  • Data: 2017-02-16 02:06:56
    Temat: Re: Stabilizacja obrotów silnika szczotkowego
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 15 lutego 2017 23:11:33 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Pisałem w chwilę temu dodanym poście, że regulator to temat na osobnego
    > posta, no to piszę osobnego posta.
    >
    > Chciałbym regulować obroty silnika szczotkowego (DC) i zastanawiam się,
    > jak to najprościej zrobić.
    >
    > Załóżmy, że uda mi się założyć jakiś impulsator (hallotron, transoptor lub
    > cokolwiek) i że mam impulsy odzwierciedlające obroty silnika. Moja wizja
    > na razie jest taka, żeby zamienić te impulsy na napięcie filtrem RC,
    > drugie napięcie (odniesienia) wyciągnąć z potencjometru, wrzucić te
    > napięcia na komparator (bez histerezy) i jeżeli obroty silnika będą za
> [...]

    Filtry analogowe, czyli kondziory, rezystory, komparatory, tranzystory i takie tam..
    Tak się kiedyś to robiło. Upierdliwe jak cholera. Dobór wartości elementów RC to
    jedno, drugie to "pływanie" ich wartości wraz ze zmianą temperatury, trzecie to
    pierdylion innych problemów z analogówą. Czujnik wykorzystaj jaki Ci się podoba, bądź
    jaki masz pod ręką. Hallotron, opto, czy byle co..
    Wrzuć to na jakiegoś byle jakiego PICa 8-bitowego, dalej steruj PWM'em jakiś
    tranzystor dziargający silnikiem. Lepiej, prościej i taniej chyba się nie da.