  • 31. Data: 2010-09-26 20:24:05
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > I ksiązek już nikt nie drukuje, ani gazet.

    daj spokój... telegazeta jest kompletnym przeżytkiem :)

  • 32. Data: 2010-09-27 09:29:09
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-23 12:45, Cavallino pisze:

    > Niby że PAL nie zawiera 16:9?

    A gdzie masz w specyfikacji PAL zakaz 16:9 ?

    Tomy M.

  • 33. Data: 2010-09-28 10:42:35
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 23.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Niby że PAL nie zawiera 16:9?

    na szczęście nie Ty decydujesz o tym jak nadawać. Jest postanowienie o
    wyłaczeniu emisji naziemnej analogowej do 2012 roku czy jakoś tak, do
    tego momentu nadawcy muszą uwzględnić to że na rynku są TV które umieją
    odbierać TYLKO obraz w proporcjach 4:3, ponieważ tak są skonstruowane.
    Po tej dacie będa albo nowe tv które mają ustawienia proporcji, albo
    stare odbiorniki zostaną wyposazone w tunery umożliwiające odbiór w
    prawidłowych proporcjach na tv 4:3 - proste, więc nic się nie zmieni do
    tej daty. Ww oczywiście nie dotyczy transmisji cyfrowych bo tam proporcje
    się same ustawiają (o ile nadawcy prawidłowo to komunikują w sygnale,
    z czym bywa jeszcze różnie).

    BTW wczoraj Imperium Kontratakuje w HD, ale napisy nie do wyłączenia,
    podejrzewam że wgrzane w celuloid i tak digitalizowane, nie wiem jak
    na tvp1 jesli chodzi o proporcje.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 34. Data: 2010-09-28 10:47:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > na szczęście nie Ty decydujesz o tym jak nadawać

    Nie zrozumiałeś prostego pytania?

  • 35. Data: 2010-09-28 14:12:56
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 28.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie zrozumiałeś prostego pytania?

    Tylko tyle przeczytałeś z mojej odpowiedzi?

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 36. Data: 2010-09-28 14:39:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnia3tv8.a3g.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > Tylko tyle przeczytałeś z mojej odpowiedzi?

    Nic z niej nie było odpowiedzią na poniższe pytanie, a innych pytań nie
    zadawałem.
    Jak się chciałeś rozwinąć na inny temat, trzeba było to zrobić w innym
    miejscu wątku.

  • 37. Data: 2010-09-28 20:30:56
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Cześć wszystkim
    >
    > Zgadza się. Coś tu jest bez sensu. Mam wybór - albo łączyć telewizor
    > przez eurozłącze, wtedy proporcje są jak trzeba automatycznie, ale tracę
    > HD, albo przez HDMI, wtedy mam piękne HD, ale w SD proporcje przestawiam
    > ręcznie.
    >
    > Domyślam, że jesteś klientem UPC?
    >
    > Żeby nie było - mam dwa różne dekodery i dwa różne telewizory - w żadnej
    > kombinacja nie ustawiają się automatycznie proporcje po HDMI.

    A Ty pewnie z UPC? Znany problem niestety :/
    Ja sobie ustawiłem rozdzielczość HDMI w dekoderze na "Auto" i proporcje
    działają jak trzeba. Minus jest za to taki, że przełączanie SD/HD długo
    trwa, ale przynajmniej nie muszę pilota od TV ruszać.

  • 38. Data: 2010-09-28 22:59:20
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    b.com.pl...

    > Nic z niej nie było odpowiedzią na poniższe pytanie,

    Bo jej nie zrozumiałeś.

    > a innych pytań nie
    > zadawałem.
    > Jak się chciałeś rozwinąć na inny temat, trzeba było to zrobić w innym
    > miejscu wątku.

    Ten jest właściwy.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 39. Data: 2010-09-28 23:13:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Bo jej nie zrozumiałeś.

    Oczywiście że zrozumiałem, tylko nie było tam ani słowa na temat.
    Więc co najwyżej to Ty nie zrozumiałeś pytania.

    > Ten jest właściwy.

    Ten co?
    Ten miejsce?

  • 40. Data: 2010-09-29 08:09:29
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > BTW wczoraj Imperium Kontratakuje w HD, ale napisy nie do wyłączenia,
    > podejrzewam że wgrzane w celuloid i tak digitalizowane, nie wiem jak
    > na tvp1 jesli chodzi o proporcje.

    No a jak miało być 4:3, oglądać się tego nie dało bo momentami aktorzy
    gadali do brzegu ekranu, a roboty nie mieściły się w kadrze.