  • 51. Data: 2010-09-29 16:19:40
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Jest konieczne do 2012

    Nie jest.
    Można nadawać 16:9 w PAL.

  • 52. Data: 2010-09-29 16:27:15
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 Jan Rudziński <j...@g...pl> napisał/a:
    > Cześć wszystkim
    >
    > mulczas pisze:
    >>
    > [...]
    >
    > Ale chyba nie w UPC? Oczywiście, że mam tryb auto, zamiast korzystać z
    > upscaligu w dekoderze. Znaczy korzystałbym, gdyby uwzględniał porporcje.

    To dziwnne dają dekodery, ja mam w n ustawione że tv 16:9 i jedyne co
    zmieniam to jak leci np letter-box w 4:3 z marginesami góra doł, wtedy
    zmieniam w opcjach tunera zoom, w tv nic nie zmieniam - tu mam ustawione
    16:9 na stałe, a tuner sam robi 4:3 z marginesami jak trzeba by zachować
    proporcje.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 53. Data: 2010-09-29 16:30:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.09.2010 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    > wiadomości news:

    > Nie jest.
    > Można nadawać 16:9 w PAL.

    Nie można, bo do 2012 mogą być odbiorcy któży tego nie odbiorą prawidłowo,
    więc trzeba jeszcze troszkę równać do najgorszych. Jest termin do którego
    mają się zaopatrzyć w nowy sprzęt, do tego czasu nic się nie zmieni.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 54. Data: 2010-09-29 17:24:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:

    > Nie można, bo do 2012 mogą być odbiorcy któży tego nie odbiorą prawidłowo,

    Jasne - tak 90% będzie oglądało obcięty bo bokach film gdy puścisz 4:3.

    > więc trzeba jeszcze troszkę równać do najgorszych.

    Nic podobnego.
    Nie ma takiego obowiązku i nigdy nie było, w przeciwnym razie do dziś
    odbieralibyśmy na secam.

  • 55. Data: 2010-09-29 17:58:47
    Od: "mulczas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnia6q73.j9l.write-only-with-spf@dns.media-la
    b.com.pl...

    > zmieniam w opcjach tunera zoom, w tv nic nie zmieniam - tu mam ustawione
    > 16:9 na stałe, a tuner sam robi 4:3 z marginesami jak trzeba by zachować
    > proporcje.

    Soft UPC jest bardzo ubogi w tym temacie - dekoder nie potrafi dodać pasków
    po bokach do 4:3 :/
    Po HDMI w 720p i 1080i rozciąga każdy sygnał na cały ekran albo przełącza
    się na 576p i wtedy kanały SD są 4:3 (albo 16:9 w zależności od materiału).

  • 56. Data: 2010-09-29 19:30:12
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.09.2010 18:30, Sergiusz Rozanski pisze:

    >Jest termin do którego
    > mają się zaopatrzyć w nowy sprzęt, do tego czasu nic się nie zmieni.

    takich odbiorników co nie potrafią się ustawić do letterbox jest już
    mało. też jestem za tym, iż nie ma podstaw do podtrzymywania takiego stanu.
    jak ktoś tu wspomniał wcześniej "p jak patologia" "leci" w 16:9,
    a wśrod tych widzów jest przygniatająca większość posiadczy
    starych odbiorników.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 57. Data: 2010-09-29 19:31:40
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 29.09.2010 18:27, Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > zmieniam w opcjach tunera zoom, w tv nic nie zmieniam - tu mam ustawione
    > 16:9 na stałe, a tuner sam robi 4:3 z marginesami jak trzeba by zachować

    co by nie mówić, dekoder n ma najlepiej to roziązane

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 58. Data: 2010-09-30 19:51:56
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Sep 2010 21:30:12 +0200, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >jak ktoś tu wspomniał wcześniej "p jak patologia" "leci" w 16:9,
    >a wśrod tych widzów jest przygniatająca większość posiadczy
    >starych odbiorników.

    W analogu idzie w 16:9? Wątpię.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280