eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ? › Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    Date: Fri, 07 Jun 2013 00:11:53 +0200

    > Pan Mario napisał:
    >
    > [...tak ogólnie o zaletach tego i owego...]

    > Tutaj mam zdanie zgoła odmienne. Należy utrudniać jak tylko się da pisanie
    > programów osobom, które nie mają pojęcia o programowaniu. Podobnie jak
    > trzeba utrudniać prowadzenie samochodów (samolotów, motocykli itp) ludziom,
    > którzy nie mają pojęcia o prowadzeniu (samochodów, samolotów, motocykli).
    > Albo wręcz uniemozliwać gotowanie tym, którzy o gotowaniu pojęcia nie mają.
    > Uzasadnienie wszędzie są to samo.

    No to sobie możesz zostać przy swoim zdaniu, a życie się toczy dalej.
    Sterowniki weszły do przemysłu jako alternatywa dla prostych systemów
    automatyki opartych na sieci połączonych ze sobą przekaźników. Ludzie
    którzy projektowali takie systemy potrafili to robić nie mając wiedzy z
    dziedziny informatyki. Bo to inna dziedzina wiedzy. Dostali narzędzie
    które pozwalało na zrobienie takiego samego systemu w małym urządzeniu
    zamiast w wielkiej szafie. A system mógł być rekonfigurowalny. W dodatku
    zaprogramowanie polegało na wyrysowaniu podobnego schematu co schemat
    szafy pełnej przekaźników. Nie wiem czemu należałoby tym ludziom
    utrudniać robienie swojej roboty?
    Jak się okazuje sukces odnoszą rozwiązania, które ułatwiają a nie
    utrudniają.

    --
    pozdrawiam
    MD