  • 1. Data: 2009-05-04 23:33:04
    Temat: RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE
    Od: y...@g...com

    Otóż mam taką sytaucję, że chcę jakoś podłączyć dekoder MEDIASAT do
    tunera TV zewnętrznego, aby tenże przekonwertował sygnał z wyjścia
    SCART tego dekodera satelitarnego do D-SUB monitora komputerowego.

    Tuner może bez problemu w tym pośredniczyć ALE posiada tylko 2 wejścia
    Video:
    czinczowy COMPOSITE oraz
    S-Video (taki wtyk podobny do PS-2).

    ...i teraz JAK podłączyć do któregoś z tych wejść wyjście SCART
    Pioneera 1630? Jest problem bo wy-tv daje sygnał RGB.

    W/g specyfikacji:
    "TELEWIZOR wyjście, MAGNETOWID wejście/wyjście
    PAL, SECAM, RGB (telewizor), Y/C (magnetowid)"

    Natomiast nie wiem czy wyjścia SCART "magnetowid" można regularie
    używać do oglądania telewizji satelitarnej?
    Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

    Z góry dziękuję za pomoc!

  • 2. Data: 2009-05-05 05:06:20
    Temat: Re: RGB lub Y/C -> S-Video lub COMPOSITE
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Otóż mam taką sytaucję, że chcę jakoś podłączyć dekoder MEDIASAT do
    > tunera TV zewnętrznego, aby tenże przekonwertował sygnał z wyjścia
    > SCART tego dekodera satelitarnego do D-SUB monitora komputerowego.

    Pamietaj, ze po drodze trzeba bedzie usunac przeplot, co wplynie
    negatywnie na jakosc obrazu.

    Swoja droga... rzuc okiem tutaj, moze cos dobierzesz:
    www.dealextreme.com/products.dx/category.407

    > Bo może jednak sygnał typu Y/C *lepiej* pasuje do S-Video?

    Y/C to wlasnie s-video. :) W instrukcji (a jesli nie, to uzyj google) masz
    napisane, na ktorych pinach zlacza SCART pojawia sie wyjscie luma/chroma.
    Zreszta podejrzewam, ze composite tez tam jest.

    k,

  • 3. Data: 2009-05-05 06:12:58
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    W SCART masz zarówno sygnał composite jak i S-video, w zależności co się
    ustawi na wyjściu dekodera mediasat (nie znam tego dekodera to nie wiem).
    http://www.hardwarebook.info/SCART

  • 4. Data: 2009-05-05 13:01:15
    Od: y...@g...com

    On May 5, 7:06 am, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    > Pamietaj, ze po drodze trzeba bedzie usunac przeplot, co wplynie
    > negatywnie na jakosc obrazu.

    znaczy ten tunerTV usunie go swym aktywnym układem i to odbije się
    negatywnie na jakości? A jak konkretnie się odbije?

  • 5. Data: 2009-05-07 05:45:21
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    nom pisze:
    > W SCART masz zarówno sygnał composite jak i S-video, w zależności co się
    > ustawi na wyjściu dekodera mediasat (nie znam tego dekodera to nie wiem).
    > http://www.hardwarebook.info/SCART

    te dekodery nie mają s-video. poza tym sygnał s-video na scart to nie
    standard, tak jest dopuszczone, zwykle jest na osoobnym gnieździe.

    pawell