eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocyRe: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie sinikiem indukcyjnym małej mocy
    Date: Sat, 5 Nov 2016 16:09:53 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 55
    Message-ID: <nvkso7$9hu$1@node1.news.atman.pl>
    References: <m5lcvse30mpt.18lzykot77jax$.dlg@40tude.net>
    <nvjb6e$pmu$1@node1.news.atman.pl>
    <581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1478358599 9790 31.178.46.73 (5 Nov 2016 15:09:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Nov 2016 15:09:59 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.4.0
    In-Reply-To: <581dbb4d$0$5147$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:707973
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-11-05 o 11:58, Elektrolot pisze:
    > W dniu 2016-11-05 o 02:04, Tomasz Wójtowicz pisze:
    >>
    >> Jedyny prawdziwy sposób, w jaki można regulować prędkość silnika
    >> asynchronicznego, to przez zmianę
    >> częstotliwości.
    >
    > Generalnie na zmianę prędkości silnika asynchronicznego można wpływać
    > przez częstotliwości lub poślizg.

    Ale nie każdy silnik wytrzyma dowolny poślizg przez dowolnie długi czas.
    Weź przeciętny silnik z rozruchem gwiazda-trójkąt. Jak go potrzymasz na
    gwieździe zbyt długo usłyszysz chlupot - klatka popłynęła.

    > Zmiana prędkości silnika asynchronicznego przez zmianę częstotliwości
    > jest oczywistym wyborem w przypadku zasilania silników klatkowych.

    Niekoniecznie. Zależy od wielu czynników natury technicznej i ekonomicznej.

    > W przypadku silników pierścieniowych można wpływać na napięcie w wirniku
    > i tym samym zmieniać poślizg. Tak się dzieje np. w kaskadzie stałego
    > momentu.
    >

    Jeśli mówimy o pracy w stanie ustalonym, to zależy, ile uzwojenie
    wirnika jest w stanie znieść.

    >> Natomiast zmieniając napięcie (choćby i regulatorem fazowym),
    >> regulujesz jedynie moment obrotowy.
    >
    > Z tym się nie zgadzam. Sterowanie prędkością to przecież wpływanie na
    > moment silnika. Gdy prędkość jest za mała, to trzeba zwiększyć moment,
    > aby silnik przyspieszył. To wynika z elementarnego równania ruchu:
    > J*dw/dt = M - Mm (dla stałego momentu bezwładności J)
    > w- prędkość,
    > M - moment silnika,
    > Mm - moment obciążenia.
    >
    > Jeśli oba momenty są takie same to mamy stan ustalony i prędkość jest
    > stała.
    >

    Nieprawda. Np. w przypadku silnika synchronicznego prędkość obrotowa
    jest stała, albo silnik się zatrzyma.

    W innych rodzajach silników, zależność prędkości obrotowej od momentu
    zależy od charakterystyki M(n).

    A wzór który podałeś jest zbyt ogólny - podaje on tylko zupełnie
    oczywistą zależność mechaniczną, nie ma w nim parametrów elektrycznych.
    Z resztą jak się przyjrzysz, jest to wzór Newtona F=m*a, tylko bardziej
    udekorowany.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: