-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
Date: Tue, 23 Mar 2010 15:37:06 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 64
Message-ID: <hoajmk$dhd$1@inews.gazeta.pl>
References: <ho8n09$hh4$1@news.dialog.net.pl> <ho8oav$dug$1@inews.gazeta.pl>
<hoa9vv$91t$1@inews.gazeta.pl> <hoaavm$c90$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269355028 13869 83.13.241.83 (23 Mar 2010 14:37:08 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 14:37:08 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <hoaavm$c90$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100227
Thunderbird/3.0.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2266640
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-03-23 13:08, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
> Arek (G) pisze:
>> W dniu 2010-03-22 22:43, Artur Maśląg pisze:
>> [...]
>>> Zbyt wielu kierowców w Polsce ignoruje ograniczenia prędkości, które
>>> jednak nie są bezzasadne.
>>
>> Problem w tym, że zbyt często są jednak bezzasadne.
>
> Pytanie tylko co to znaczy zbyt często i z czyjego punktu widzenia.
> Wiele osób przyzwyczaiło się jazdy wedle własnego widzimisię i
> niestety nie pasują im ograniczenia, które niestety są związane
> ze zwiększeniem się ruchu i walką o bezpieczeństwo.
Owszem, można dokładać ograniczeń tylko dokąd to prowadzi? Czy kierowca
mający do przejechania 300km w 9h będzie bardziej zmęczony i
sfrustrowany od kierowcy który mógłby zrobić ten odcinek w np. 5h. I
jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo? Nadmiarowe ograniczenia mogą
powodować dwa rodzaje postaw. Nagminne ich łamanie w konsekwencji czego
nie przestrzeganie również tych które są w 100% zasadne, oraz
"nadrabianie" czasu w miejscach gdzie ograniczenia są mniejsze. Można
próbować zmieniać bieg rzeki kijem, pytanie tylko jakie będą efekty.
Wprowadzanie kolejnych ograniczeń i kolejnych FR jakoś nie zwiększa
bezpieczeństwa na drogach.
>> Pierwszy z brzegu przykład jak wytłumaczyć ponad 20km teren zabudowany
>> ciągnący się przez kilka z rzędu wiosek?
>
> Normalnie - wioski sie rozrastają, ruch coraz większy itd. FR nie
> dołożyli przy okazji? Znam takie odcinki i zasadniczo to co mi
> przeszkadza, to brak powtórzenia ograniczenia co jakiś czas, ponieważ
> po kilku kolejnych skrzyżowaniach, czy drogach bocznych człowiek
> zapomina, czy już minął koniec terenu, czy nadal jest 50. Głupio
> się nadziać na radar jadąc jak cywilizowany człowiek dłuższy czas.
> Na tym Twoim zachodzie stosowne powtórzenia są na tyle częste, że
> kierowca o nich nie zapomni. W sumie na takich odcinkach są czasem
> podniesienia prędkości - nawet w Polsce.
Nie mówię konieczności powtarzania znaków (nie wiem skąd to wziąłeś),
tylko o niepotrzebnym ograniczeniu prędkości tam gdzie to nie jest
konieczne.
>> Miejsce gdzie wszędzie na zachodzie było by co najmniej 70. Może
>> jakieś chwilowe do 50.
>
> Nie szafuj tym zachodem, ponieważ to różnie bywa. W Polsce zwyczajnie
> brak jest tras szybkiego ruchu, po wielu drogach krajowych na sporych
> odcinkach nie można jechać szybko, ponieważ droga przebiega przez
> miejscowości.
Nie mówię o trasach szybkiego ruchu tylko "normalnych" drogach. Jeżeli
jadę miejscowością gdzie jest zmniejszenie do 70 to wcale mnie to tak
nie boli. Jeżeli w tej samej miejscowości jest postawione na krótkim
odcinku 30km to wiem, że jest to zasadne i zwalniam. Tymczasem w Polsce
przez 20km jest 50, ludzie tego nie przestrzegają na całej długości, w
konsekwencji czego pojedyncze miejsca (szkoły, przedszkola itp.) stają
się bardziej niebezpieczne.
Moim zdaniem naprawdę nie wiele trzeba aby zwiększyć i bezpieczeństwo i
płynność ruchu. Ale to wymaga myślenia, niestety myślenie to towar
deficytowy w naszej szerokości geograficznej.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.10 15:57 Arek (G)
- 23.03.10 16:48 Artur Maśląg
- 23.03.10 17:05 Artur Maśląg
- 23.03.10 17:14 Artur Maśląg
- 23.03.10 19:14 Bydlę
- 23.03.10 19:16 Bydlę
- 23.03.10 19:19 Arek (G)
- 23.03.10 19:34 Arek (G)
- 23.03.10 19:55 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:06 Jurand
- 23.03.10 20:16 Jurand
- 23.03.10 20:24 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:42 Rabbit McCroolick
- 23.03.10 20:59 Artur Maśląg
- 23.03.10 22:17 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973