  • 1. Data: 2010-09-19 11:44:52
    Temat: [OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W wielkim skrócie HDMI to nie jest tylko system cyfrowego przesyłania
    sygnałow audio i video tylko system przesyłania SZYFROWANIA cyfrowych
    sygnałów audio i video.
    Urządzenia nadawcze np. odtwarzacz Blueray zanim prześle sygnały
    cyfrowe do odbiornika np. TV LCD wpierw żąda podania klucza KSV.
    Odtwarzacz otrzymuje ten klucz KSV i wpierw sprawdza czy na płycie
    w części zawierającej tzw. "listę unieważnień KSV" nie znajduje się
    klucz tego urządzenia. Jeżeli klucz KSV tego urządzenia-odbiornika
    znajduje się na tej liście to proces wysyłania cyfrowego sygnału
    jak zatrzymywany lub ograniczany do niższej rozdzielczości/jakości.
    Kiedy to ma miejsce? Wtedy gdy dane urządzenie zostanie "złamane"
    a jego klucze wydostaną się "na wolność" ;-)

    A teraz najlepsze!

    Wyobraźcie sobie że kupiliście drogi TV LCD, najnowszy super hiper
    model. Do tego kupiliście sobie wspaniały odtwarzacz Blueray.
    Oglądacie sobie filmy i jest SUPER.
    Pewnego dnia po przypływie gotówki idziecie do sklepu .. i co tam
    "raz się żyje!" kupujecie sobie 100 nowych filmów na krążkach
    Blueray! Wracacie do domu, robicie sobie kawkę i zasiadacie
    przed swoim wypasionym zestawem. Wkładacie pierwszy film
    do odtwarzacza ... a tu ZONK! Nie działa!
    Wkładacie kolejno wszystkie płyty i nie działają, część
    odtwarza się w niższej rozdzielczości, a cześć nie działa wcale!
    Myślicie: - Co jest do cholery?! Dlaczego nie działa mój
    super hiper sprzęt!?

    Odpowiem Wam dlaczego:

    Bo jakiś mózg, "wielka głowa" złamał klucze KSV modelu TV LCD
    który posiadacie (cała seria ma ten sam klucz KSV) informacja o tym
    dotarła do producentów filmów i klucz tego urządzenia KSV został
    dodany do "listy unieważnień KSV" czyli wytłaczany jest razem z
    wszystkimi nowymi filmami.
    Skutek jest taki że na tym zestawie nie obejrzycie już żadnych
    materiałów w HD.

    Powiedzcie mi jednak jedno: KTO ZWRÓCI KASĘ ZA ZAKUPIONE
    FILMY? CZY PRODUCENT WYMIENI TELEWIZOR NA INNE ZA DARMO?
    KTO ZAPŁACI ZA CZAS KTÓRY SPĘDZICIE PRÓBUJĄC URUCHOMIĆ
    FILMY, KUPUJĄC FILMY, WOŻĄC TV PO SERWISACH itd.?!

    Tomy M.

  • 2. Data: 2010-09-19 13:49:40
    Temat: Re: [OT] HDMI HDCP, ... moje przemyślenia
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    klucz główny HDCP jest znany od tygodnia:

    [Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
    http://www.proline.pl/?n=intel-potwierdza-opublikowa
    ny-klucz-hdcp-jest-autentyczny&grupa=news

    http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.
    html

  • 3. Data: 2010-09-19 14:04:31
    Od: "Ktos" <k...@n...net>

    Użytkownik "Jerzy Pastusiak"
    > [Intel potwierdza: opublikowany klucz HDCP jest autentyczny]
    > http://satkurier.pl/news/59006/hdcp-zostalo-zlamane.
    html

    Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO użytkownika telewizora i
    odtwarzacza.
    Co więcej, publikacja klucza wcale nie oznacza, że producenci sprzętu i płyt
    zrezygnują ze stosowania zabezpieczenia.
    Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
    tym pisał autor wątku :-).

  • 4. Data: 2010-09-19 15:09:33
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-19 15:49, Jerzy Pastusiak pisze:
> [...]
    > http://www.proline.pl/?n=intel-potwierdza-opublikowa
    ny-klucz-hdcp-jest-autentyczny&grupa=news

    Kolega "Jerzy Pastusiak" musi trochę zmienić stosunek do Świata
    i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem.
    Oczywiście że wiem o tym że główny klucz HDCP został
    upubliczniony ...

    TYLKO CO Z TEGO?!

    Tomy M.

  • 5. Data: 2010-09-19 17:03:08
    Temat: Re: [OT] HDMI HDCP, ... moje przemy?lenia
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.09.2010 Ktos <k...@n...net> napisał/a:
    > U?ytkownik "Jerzy Pastusiak"
    html

    > Co wcale nie zmienia obecnej sytuacji LEGALNEGO u?ytkownika telewizora i
    > odtwarzacza.
    > Co wi?cej, publikacja klucza wcale nie oznacza, ?e producenci sprz?tu i p?yt
    > zrezygnuj? ze stosowania zabezpieczenia.
    > Publikacja klucza u?atwi tylko kopiowanie tre?ci piratom, a przecie? nie o
    > tym pisa? autor w?tku :-).

    Ale umożliwi mu oglądanie! Może sobie mając klucz zrobić kopie działajacą na
    jego tv, a nawet niezabezpieczoną :)

    W pewnym sensie to JEST odpowiedź :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-09-19 18:36:06
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-19 19:03, Sergiusz Rozanski pisze:
    html

    > Ale umożliwi mu oglądanie! Może sobie mając klucz zrobić kopie działajacą na
    > jego tv, a nawet niezabezpieczoną :)

    A jak zrobisz sobie np. kopię strumienia MPEG z satelity
    w którym zawarta jest lista unieważnień KSV?

    Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
    i ucz się.

    Tomy M.

  • 7. Data: 2010-09-19 19:41:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 19.09.2010 Tomy M. <t...@a...com> napisał/a:
    html

    > A jak zrobisz sobie np. kopię strumienia MPEG z satelity
    > w którym zawarta jest lista unieważnień KSV?

    Proste, zdejme zabezpieczenie strumienia? I puszcze jak zwykłe
    dvi bez hdcp?
    Mając oryginalny klucz mogę podpisać dowolne urządzenie
    jako legalne i dekoder odda mi kontent bez zająknięcia.

    > Mam propozycję dla Ciebie ... czytaj co piszą mądrzejsi
    > i ucz się.

    No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
    Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 8. Data: 2010-09-19 19:56:00
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 19 Sep 2010, Ktos wrote:

    | Publikacja klucza ułatwi tylko kopiowanie treści piratom, a przecież nie o
    | tym pisał autor wątku :-).

    nie tylko , HDCP staje sie fikcja

    niezadlgo kupisz sobie dzyndzel za 8 zl u harta i problem
    przestaje istniec

    autor ma spozniony refleks co najmniej o tydzien

    pozyjemy , zobaczymy co firma wymysli , na razie to szkoda
    czasu na dywagacje

    jp

  • 9. Data: 2010-09-19 19:57:29
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    W dniu 2010-09-19 21:41, Sergiusz Rozanski pisze:

    > No to mi wytłumacz co mi zabroni? Algorytm tajny nie jest teraz klucz też nie.
    > Moc obliczeniowa też już nie jest problemem.

    I nadal uważasz że Kowalski który kupuje 100 filmów Blueray
    jest zdolny do analizy sygnału wysokiej częstotliwości
    przed jego wejściem do tunera, podmiany w locie kluczy
    rekompresji o ponownej modulacji?
    A może Kowalski kupi sobie kartę DVB MPEG 4 i napisze sobie
    kod do tego powyżej?
    Co prawda pozostaje jeszcze możliwość reengineeringu softu
    w telewizorze ale to Kowalski zostawi sobie na "po obiedzie".

    Tomy M.

  • 10. Data: 2010-09-19 19:59:33
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 19 Sep 2010, Tomy M. wrote:

    | i nie zakładać że zawsze ma do czynienia z debilem

    znamy sie nie od dzisiaj

    | TYLKO CO Z TEGO?!

    pozyjemy , zobaczymy

    Pzdr.J.P.