  • Data: 2016-01-25 10:57:12
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "niebieski" napisał w wiadomości grup

    >No dobrze, ale co się dzieje wtedy z prądnicą? Przy zwarciu bedzie z
    >pewnością bardziej hamowała koło niż bez obciązenia. Może to nie jest
    >duża siła, ale po co mi to?

    No wlasnie nie bardzo - ograniczenie pradu wynika z duzej impedancji,
    a konkretnie duzej indukcyjnosci.
    A indukcyjnosc (idealna) jak wiadomo nie traci energii.

    Gdzies nawet widzialem testy roznych dynam i zdaje sie kilka lepiej
    bylo zewrzec.

    Zobacz chocby tu
    http://www.myra-simon.com/bike/dynotest.html

    przy duzej predkosci takie Shimano Inter-L stawia wiekszy opor z
    wylaczonym swiatlem niz z wlaczonym !
    A przeciez swiatlo traci energie, zwarcie natomiast nie (za to
    rezystancja drutu cewki jak najbardziej tak).

    www.bikequarterly.com/VBQgenerator.pdf

    Calkiem inazej wspominam induktor telefoniczny - tam po zwarciu mozna
    bylo reke zlamac :-)

    >Dlatego myślałem o zabezpieczeniu np. w postaci układu z diodą
    >zenera, który obciąży prądnicę po przekroczeniu określonego napięcia.

    Na chwile ok, na dluzej - sam bedziesz ta diode grzal.

    J.