-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!cyclone01.ams2!voer-me.highwinds-media.com!peer01.am4!peer.am4.highwinds-
media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
Date: Sat, 22 Oct 2016 13:41:17 +0200
Message-ID: <4st9702vygda$.193bbjex4l177$.dlg@40tude.net>
Lines: 36
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1477136600 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5160 89.77.179.152:2396
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 1107189763
X-Received-Bytes: 2576
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590605
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Oct 2016 09:44:11 +0200, Maciek napisał(a):
> Pytanie głównie do inżynierów i praktyków zap***lania, jak chocby grupowy
> rajdowiec Tomasz.
>
> Który z pasywnych, stałych napędów na obie osie zapewnia waszym zdaniem
> najlepszą *trakcję* na śliskim (mokrym, zabłoconym, zaśnieżonym) asfalcie?
A co to jest trakcja? :)
Najszybciej pojedziesz na zawieszeniu wymyślonym do szybkiej jazdy - czyli
aktywne dyfry i ogarnięta elektronika do sterowania (np. Lancer EVO,
Impreza STi, Audi RS...)
Ale prędkość z którą można przejechał łuk, wbrew pozorom okazuje się bardzo
podobna nawet między autami FWD i AWD, więc tymbardziej rodzaj napędu AWD
nie będzie miał dużego znaczenia.
Natomiast w jeździe sportowej istotne jest to że mając AWD można szybciej i
mocniej przyspieszać na wyjściu z zakrętu.
Ale ja tam jeżdżę FWD i się nie znam, ale wszyscy rozsądni ludzie których
znam są zgodni z grubsza, że rodzaj napędu AWD jest praktycznie bez
znaczenia w porównaniu z wpływem opon i zawieszenia :)
> Symetryczny, bez żadnych blokad czy szper, jak w Outlanderze I?
> Symetryczny z centralnym mechanizm różnicowym z ograniczonym poślizgiem,
> jak w Foresterze II (manuale, wolnossące)
Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
jest symetryczne względem osi pojazdu.
I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
Następne wpisy z tego wątku
- 24.10.16 22:17 007
- 26.10.16 13:39 Maciek
- 26.10.16 13:44 AL
- 26.10.16 21:42 Tomasz Pyra
- 28.10.16 20:48 Tomasz Finke
- 28.10.16 21:59 Tomasz Pyra
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS