięci Ci nie podam) - teraz są tam dziury jak w serze
    szwajcarskim. Droga prosta jak strzelił, po lewej w oddali budowa i pod
    ograniczeniem tabliczka "Uwaga - wyjazd z budowy". Widoczność doskonała,
    zabudowań praktycznie żadnych. Ostatnio w zatoczce był tam przyczajony
    radiowóz...

    2. 70-ka i 40-ka przy dojeździe do bramek na A4-ce. Z obu stron. Próbowałeś
    tam kiedyś jechać tak, jak te znaki każą? Można usnąć z nudów, usiłując
    dotoczyć się do bramek.

    3. Ograniczenie 50 na wjeździe do Krakowa od strony autostrady A4 - jedziesz
    sobie od salonu VW dwupasmówką pod górę, potem zjazd w dół, znowu pod górę,
    skręt w prawo i masz ograniczenie do 70-kę po lewej, dosłownie 30 metrów
    dalej po prawej znak "teren zabudowany" i 20 metrów dalej fotoradar po
    lewej. Ile tam możesz jechać? 50! Za skrzyżowaniem, przed stacją benzynową,
    jest powtórzona 50-ka i 200 metrów dalej znowu 70. W zatoczce lubi się
    zaczaić radiowóz i łapie tych, co nie zwrócili uwagę na znak "teren
    zabudowany". Jak Boga kocham - chyba ani razu nie spotkałem tam samochodu
    osobowego jadącego 50 km/h. Wszyscy grzeją 100 i hamują przed fotoradarem
    do... 70-ciu.

    4. Jeszcze z 2 miesiące temu jadąc obwodnicą od strony Wieliczki, po tym jak
    zdemontowali przewężenie w jednym miejscu drogi, stała 40-ka po prawej
    stronie drogi. Ekipa zapomniała zabrać.

    5. Aleje 3 wieszczów. Droga 3-pasmowa, prawy dla autobusów i taxi. Nasrane
    tam jest 70-ek od groma. Do tego stopnia jest to mylące, że nawet biegły
    sądowy stwierdził na rozprawie, że cała ta ulica ma ograniczenie do 70-ciu.
    Niestety - za jednym ze skrzyżowań "zapomnieli" postawić 70-kę - i jest
    ograniczenie z automatu do 50 km/h. Ile tam się jeździ? 70-100, jak nie ma
    dużego natężenia, które wymusza stanie na światłach. Jadąc wolniej, niż 70,
    jesteś najnormalniejszym w świecie zawalidrogą.