  • 21. Data: 2015-01-30 15:33:52
    Temat: Re: Start-stop, automat, elektryczny reczny. Uzywa ktos?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:8d855818-4848-4773-b826-806d38b22c7a@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 00:51:16 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    > Czy można regulować siłę hamowania jak w normalnym ręcznym, czy jest tylko
    > ON/OFF?

    ON/OFF niestety.
    Ghost ma rację - nieumiejętne ruszanie z ręcznego powoduje przyspieszone
    zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment
    nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy rozpocząć
    ruszanie.

    Ale jak użyć go w trybie ON/OFF do hamowania awaryjnego? Albo nie będzie
    hamowania, albo będzie zarzucało tyłem. W normalnym ręcznym siłę hamowania
    można regulować i niedopuszczać do poślizgu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-01-30 18:41:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > zużycie tylnych hamulców. Aby tego uniknąć trzeba najpierw na moment
    > nacisnąć pedał gazu, żeby hamulec zaczął puszczać i dopiero wtedy

    Albo kupić auto, które ma funkcję automatycznego blokowania hamulców przy
    ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
    Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

    Nawet śmieszna Dacia ma taki ABS.

  • 23. Data: 2015-01-30 22:37:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 23:08:37 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):

    > ON/OFF niestety.

    Raczej nie.
    Hamulec awaryjny o regulowanej sile działania jest obowiązkowym
    wyposażeniem pojazdu i bez tego raczej by nikt go nie homologował.

    Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
    przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
    Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.

  • 24. Data: 2015-01-30 22:43:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Zazwyczaj chyba działa to tak, że trzymając podczas jazdy naciśnięty
    >przycisk, hamulec powoli zwiększa siłę hamowania.
    >Ale przynajmniej ten co widziałem był dość słaby.

    Nie próbowałem w czasie jazdy ale w Volvo na postoju naciskasz raz, a on
    pomału zaciska szczeki. W czasie jazdy byłoby ciężko nawet szukać przycisku,
    szczególnie w sytuacji krytycznej.

  • 25. Data: 2015-01-31 00:26:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-29 o 17:11, yabba pisze:

    > To jak jest realizowany hamulec awaryjny w tych samochodach?

    W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje
    tryb awaryjny, który zaciąga niemal natychmiast, z tym, że jest to
    zatrzymanie samochodu na zablokowanych kołach.

    Poza tym, jak widać z wątku, nie wszyscy posiadacze elektrycznego
    ręcznego o tym wiedzą.

  • 26. Data: 2015-01-31 00:28:42
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-01-30 o 18:41, Cavallino pisze:

> [...]
    > przy ruszaniu pod górkę i ich zwalaniania.
    > Wtedy żaden ręczny nie jest w tym celu potrzebny.

    Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

  • 27. Data: 2015-01-31 03:17:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > W instrukcji do Porsche jest, że długie przyciśnięcie przycisku aktywuje
    > tryb awaryjny, który zaciąga niemal natychmiast, z tym, że jest to
    > zatrzymanie samochodu na zablokowanych kołach.

    Długie przyciśnięcie, żeby krótko zaciągało - porażka nr 1.
    Zatrzymanie na zablokowanych kołach (tylnych?), to raczej pewny poślizg
    bokiem - porażka nr 2.
    Trzeba przeczytać instrukcję i w sytuacji stresowej pamiętać jej zapisy o
    nieintuicyjnym sterowaniu - porażka nr 3.

    > Poza tym, jak widać z wątku, nie wszyscy posiadacze elektrycznego ręcznego
    > o tym wiedzą.

    Był standardowy sposób sterowania hamulcem awaryjnym (chyba tylko Mercedes
    się z tego wyłamywał), a teraz każdy producent na swój sposób.
    Po co to jest potrzebne oprócz bajeru? Dla kapeluszników, którzy już nie
    mają siły ruszać rękami?
    Co teraz wymyślą? Zamiast kierownicy będą dwa klawisze lewo/prawo jak w grze
    komputerowej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2015-01-31 08:43:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:mah43e$cp5$...@n...news.atman.pl...

    oglegroups.com...

    > Co ma ABS do hill-holdera i od kiedy jest hill-holder w Dacii?

    Do ABS ma się tyle, że jest to funkcja ABS którejś tam generacji, a nie
    osobne urządzenie.
    Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

    Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
    Czyli od ponad roku przynajmniej.

  • 29. Data: 2015-01-31 09:20:01
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >osobne urządzenie.

    Nie

    >Nawet tym się specjalnie nie chwalą w katalogach.

    Bo to nie jest to.

    >Nie wiem od kiedy jest, ale w Dusterze Phase II jest.
    >Czyli od ponad roku przynajmniej.

    Pytanie co ma ta dacia, to o czym ty piszesz, czy to o czym pisze reszta
    wątku.

  • 30. Data: 2015-01-31 09:49:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=lDtwTqBwqwk ;)