  • 1. Data: 2010-09-22 07:43:43
    Temat: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: a...@...pl

    ok, nadawane 25 lat temu, to nic bym nie mowil, ale nadawane w 2010,
    to juz chyba porazka. Tak trudno taki hicior puscic w 16:9 ????

    Czyzby byla to kara za to, ze ktos nie placi abonamentu??? Ale
    dlaczego ja za to musze cierpiec?? Jak sie to nie zmieni, to od
    2011.01 zaprzestane placenia abonamentu. Teraz niestety mam go
    oplacony do konca roku.

  • 2. Data: 2010-09-22 08:27:27
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-22 09:43, a...@...pl pisze:
> [...]
    > dlaczego ja za to musze cierpiec?? Jak sie to nie zmieni, to od
    > 2011.01 zaprzestane placenia abonamentu. Teraz niestety mam go

    puści w HD 16:9 z oryginalną ścieżką oraz napisami, widać uważają że jak
    jest 2010 rok to ludzie będą inwestować w odbiór TVP HD a jak nie to
    porażka ...

    inna sprawa że dopóki nie ruszy w pełni tv cyfrowa to niewiele osób ma
    dostęp do TVP HD (a zanosi się że jeszcze dobry rok poczekamy na
    jakotakie pokrycie)

  • 3. Data: 2010-09-22 08:47:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    TVP HD było w fullscreen. Za to z napisami na stałe i w dwóch wersjach
    fonii: "polska" czyli z lektorem i "polska dolby" czyli angielska.
    8-)

    MJ
    PS. I tak wolę oryginalną wersję...

  • 4. Data: 2010-09-22 09:22:59
    Od: a...@...pl

    On Wed, 22 Sep 2010 10:27:27 +0200, boxfish <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    >inna sprawa że dopóki nie ruszy w pełni tv cyfrowa to niewiele osób ma
    >dostęp do TVP HD (a zanosi się że jeszcze dobry rok poczekamy na

    czyli z sat w SD lecialo 4:3, sat w HD lecialo 16:9, a w naziemnej
    cyfrowej???? Wystarczyloby, aby w SD z sat lecialo w 16:9, to by to
    weszlo w kablowke takze w 16:9.

    A M-jak......leci w 16:9 - gdzie tu konsekwencja?
    A moze pijany inzynier od emisji????

  • 5. Data: 2010-09-22 10:25:46
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-22 11:22, a...@...pl pisze:

    > czyli z sat w SD lecialo 4:3, sat w HD lecialo 16:9, a w naziemnej
    > cyfrowej???? Wystarczyloby, aby w SD z sat lecialo w 16:9, to by to
    > weszlo w kablowke takze w 16:9.

    też sie zdziwiłem, oglądąłem sobie spokojnie na TVP Hd i jakoś tak
    przypadkiem przełączyłem na TVP1, zrknąłem i zdziwko, no cóż widać
    zakładają że SD dla telewizorów 4:3 ...

  • 6. Data: 2010-09-22 12:37:48
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.09.2010 boxfish <c...@g...pl> napisał/a:

    > też sie zdziwiłem, oglądąłem sobie spokojnie na TVP Hd i jakoś tak
    > przypadkiem przełączyłem na TVP1, zrknąłem i zdziwko, no cóż widać
    > zakładają że SD dla telewizorów 4:3 ...

    Ale to założenie nie jest w 100%, niektóre lecą w letter box, a niektóre
    anamorficznie (w sat, nie wiem jak naziemna cyfrówka).

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 7. Data: 2010-09-22 12:42:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Ale to założenie nie jest w 100%, niektóre lecą w letter box, a niektóre
    > anamorficznie (w sat, nie wiem jak naziemna cyfrówka).

    Nie kojarzę ostatnio letterboxów w TVP z dvb-t.

  • 8. Data: 2010-09-22 12:51:57
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie kojarzę ostatnio letterboxów w TVP z dvb-t.

    W sat też ostatnio nie pamiętam, jak już leci 16:9 to anamorficznie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 9. Data: 2010-09-22 13:47:38
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    a...@...pl wrote:

    > ok, nadawane 25 lat temu, to nic bym nie mowil, ale nadawane w 2010,
    > to juz chyba porazka. Tak trudno taki hicior puscic w 16:9 ????
    Może dlatego że mino 2010 roku jeszcze nadal jest trochę telewizorów z
    ekranem 4:3. Ja niestety nadal taki mam. Może TVP uznało że nadal jest
    więcej 4:3 niz 16:9 i dostosowa?ło sie do większości. A jaka jest prawda to
    nie wiem.

    pozdrawiam MArek

  • 10. Data: 2010-09-22 19:43:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 22.09.2010 ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał/a:

> [...]
    > więcej 4:3 niz 16:9 i dostosowa??ło sie do większości. A jaka jest prawda to

    Może wyjaśnijmy to po raz 1000 - mówimy o emisji _cyfrowej_ naziemnej i
    satelitarnej, a w niej tuner się ustawia pod proporcje tv i z 16:9 można
    zrobić 4:3 w dowolnym trybie dopasowania. Wiec emisja panoramicznego materiału
    4:3 jest po prostu bez sensu.

    To że leci to 4:3 w analogu - to jest ok, bo to już właśnie wyjaśniłeś.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".