  • Data: 2022-08-18 12:30:58
    Temat: Re: Standardy w automatyce domowej
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2022 o 11:30, Atlantis pisze:

    > Czy na chwilę obecną istnieją już jakieś powszechnie obowiązujące
    > standardy, których mógłbym się trzymać pisząc firmware do swoich
    > modułów?

    Raczej nie istnieją standardy. Napisałbym, że to część konkurencji i
    każdy system ma inne firmware. Raz jeden jest bardziej popularny a
    później inny. Później każdy chwali to, w co akurat wdepnał.

    > Nie chciałbym wynajdować koła na nowo i potem pisać osobne
    > proxy pośredniczące w komunikacji pomiędzy moimi modułami albo jakimś
    > Domoticzem lub innym podobnym systemem.

    Chyba jednak właściwiej napisać proxy, bo wtedy możesz się oprzeć o
    wiele systemów ale google home ma już takie "proxy" więc nie wiem czy w
    ogóle warto tworzyć na nowo.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>