eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStabilizacja obrotów silnika szczotkowegoRe: Stabilizacja obrotów silnika szczotkowego
  • Data: 2017-02-16 02:29:08
    Temat: Re: Stabilizacja obrotów silnika szczotkowego
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 02:06:58 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > W dniu środa, 15 lutego 2017 23:11:33 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > > Pisałem w chwilę temu dodanym poście, że regulator to temat na osobnego
    > > posta, no to piszę osobnego posta.
    > >
    > > Chciałbym regulować obroty silnika szczotkowego (DC) i zastanawiam się,
    > > jak to najprościej zrobić.
    > >
    > > Załóżmy, że uda mi się założyć jakiś impulsator (hallotron, transoptor lub
    > > cokolwiek) i że mam impulsy odzwierciedlające obroty silnika. Moja wizja
    > > na razie jest taka, żeby zamienić te impulsy na napięcie filtrem RC,
    > > drugie napięcie (odniesienia) wyciągnąć z potencjometru, wrzucić te
    > > napięcia na komparator (bez histerezy) i jeżeli obroty silnika będą za
    > > małe (napięcie niższe niż ustawione), to włączać silnik a jeżeli będą za
    > > duże, to go wyłączać. Ograniczyłbym też częstotliwość zmian (np. kolejnym
    > > filtrem przed tranzystorem wykonawczym) do max kilkuset Hz.
    > >
    > > Czy to dobry kierunek? Może macie inne pomysły? Nie ukrywam że gdyby udało
    > > się to zrobić bez zewnętrznego czujnika (np. sprawdzając back-emf lub np.
    > > zwiększając napięcie w miarę zwiększania pobieranego prądu), to byłoby
    > > jeszcze lepiej... może wzmocnić impulsy z diody zabezpieczającej
    > > tranzystor, całkować je i to ich użyć jako sygnału sterującego?
    > >
    > > --
    >
    > Filtry analogowe, czyli kondziory, rezystory, komparatory, tranzystory i takie
    tam.. Tak się kiedyś to robiło. Upierdliwe jak cholera. Dobór wartości elementów RC
    to jedno, drugie to "pływanie" ich wartości wraz ze zmianą temperatury, trzecie to
    pierdylion innych problemów z analogówą. Czujnik wykorzystaj jaki Ci się podoba, bądź
    jaki masz pod ręką. Hallotron, opto, czy byle co..
    > Wrzuć to na jakiegoś byle jakiego PICa 8-bitowego, dalej steruj PWM'em jakiś
    tranzystor dziargający silnikiem. Lepiej, prościej i taniej chyba się nie da.

    Aha!! Teraz zauważyłem pokrewny wątek z tą diodą. Coś jest zwalone w projekcie układu
    wykonawczego sterującego motorkiem. Taką sytuację jak zatrzymanie silnika na skutek
    zewnętrznych mechanicznych oporów można uwzględnić w sofcie PICa, czy czegoś tam
    generującego PWM. I po problemie. Na 100% !!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: