  • 41. Data: 2010-09-29 08:23:29
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    news:4ca2f3fd$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...

    > No a jak miało być 4:3, oglądać się tego nie dało bo momentami aktorzy
    > gadali do brzegu ekranu, a roboty nie mieściły się w kadrze.

    No co Ty, przecież niektórzy tak mocno gardłują, żeby im nie pokazać całości
    filmu (a przy okazji tym którzy chcą oglądać cały też nie), bo ONI mają
    sprzęt do d..

  • 42. Data: 2010-09-29 09:20:09
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > No a jak mia?o by? 4:3, ogl?da? si? tego nie da?o bo momentami aktorzy
    > gadali do brzegu ekranu, a roboty nie mie?ci?y si? w kadrze.

    też to zauważyłem. przełączałem z kanału na kanał i patrzyłem
    jaka różnica.
    ale nadal nie rozumiem co nimi (technikami) kierowało

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 43. Data: 2010-09-29 09:55:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 pawell32 <p...@n...pl> napisał/a:

    > też to zauważyłem. przełączałem z kanału na kanał i patrzyłem
    > jaka różnica.
    > ale nadal nie rozumiem co nimi (technikami) kierowało

    Nie chce im się, albo marketing na tvphd. Film teoretycznie powinien być
    nadawany w tvphd tak jak był (no poza napisami które powinno się dać
    wyłączyć), w tvp1-cyfrowej (dvb-t i dvb-sat) 16:9 anamorficznie i
    tvp1-analogowej naziemnej w postaci 4:3 bo do końca 2012 roku jeszcze
    będa odbiorcy posiadający analogowe odbiorniki 4:3 bez możliwości
    ingerencji w proporcje.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 44. Data: 2010-09-29 09:58:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > tvp1-analogowej naziemnej w postaci 4:3 bo do końca 2012 roku jeszcze
    > będa odbiorcy posiadający analogowe odbiorniki 4:3 bez możliwości
    > ingerencji w proporcje.

    Ale to jest ich problem.
    Dlaczego większość ma mieć zniekształcony albo obcięty obraz, kiedy nie jest
    to konieczne?

    Zwłaszcza że na dvb-t też puścili obcięty film w tvp1.

  • 45. Data: 2010-09-29 10:11:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-09-29 11:58, Cavallino pisze:
    > Ale to jest ich problem.
    > Dlaczego większość ma mieć zniekształcony albo obcięty obraz, kiedy nie
    > jest to konieczne?
    >
    > Zwłaszcza że na dvb-t też puścili obcięty film w tvp1.

    czyli z tych co nie odbierają tvp hd zrobili idiotów

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 46. Data: 2010-09-29 10:19:46
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    mulczas pisze:

    [...]
    > A Ty pewnie z UPC? Znany problem niestety :/
    > Ja sobie ustawiłem rozdzielczość HDMI w dekoderze na "Auto" i proporcje
    > działają jak trzeba. Minus jest za to taki, że przełączanie SD/HD długo
    > trwa, ale przynajmniej nie muszę pilota od TV ruszać.

    Ale chyba nie w UPC? Oczywiście, że mam tryb auto, zamiast korzystać z
    upscaligu w dekoderze. Znaczy korzystałbym, gdyby uwzględniał porporcje.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 47. Data: 2010-09-29 10:40:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > czyli z tych co nie odbierają tvp hd zrobili idiotów

    Akurat teraz jest tylko 3 mux, więc jest w nim zarówno tvp1 jak i tvp hd.

  • 48. Data: 2010-09-29 11:12:40
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    mulczas <m...@o...pl> wrote:
    > A Ty pewnie z UPC? Znany problem niestety :/
    > Ja sobie ustawiłem rozdzielczość HDMI w dekoderze na "Auto" i proporcje
    > działają jak trzeba.

    A jaki masz TV? Na oko Pace DCR7111 w trybie "Auto" po prostu puszcza na
    wyjśćie to co dostał na wejściu i to TV dopasowuje (lub nie) proporcje. Mój
    LG 32LE2R niestety tego nie robi.

    wit

  • 49. Data: 2010-09-29 13:27:39
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "wit" <w...@m...aei.polsl.pl> napisał w
    wiadomości news:i7v6v8$7jl$1@news.onet.pl...

    > A jaki masz TV? Na oko Pace DCR7111 w trybie "Auto" po prostu puszcza na
    > wyjśćie to co dostał na wejściu i to TV dopasowuje (lub nie) proporcje.
    > Mój
    > LG 32LE2R niestety tego nie robi.

    Moj zestaw to dekoder Philips Mediabox DCR 8111 (od UPC) i Sony 32W5500 i
    wszystko ladnie dziala.

  • 50. Data: 2010-09-29 16:09:46
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Ale to jest ich problem.

    Nie, to problem tych co nie mają tpvhd :) dla reszty leci 4:3

    > Dlaczego większość ma mieć zniekształcony albo obcięty obraz, kiedy nie jest
    > to konieczne?

    Jest konieczne do 2012, później nie. Tym co zależy to mają już tvphd.

    > Zwłaszcza że na dvb-t też puścili obcięty film w tvp1.

    No tu pisałem mogli dać anamorficznie, ale to imo marketing dla hd.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".