eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStart-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 85

  • 21. Data: 2015-01-30 15:33:52
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
    > ON/OFF?

    ON/OFF niestety.
    Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone
    zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment
    nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć
    ruszanie.


    Ale jak użyć go w trybie ON/OFF do hamowania awaryjnego? Albo nie będzie
    hamowania, albo będzie zarzucało tyłem. W normalnym ręcznym siłę hamowania
    można regulować i niedopuszczać do poślizgu.


    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 22. Data: 2015-01-30 18:41:40
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >> Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest
    >> tylko
    >> ON/OFF?
    >
    > ON/OFF niestety.
    > Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone
    > zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment
    > nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy
    > rozpocząć ruszanie.

    Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców przy
    ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
    Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

    Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.




  • 23. Data: 2015-01-30 22:37:51
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 23:08:37 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >> Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
    >> ON/OFF?
    >
    > ON/OFF niestety.

    Raczej nie.
    Hamulec awaryjny o regulowanej sile działania jest obowiązkowym
    wyposażeniem pojazdu i bez tego raczej by nikt go nie homologował.

    Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
    przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
    Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.


  • 24. Data: 2015-01-30 22:43:05
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1x0po1r85tzxa.129uvh5gish60.dlg@40tude.
    net...

    >Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
    >przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
    >Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.

    Nie próbowałem w czasie jazdy ale w Volvo na postoju naciskasz raz, a on
    pomału zaciska szczeki. W czasie jazdy byłoby ciężko nawet szukać przycisku,
    szczególnie w sytuacji krytycznej.


  • 25. Data: 2015-01-31 00:26:55
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:
    > Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
    > news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
    >> Biggie wrote:
    >>
    >>> Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em
    >>> b?dzie wyposa?ony jak w temacie. Je?eli ktos móg?by opisa? jak to
    >>> dzia?a w praktyce to by?bym wdzi?czny. Czy da sie np. wy??czy?
    >>> start-stop na stale? Czy silnik wy??cza si? tylko wtedy kiedy
    >>> trzymamy wci?ni?ty hamulec no?ny? A je?eli zahamujemy i pu?cimy
    >>> hamulec to zadziala auto hold i silnik nie zgasnie? Odby?em
    >>> oczywi?cie jazd? próbn? ale nie ogarn??em wszystkiego.
    >>
    >> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
    >> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
    >> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
    >> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
    >> da
    >>
    >
    >
    > To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
    >

    W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje
    tryb awaryjny, który zaciąga niemal natychmiast, z tym, że jest to
    zatrzymanie samochodu na zablokowanych kołach.

    Poza tym, jak widać z wątku, nie wszyscy posiadacze elektrycznego
    ręcznego o tym wiedzą.


  • 26. Data: 2015-01-31 00:28:42
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@go
    oglegroups.com...
    >> W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >>> Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest
    >>> tylko
    >>> ON/OFF?
    >>
    >> ON/OFF niestety.
    >> Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje
    >> przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba
    >> najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i
    >> dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.
    >
    > Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
    > przy ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
    > Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.
    >
    > Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

    Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?


  • 27. Data: 2015-01-31 03:17:06
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:mah404$cp5$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:
    >> Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
    >> news:mad5gt$vjf$1@dont-email.me...
    >>> Biggie wrote:
    >>>
    >>>> Przymierzam sie do zmiany samochodu i ten VW, którego wybra?em
    >>>> b?dzie wyposa?ony jak w temacie. Je?eli ktos móg?by opisa? jak to
    >>>> dzia?a w praktyce to by?bym wdzi?czny. Czy da sie np. wy??czy?
    >>>> start-stop na stale? Czy silnik wy??cza si? tylko wtedy kiedy
    >>>> trzymamy wci?ni?ty hamulec no?ny? A je?eli zahamujemy i pu?cimy
    >>>> hamulec to zadziala auto hold i silnik nie zgasnie? Odby?em
    >>>> oczywi?cie jazd? próbn? ale nie ogarn??em wszystkiego.
    >>>
    >>> jeżdizłem Passatem z elektrycznym ręcznym i szczerze mówiąc nie podoba
    >>> mi się to rozwiązanie. Żeby go włączyć musisz stać z wciśniętym nożnym i
    >>> nacisnąć guzik. typowy hamulec postojowy, którego i tak nie uzywam bo
    >>> stoję na biegu. A użyć go jako typowego ręcznego w czasie jazdy się nie
    >>> da
    >>>
    >>
    >>
    >> To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?
    >>
    >
    > W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje
    > tryb awaryjny, który zaciąga niemal natychmiast, z tym, że jest to
    > zatrzymanie samochodu na zablokowanych kołach.

    Długie przyciśnięcie, żeby krótko zaciągało - porażka nr 1.
    Zatrzymanie na zablokowanych kołach (tylnych?), to raczej pewny poślizg
    bokiem - porażka nr 2.
    Trzeba przeczytać instrukcję i w sytuacji stresowej pamiętać jej zapisy o
    nieintuicyjnym sterowaniu - porażka nr 3.

    >
    > Poza tym, jak widać z wątku, nie wszyscy posiadacze elektrycznego ręcznego
    > o tym wiedzą.

    Był standardowy sposób sterowania hamulcem awaryjnym (chyba tylko Mercedes
    się z tego wyłamywał), a teraz każdy producent na swój sposób.
    Po co to jest potrzebne oprócz bajeru? Dla kapeluszników, którzy już nie
    mają siły ruszać rękami?
    Co teraz wymyślą? Zamiast kierownicy będą dwa klawisze lewo/prawo jak w grze
    komputerowej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 28. Data: 2015-01-31 08:43:07
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:mah43e$cp5$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:
    >>
    >> Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@go
    oglegroups.com...
    >>> W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >>>> Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest
    >>>> tylko
    >>>> ON/OFF?
    >>>
    >>> ON/OFF niestety.
    >>> Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje
    >>> przyspieszone zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba
    >>> najpierw na moment nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i
    >>> dopiero wtedy rozpocząć ruszanie.
    >>
    >> Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
    >> przy ruszaniu pod górkę i ich zwalniania.
    >> Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.
    >>
    >> Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.
    >
    > Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

    Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie
    osobne urządzenie.
    Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

    Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
    Czyli od ponad roku przynajmniej.


  • 29. Data: 2015-01-31 09:20:01
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>



    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mai123$aav$...@n...news.atman.pl...


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:mah43e$cp5$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:
    >>
    >>> Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców
    >>> przy ruszaniu pod górkę i ich zwalniania.
    >>> Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.
    >>
    >>> Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.
    >
    >> Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

    >Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie
    >osobne urządzenie.

    Nie

    >Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

    Bo to nie jest to.

    >Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
    >Czyli od ponad roku przynajmniej.

    Pytanie co ma ta dacia, to o czym ty piszesz, czy to o czym pisze reszta
    wątku.


  • 30. Data: 2015-01-31 09:49:53
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2015-01-31 o 03:17, yabba pisze:
    > Co teraz wymyślą? Zamiast kierownicy będą dwa klawisze lewo/prawo jak w
    > grze komputerowej?
    >

    https://www.youtube.com/watch?v=lDtwTqBwqwk ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    P307 2.0HDi/90
    "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: