-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
Date: Sat, 5 Nov 2016 16:09:53 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <nvkso7$9hu$1@node1.news.atman.pl>
References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
<nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
<581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1478358599 9790 31.178.46.73 (5 Nov 2016 15:09:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Nov 2016 15:09:59 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.4.0
In-Reply-To: <581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707973
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-11-05 o 11:58, Elektrolot pisze:
> W dniu 2016-11-05 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
>>
>> Jedyny prawdziwy sposób, w jaki można regulować prędkość silnika
>> asynchronicznego, to przez zmianę
>> częstotliwości.
>
> Generalnie na zmianę prędkości silnika asynchronicznego można wpływać
> przez częstotliwości lub poślizg.
Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi czas.
Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go potrzymasz na
gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.
> Zmiana prędkości silnika asynchronicznego przez zmianę częstotliwości
> jest oczywistym wyborem w przypadku zasilania silników klatkowych.
Niekoniecznie. Zależy od wielu czynników natury technicznej i ekonomicznej.
> W przypadku silników pierścieniowych można wpływać na napięcie w wirniku
> i tym samym zmieniać poślizg. Tak się dzieje np. w kaskadzie stałego
> momentu.
>
Jeśli mówimy o pracy w stanie ustalonym, to zależy, ile uzwojenie
wirnika jest w stanie znieść.
>> Natomiast zmieniając napięcie (choćby i regulatorem fazowym),
>> regulujesz jedynie moment obrotowy.
>
> Z tym się nie zgadzam. Sterowanie prędkością to przecież wpływanie na
> moment silnika. Gdy prędkość jest za mała, to trzeba zwiększyć moment,
> aby silnik przyspieszył. To wynika z elementarnego równania ruchu:
> J*dw/dt = M - Mm (dla stałego momentu bezwładności J)
> w- prędkość,
> M - moment silnika,
> Mm - moment obciążenia.
>
> Jeśli oba momenty są takie same to mamy stan ustalony i prędkość jest
> stała.
>
Nieprawda. Np. w przypadku silnika synchronicznego prędkość obrotowa
jest stała, albo silnik się zatrzyma.
W innych rodzajach silników, zależność prędkości obrotowej od momentu
zależy od charakterystyki M(n).
A wzór który podałeś jest zbyt ogólny - podaje on tylko zupełnie
oczywistą zależność mechaniczną, nie ma w nim parametrów elektrycznych.
Z resztą jak się przyjrzysz, jest to wzór Newtona F=m*a, tylko bardziej
udekorowany.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.16 16:45 Robert Wańkowski
- 05.11.16 17:39 Tomasz Wójtowicz
- 05.11.16 17:47 Robert Wańkowski
- 05.11.16 18:04 J.F.
- 05.11.16 18:14 Robert Wańkowski
- 05.11.16 18:21 J.F.
- 05.11.16 21:53 Tomasz Wójtowicz
- 05.11.16 23:54 Robert Wańkowski
- 06.11.16 01:46 Tomasz Wójtowicz
- 06.11.16 11:11 Elektrolot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo