    From: John Smith <j...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Mon, 24 Oct 2011 12:45:05 +0200

    W dniu 2011-10-24 12:04, Marek Wyszomirski pisze:
    > Zauważ, że możliwość zrealizowania aparatu o rozwiązaniach ściągniętych
    > z MZ-0n istniała od wielu lat w lustrzankach cyfrowych APSC i żaden z
    > producentów takiego aparatu nie wypuścił - jak sądzisz, nie wpadli na
    > taki pomysł, czy może badania wykazały, ze w lustrzance cyfrowej nie
    > jest to zbyt dobra koncepcja?

    Nie chodzi o dokładne odwzorowanie akurat MZ-5n. Chodzi o liczbę
    istotnych manipulatorów, które powinny być na wierzchu, a których
    realnie amator aż tak wielu jak profesjonalista nie potrzebuje. Nie
    potrzebuje więc również puszki wielkości profesjonalnej. Da się te
    segmenty sensownie podzielić, tak by nie robić wewnątrzsystemowej
    konkurencji.

    > Jeśli maja być ukryte pod ekranikiem to równie dobrze mogą być dostępne
    > przez menu. Na obudowę trzeba wyciągać te funkcje aparatu, które mogą
    > być potrzebne natychmiast. Jeśli do dostania się do jakiegoś przycisku
    > trzeba przestawiać ekranik i po przełączeniu ponownie ustawiać ekranik
    > we właściwej pozycji to nie ma to specjalnych zalet w porównaniu z
    > przestawianiem, przez menu aparatu.

    To Twoja opinia i ją szanuję. Ale pozostanę przy swojej.

    > A przestawianie przez menu jest dla
    > producenta wygodniejsze - bo tańsze w realizacji.

    Pamiętaj, ze nie mówimy o tanim aparacie.

    > Większość amatorów nie oczekuje od zooma dużej jasności - a raczej
    > szerokiego zakresu, poręczności i niskiej ceny.

    Nie mówimy o tym segmencie rynku.

    > Zauważ, że *istD to zaledwie 6Mpix - a więc podobna gęstość upakowania
    > jak 13.5 Mpix na matrycy FF. Można więc oczekiwać, że z taka matrycą FF
    > FA28-70f4AL już by się nie sprawdził. Prawdopodobnie nie sprawdziłby się
    > nawet z trochę mniej upakowaną - bo zwróć uwagę, ze matryca z cropem
    > wykorzystuje jedynie środkową część pola krycia obiektywu, a zwykle
    > obiektyw na środku rysuje lepiej niż przy brzegach.

    Jeśli teraz na slajdzie sprawdza mi się zwykły Tamron 28-80/3.5-5.6 i
    ostrości mi nie brakuje, to myślę że FA28-70f4AL nie jest gorszy.
    Naprawdę wystarczają mi moje 8Mpix w 350D. Na FF nie potrzebuję więcej
    (realnie, z obiektywem, bo nominalnie niech jest i 20Mpix jeśli dzięki
    temu się będzie lepiej sprzedawał i będzie tańszy).

    > OK - zatem liczymy. 16f1.3 odpowiada dla FF 24f2 - pokaż mi taki
    > _amatorski_ obiektyw - bo chyba serii FA* za amatorską nie uznasz?

    Uznałem, że jeśli najlepsze konstrukcje 24mm maja światło 1.4 to dla
    amatora f2 wystarczy. Ale niech Ci będzie, że o działkę przesadziłem.
    Pokażesz obiektyw eq24/2.8 do cropa? Najjaśniejszy jest Olympus 12/2,
    tylko że jemu odpowiada już 24/4 na FF, czyli pasuje dowolny zoom
    zawierający tą ogniskową.

    > 23f1.3 - odpowiada 35f2 - tu faktycznie jak już pisałem o odpowiednik
    > APSC jest trudno.

    Ano właśnie.

    > 30f0.9 odpowiada 45 f1.35 - FA43f1.9 limited jest dość blisko, ale i
    > jasność trochę gorsza i nie ta liga cenowa.

    Trochę? Różnica całej działki przysłony.

    > Odrębną sprawą jest to, jak często amator wykorzystywałby te obiektywy
    > przy pełnej jasności

    Osobiście zacząłbym od zestawu 24-85/4 + 35/2 i jak najbardziej widzę
    zastosowanie dla pełnych jasności dla obu.

    > - czy naprawdę portrety przy których oko jest ostre
    > a czubek nosa już rozmyty są aż tak często wykonywane?

    Nie przesadzaj z tą papierową GO. Nie przy tych wartościach ogniskowych.
    Tego typu dylematy na FF to się zaczynają przy 85/2, a nie przy 35/2.

    Bo nie ma alternatywy.

    --
    Mirek