  • 21. Data: 2010-09-23 11:41:39
    Temat: Re: Star Wars w TVP w 4:3
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:kjz4odgg2in.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Nie ma takiej opcji w telewizorze.

    To jakiś marketowy śmietnik?
    Nie chce mi się wierzyć, żeby w tak młodym tv nie było tak prostej opcji.

  • 22. Data: 2010-09-23 11:46:21
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    Po jakiego? Zoom w TV 4:3 (jeżeli jest) stosuje się do powiększenia
    programu nadawanego w LB (proporcje nie zmieniają się, tylko boki są
    obcięte).

    Krystian

  • 23. Data: 2010-09-23 11:49:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jesli jest nadawane w 16:9, to widze chudzielcow i koniec.

    A nie możesz z tego zrobić letterboxa?
    Bo tak zazwyczaj reaguje stary tv na sygnał 16:9, nawet jeśli nie
    automatycznie, to idzie tak ustawić.

  • 24. Data: 2010-09-23 17:22:23
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    > CW-25M064N. Nie pamiętam, iloletni, powiedzmy że z 8. Działa jak nowy,
    > ale na części kanałów z kablówki wszyscy ostatnio się strasznie chudzi

    Zadziwiające. Polski Trilux z ubiegłego miał już przełączanie na
    panoramę - inna sprawa, że zakopane w menu na drugim poziomie.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 25. Data: 2010-09-23 18:57:11
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2010 13:49:46 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Bo tak zazwyczaj reaguje stary tv na sygnał 16:9, nawet jeśli nie
    >automatycznie, to idzie tak ustawić.

    Nie każdy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2010-09-23 21:16:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:nn8n9617t3phkianlt99e8levm8agh0t4d@4ax.com...

    > Nie każdy.

    "zazwyczaj" <> "każdy"

  • 27. Data: 2010-09-23 21:31:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jan Rudziński <j...@g...pl> writes:

    > Zadziwiające. Polski Trilux z ubiegłego miał już przełączanie na
    > panoramę - inna sprawa, że zakopane w menu na drugim poziomie.

    A ten nie ma. Ma tylko powwiększanie, i to skłamałem w poprzednim
    liście, nie jest to powiększanie proporcjonalne, a tylko "na
    wysokość". Znaczy jak program jest nadawany w LB, to mogę go sobie
    rozciągnąć na cały ekran i wszyscy są chudzi. Odwrotnie się nie da.

    Za to w nowym panoramicznym tv mogę sobie ustawiać proporcję do woli.
    I nie tylko mogę, ale MUSZĘ, bo to kurewstwo nie umie się samo
    dostosować, albo może dekoder kablówki nie umie mu odpowiednio
    nadawać, nie wiem, kuźwa, cyfrowa telewizja, cyfrowy odbiornik i
    cyfrowy kabel, a ja ręcznie proporcje dopasowuję, jak za króla
    Ćwieczka...

    Z tym postępem to też bywa różnie. Kolejno kupowane na przestrzeni 20
    lat telewizory miały pamięć czterech stron telegazety, czterdziestu a
    potem jednej. Dopiero ten najnowszy pamięta bardzo dużo stron i to z
    podstronami, ale co z tego, skoro tylko przy odbiorze analogowym. Przy
    cyfrowym jest niby funkcja telegazety w dekoderze, ale pożal się
    Boże... I znowu tylko z jedną stroną...

    MJ

  • 28. Data: 2010-09-24 20:02:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:
> [...]
    > podstronami, ale co z tego, skoro tylko przy odbiorze analogowym. Przy
    > cyfrowym jest niby funkcja telegazety w dekoderze, ale pożal się

    tak serio na diabłą komu ten przeżytek?

    teleksów też już nie ma.

  • 29. Data: 2010-09-26 17:40:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    > tak serio na diabłą komu ten przeżytek?

    I ksiązek już nikt nie drukuje, ani gazet.

    MJ

  • 30. Data: 2010-09-26 19:27:15
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Michal Jankowski pisze:
    [...]
> [...]
    > nadawać, nie wiem, kuźwa, cyfrowa telewizja, cyfrowy odbiornik i
    > cyfrowy kabel, a ja ręcznie proporcje dopasowuję, jak za króla

    Zgadza się. Coś tu jest bez sensu. Mam wybór - albo łączyć telewizor
    przez eurozłącze, wtedy proporcje są jak trzeba automatycznie, ale tracę
    HD, albo przez HDMI, wtedy mam piękne HD, ale w SD proporcje przestawiam
    ręcznie.

    Domyślam, że jesteś klientem UPC?

    Żeby nie było - mam dwa różne dekodery i dwa różne telewizory - w żadnej
    kombinacja nie ustawiają się automatycznie proporcje po HDMI.

    [...]