-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Staruszek. hamowanie i sprzęgło.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a16a82a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6ene$udh$1@node1.news.atman.pl>
<5a16c4f4$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
<ov6hbu$194$1@node1.news.atman.pl> <m...@m...org>
<ov6j7l$3cc$3@node2.news.atman.pl>
<5a171f68$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
<ov82n7$9b1$1@news.mixmin.net>
<5a17b8b5$0$5163$65785112@news.neostrada.pl> <6...@m...org>
<5a17df10$0$653$65785112@news.neostrada.pl> <o9odyb6k6dvt$.dlg@myjk.org>
<5a180998$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<tohi8d5u5eqt$.dlg@myjk.org>
<5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
<ovdn0k$fle$1@news.mixmin.net>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 26 Nov 2017 09:34:36 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.4.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ovdn0k$fle$1@news.mixmin.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 46
Message-ID: <5a1a7c9a$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.43.254.155
X-Trace: 1511685274 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 178.43.254.155:27109
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619724
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-11-26 o 07:28, Frolko pisze:
> Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:5a18213d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2017-11-24 o 14:03, Myjk pisze:
>>>
>>> W przedstawionej sytuacji nie masz racji -- w manualu sprzęgło wciska
>>> się
>>> JEDNOCZEŚNIE z pedałem hamulca, tylko inna idzie siła z poszczególnych
>>> nóg.
>>
>> Ja uważam, że hamuje się hamulcem.
>> Jeśli ty w awaryjnej sytuacji sobie chcesz wsciskać sprzęgło, to proszę.
>> Ja umiem przy gwałtownym hamowaniu depnąć hamulec w podłogę.
>
> Weż pod uwagę nawyki. Nawyki decydują co człowiek robi
> w sytuacji, gdy nie ma czasu na myslenie.
> Nie wierzę, że awaryjnie hamujesz i nie uzywasz sprzęgła.
Używam, ale najpierw reaguje moja prawa noga.
> Awaryjnie hamuje się bardzo rzadko i twoje nawyki masz z normalnego
> hamowania, natomiast przy normalnym hamowaniu
> musisz użyć sprzęgła, bo ci silnik szarpie, lub zgasnie.
> Czyli masz nawyk pilnowania momentu kiedy wcisnąć sprzęgło. Przy awaryjnym
> hamowaniu twoja podświadomość też będzie obciązona
> pilnowaniem kiedy nacisnąć sprzęgło i to opóźnia hamowanie.
Ciekawa teoria.
Hamowałem klasycznie awaryjnie kilka razy w życiu:
raz może dwa albo trzy nawet zgasł mi silnik, bo nie zdążyłem wcisnąć
sprzęgła
(pomijam hamowania gwałtowne), bo o sprzegle myślałem dopiero w koncowej
fazie hamowania
> Jeżeli jest nawyk równoczesnego naciskania hamulca i sprzęgła ( nie dotyczy
> długich zjazdów ) to awaryjne hamowanie nie jest obciążone
> pilnowaniem momentu kiedy nacisnąć sprzęgło i odbywa się
> szybciej.
Ale Ty nie nacisnąłeś równocześnie i o tym jest dyskusja.
Ty miałeś odruch w przypadku awaryjnego hamowania użycia lewej nogi.
Gdybyś miał odruch ożycia choćby obu nóg, to pisałbys o próbie
deptania prawą i lewą nogą jednocześnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.11.17 10:01 Budzik
- 26.11.17 11:10 Shrek
- 26.11.17 11:36 Frolko
- 26.11.17 11:41 Frolko
- 26.11.17 12:16 cef
- 26.11.17 12:19 cef
- 26.11.17 13:00 Budzik
- 26.11.17 13:45 Shrek
- 26.11.17 14:54 cef
- 26.11.17 15:02 Shrek
- 26.11.17 16:07 Dominik Ałaszewski
- 26.11.17 16:25 Shrek
- 26.11.17 16:25 Myjk
- 26.11.17 16:26 cef
- 26.11.17 16:32 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=