  • 1. Data: 2009-05-05 12:34:51
    Temat: Sterowanie przez Internet
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Witam,
    Widziałem kiedyś dyskusję na ten temat, niestety nie bardzo umiem w tej
    chwili znaleźć,
    a być może od tego czasu pojawiły się jakieś nowe możliwości.

    Potrzebowałbym urządzenia, dzięki któremu będę mógł sterować stanem jakiegoś
    wyjścia.
    Idealne rozwiązanie to kilka wyjść i może ze 2 wejścia w standardzie TTL ale
    niekoniecznie.
    Dobrze by bylo, żeby nie żarło za dużo, bo tych urządzeń działających
    nonstop zbiera się
    coraz więcej. Sterowane najlepiej przez TCP lub WWW i żeby cena nie była
    powalająca,
    powiedzmy w okolicach ~100PLN, ale jakby było coś fajnego mogę do tej kwoty
    coś dorzucić jeszcze.
    Jakieś propozycje??

    bhk

  • 2. Data: 2009-05-05 13:11:36
    Temat: Re: Sterowanie przez Internet
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    Poszukaj tutaj:

    http://www.sklep.avt.com.pl/c/pl/38_607/1/1/0/long/i
    nternet.html

  • 3. Data: 2009-05-05 19:39:08
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Chyba juz kiedys trafiłem na te moduły.
    Problem tylko w tym, że praktycznie każdy z nich wykorzystuje moduł
    IIM7010A, który tez swoje kosztuje (widziałem ceny w okolicach 80-90PLN)
    Dodajac koszty samego układu to juz robi się calkiem niezla kwota ok. 200zl
    której
    chyba nie chcialbym wydawac, przynajmniej nie na to co oferują.
    Być może ktoś może zwrócić moją uwagę na coś jeszcze?

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 4. Data: 2009-05-05 19:46:59
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "bhk" <b...@u...onet.eu> wrote in message
> [...]
    > chyba nie chcialbym wydawac, przynajmniej nie na to co oferują.
    > Być może ktoś może zwrócić moją uwagę na coś jeszcze?

    ENC28J60 + gniazdko + AVR jakis

    @

  • 5. Data: 2009-05-05 19:57:12
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    bhk wrote:

> [...]
    > chyba nie chcialbym wydawac, przynajmniej nie na to co oferują.
    > Być może ktoś może zwrócić moją uwagę na coś jeszcze?

    jak nie masz alergii na niemieckie strony, to zobacz to:
    www.pollin.de
    w polu <suche> wpisz AVR-NET-IO

    kosztuje 19.95EUR w komplecie. Wlasnie polutowalem, ale jeszcze nie
    podlaczylem.

    Waldek

  • 6. Data: 2009-05-05 20:27:13
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    > ENC28J60 + gniazdko + AVR jakis

    Problem w tym, ze z programowaniem uP ostatnim razem mialem do czynienia
    na polibudzie. Teraz zajmuje sie juz tylko programowanie komputerów i
    urządzen
    mobilnych i mimo chęci troche brakuje mi czasu na nauke AVR'ow.
    Tak wiec chyba to nie jest dobre rozwiazanie, potrzebuje gotowca lub cos do
    polutowania. Mam nadzieje ze jeszcze nie zapomnialem jak się trzyma
    lutownice
    w rece ;)

    bhk

  • 7. Data: 2009-05-05 21:19:21
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

> [...]
    > www.pollin.de
    > w polu <suche> wpisz AVR-NET-IO
    >
    > kosztuje 19.95EUR w komplecie. Wlasnie polutowalem, ale jeszcze nie

    No niestety mam troche alergie na niemiecki.
    Nie mniej jednak wygląda ciekawie, ma to czego potrzebuje a nawet za dużo,
    nie potrzebuje ADC, ale domyślam się ze to jakby gratis z powodów
    wykorzystania
    takiego, a nie innego uP.
    Daj znac jak to odpalisz. A przy okazji to jak tym się steruje. Z tego co
    wydumalem
    ze stronki to jest chyba jakas biblioteka dla .NET Framework, co by mnie
    cieszyło
    niezmiernie.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 8. Data: 2009-05-05 22:09:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    bhk wrote:

> [...]
    > Nie mniej jednak wygląda ciekawie, ma to czego potrzebuje a nawet za dużo,
    > nie potrzebuje ADC, ale domyślam się ze to jakby gratis z powodów
    ma 8 wyjsc TTL, 4 wejscia TTL i 4 analogowe, ale chyba tez jako TTL mozliwe.

> [...]
    > wydumalem
    > ze stronki to jest chyba jakas biblioteka dla .NET Framework, co by mnie

    Jest CDek z przykladowym programem oraz karteczka z MACem zaprogramowanym w
    tym Atmelku. Nie wiem, czy jest biblioteka, ale w opisie jest dosc dobrze
    opisane jak tym sterowac (Rozkazy ASCII albo przez RS232, albo TCP-IP port
    50290). Mozna tez podlaczyc LCD 2x16 (HD44780 compatible) w trybie
    4-bitowym. Sterowanie jest juz wbudowane. Jestem akurat na chorobowym, wiec
    jak bede mogl siedziec a nie lezec to sie zabiore za podlaczenie i zdam
    sprawe.

    Waldek

  • 9. Data: 2009-05-06 07:47:59
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Znalazłem jeszcze inne rozwiązanie, a mianowicie
    moduł Thibbo EM100. Jest to konwerter Ethernet<->RS232
    z tym, że podobno każda linia może być wykorzystana jako
    I/O w standardzie TTL. Małe, zgrabne, mało żre.
    Czy ktoś miał może do czynienia z tym układem i może mi powiedzieć
    jak się tym steruje jeśli nie jest w trybie RS232 (virtual port),
    generalnie interesuje mnie czy można jakoś samemu kontaktować
    sie z tym przez TCP/IP?

    bhk

  • 10. Data: 2009-05-06 08:09:04
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    bhk pisze:
> [...]
    > jak się tym steruje jeśli nie jest w trybie RS232 (virtual port),
    > generalnie interesuje mnie czy można jakoś samemu kontaktować

    Nie wiem czy cena będzie przystępna, ale polecał bym EM1000, pod
    warunkiem, że masz najpierw firewalla.
    Programowanie w odmianie Basica, do nauczenia w jakieś 20 minut.
    I możesz zrobić naprawdę dużo.

    (Byle nie z Kamami)

    --
    Pozdrawiam,