  • Data: 2020-04-29 22:37:49
    Temat: Re: Stary komputer nowy samolot - to tylko pozornie OT
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29/04/2020 22:05, Zbych wrote:
    > A tak konkretnie?

    A tak konkretnie to np. interfejs Renault Clip. W gruncie rzeczy musisz
    przerzucic kilka bajtów z USB na CAN lub inny protokół samochodowy. W
    jedne z wersji to sporej wielkosci metalowe pudło które w środku miało
    kilkanascie scalaków, w tym FPGA [1].

    Obecnie z tego co widzę wypruwając sobie żyły udało im się dojść do
    przesadnie skomplikowanego uC. Jak by to jeszcze autonomiczne było w
    jakimś stopniu, a to współpracuje z żenujacej jakosci oprogramowniem na
    komputerze ...

    > No super, ale ja pytałem o te dupne Cortexy i nic się nie dowiedziałem.

    Jesli ktoś bierze Cortexa w celu miganioa diodą to jest to dupny
    procesor do prostego zadania. Cena mikrokontolerów o dużej komplikacji
    spada do wartosci przy której *równie* dobrze można brać Cortexa do
    migania diodą jak i dwa tranzystory. Problem tylko w tym czy aby na tym
    Cortexie nie znajdziesz FreeRTOSa, bo akurat programista tylko to
    potrafił ... co może być piękniejszego niż deadlock wątków na preemptive
    multitasking, przy zadaniu z okolicy migania diodą? Takich faili bedzie
    coraz więcej ponieważ pojemności i wydajności mikrokontrolerów rosną a
    ceny spadają. Miałem w ręku fabryczny konwerter rs485 na ethernet. W
    środku miał linuxa (podobno). Od podpięcia zasilania do zadziałania
    potrzebował koło 30 sekund. Uwierzyłem na słowo w tego Linuxa, nijak
    inaczej tego nie dało się wytłumaczyć.

    [1] na necie nie ma już zdjęc starego Clip-a. Są tylko te nowe z
    wielgachnym CPU. Nie mogę więc podeprzeć się tym przykładem w formie
    graficznej.