-
11. Data: 2011-03-22 10:56:38
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Kamil 'Model'" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:im9kfg$2n1$...@i...gazeta.pl...
> Tak, ale na to trzeba mieć kasę (no bo albo klucz sprzętowy do szyfrowania
> albo soft) ale to kosztuje i to dużo. Przy mojej ilości sprzętu (ponad 450
> maszyn) to już są koszta spore.
To nie kupuj tylko użyj np. truecrypt.
-
12. Data: 2011-03-22 11:03:12
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:
> już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
> przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.
A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.
-
13. Data: 2011-03-22 11:54:18
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil <k...@s...com>
On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
> W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
>> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>>
>>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania starego.
>>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>>
>>
>> Po co?
>>
>>
>>
> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
> gorsze na pulpicie.
> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
> uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:
http://www.dban.org
Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
14. Data: 2011-03-22 11:55:58
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-22 12:03, Andrzej Ława pisze:
> W dniu 22.03.2011 08:52, Kamil 'Model' pisze:
>
>> już mieliśmy akcję, gdzie trzeba było odzyskac dane z jednego dysku i
>> przyszła ładna faktura z Ontracka na kwotę nieco ponad 7k PLN.
>
> A co padło? Jeśli np. głowica, to strasznie zdarli.
Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była
na nim baza danych (niestety 2 dni przed przegraniem bazy na serwer).
Czasy wtedy były jakie były i dopiero ogarniałem wszystko po
poprzedniku, który bardzo zaniedbał te kwestie. Bo jak mogła być baza
danych bez kopii na dysku lokalnym (znaczy się kopia była ale sprzed
ponad 3 miesięcy). Trzeba było odzyskać dane i koniec. A 2 dni wcześniej
przyszedł serwer i dopiero był konfigurowany. Więc nie zdążyłem baz
przekopiować na niego. A były sobie takie 4 komputery, które obsługiwały
jakieś bazy i miały je na dysku. Co lepsze, kompy te robiły za serwery
dla tych baz. No był niezły burdel z tym wszystkim.
-
15. Data: 2011-03-22 12:00:25
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2011-03-22 12:54, Kamil pisze:
> On 22/03/2011 07:05, Kamil 'Model' wrote:
>> W dniu 2011-03-21 18:01, Kamil pisze:
>>> On 21/03/2011 11:20, Kamil 'Model' wrote:
>>>
>>>> dyskiem. Dell ma możliwość wykupienia jeszcze jednej fajnej opcji (Keep
>>>> Your HardDrive). Czyli pada dysk i dostajesz nowy bez odsyłania
>>>> starego.
>>>> HP tego nie ma, ale jak się mocno pogada z serwisem, to można wykręcić
>>>> talerze z dysku i odesłać im uwalony dysk bez talerzy.
>>>
>>>
>>> Po co?
>>>
>>>
>>>
>> Po to, co by sobie nie odczytali danych z dysku. Jak się pracuje w
>> takiej a nie innej instytucji to trzeba dbać o dane. Nie każdy
>> użytkownik trzyma ważne dane na serwerze, tylko w moich dokach lub co
>> gorsze na pulpicie.
>> Uwierz mi, każdy serwis komputerowy przetrzepuje dyski klientów w
>> poszukiwaniu filmów, muzy czy czegoś innego. Nawet jak maja dysk z
>> uwalona elektroniką to tacy "serwisanci" podmieniają elektronikę i
>> patrzą co tam ludziki mieli na dyskach
>
> Jesli dysk jeszcze zyje, to proponuje to:
>
> http://www.dban.org
>
>
> Przyznaje ci racje, ja po prostu padnietego w okresie gwarancyjnym nie
> widzialem od wieeelu lat, a mamy na wszystko 3-letnia gwarancje NBD
> Della, wiec problem w zasadzie nie istnieje. Duzy klient bez problemu
> dogada sie w sprawie zatrzymania dysku, od tego jest account manager w
> Dellu, zeby takie sprawy wyjasniac, trzymamy tu rozne poufne dane i
> jeszcze nigdy nie trzeba bylo odsylac dyskow do producenta.
>
>
>
>
>
No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
obudowę i elektronikę dysku.
-
16. Data: 2011-03-22 12:02:14
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Kamil <k...@s...com>
On 22/03/2011 12:00, Kamil 'Model' wrote:
> No ja mam tylko sprzęt dell, hp i fujitsu. Dysk padł bodajże 2 czy 3
> razy na gwarancji a i to i tak tylko w laptopach. Z dellem nie było
> problemu z dyskiem, ale HP już sobie wymyśla, że dysk muszą mieć i
> koniec. Więc sporo gadania z kierownikami czy kimś innym u nich w
> serwisie i stanęło na tym, że wykręcamy talerze i odsyłamy kompletną
> obudowę i elektronikę dysku.
Też jakiś sposób. :)
Laptopy czy pendrive to już zupełnie inna działka, jeśli jest na nich
cokolwiek istotnego, bez szyfrowania nie dajemy wogóle w ręce
użytkownikom. Zgubić/dać ukraść dość łatwo.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
17. Data: 2011-03-22 12:15:16
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 22.03.2011 12:55, Kamil 'Model' pisze:
> Hmmm... Kurcze już dokładnie nie pamiętam, było to ponad 3 lata temu,
> ale coś mi świta, że dysk sobie stukał. A dane były bardzo ważne. Była
To sporo zdarli. Ale może wtedy była mniejsza konkurencja ;)
Teraz za odzyskanie dysku z uszkodzonymi głowicami/pozycjonerem jedna
firma zainkasowała 3 tysiące.
Poprzedni admin, "geniusz", skonfigurował WD MyBook jako JBOD, zamiast w
mirroringu (dobrze, że nie miał opcji ustawienia RAID0, bo dopiero
byłaby masakra).
Użyszkodnicy oczywiście zapchali go prawie do końca i to co gorsza
jedynymi, jak się okazało, kopiami danych (bo był taki duży i wygodny).
Zacząłem proces jego stopniowego porządkowania i opróżniania, żeby
przestawić go na mirroring, ale nie zdążyłem...
-
18. Data: 2011-03-22 12:24:12
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>
Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
Ława* naskrobał(a):
> Użyszkodnicy
daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz "użyszkodnicy" masz
pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
--
Pozdrawiam,
Post stworzono 2011-03-22 13:22:29
-
19. Data: 2011-03-22 12:27:14
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
> Był sobie taki dzień: 22 marzec (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *Andrzej
> Ława* naskrobał(a):
>
>
>> Użyszkodnicy
> daruj sobie uszczypliwości. Dzięki, jak ich nazywasz "użyszkodnicy" masz
> pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
>
>
To nie było uszczypliwe tylko pieszczotliwe ;)
Poczucie humoru straciłeś w wypadku, czy od małego jesteś poszkodowany?
-
20. Data: 2011-03-22 12:28:26
Temat: Re: Sprzet + serwis - najlepsze rozwiazanie
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 22.03.2011 13:24, Heraklit pisze:
> masz pracę, wysokie wynagrodzenie i poczucie swojej wysokiej wartości.
PS: ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ MegaROTFL