  • 21. Data: 2012-08-15 13:54:34
    Temat: Re: Sprzedam studyjne lampy błyskowe
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-08-14 22:08, quent pisze:

    > To była robota dla pewnego złotnika, który w końcu kupił sobie jakąś
    > lustrzankę i sam trzaskał foty swoim wyrobom.....

    No i przyznałeś tym stwierdzeniem racje JA oraz Adamowi.
    Pomijam to jakie efekty uzyskuje Twój były klient, to jego podejście
    pokazuje że komercyjna fotografia przestała być hermetycznym światem.
    To rozhermetyzowanie profesjonalnej fotografii jest właśnie spowodowane
    taniością sprzętu oraz natychmiastową gotową fotografią.
    Tanie chińczyki naprawdę oferują niezły stosunek jakości do ceny.
    Dodając do tego że już w czasie sesji za stosunkowo tanie pieniądze masz
    gotowe fotografie do wglądu na monitorze. To sytuacja jest diametralnie
    inna, bo nawet kumaty amator w czasie sesji może sporo się nauczyć,
    kombinować i przeciwdziałać pewnym problemom. Dziś "ratować" sesje
    możesz w czasie rzeczywistym na obu frontach, czy to przez modyfikowanie
    oświetlenia / aranżacji bądź ingerując w postprocesie.

    Oczywiście przyznaje Ci rację że bez względu na dziedzinę w której
    działamy, to jeśli posiadamy odpowiednie fundusze należy sobie zapewnić
    optymalne warunki. Należy pamiętać tylko o bardzo ważnym czynniku,
    mianowicie o przeinwestowaniu. Sporo firm o tym zapomina np. w
    poligrafii tak bardzo powiązanej z fotografią. Tam jest o tyle gorzej że
    upada się z znacznie wyższej wysokości ;).

    Pozdrawiam,
    B.

  • 22. Data: 2012-08-15 14:15:26
    Temat: Re: Sprzedam studyjne lampy b?yskowe
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-08-15 09:56, Marek Dyjor pisze:

    > wtedy sie robiło zdjęcia na portale z fotografią gdzie dostwało sie
    > oceny za jakość zdjęć.

    Te oceny tylko kreowały towarzystwa wzajemnej adoracji. Założyłem kiedyś
    w dobie głębokiej "traumy" konto na digart.pl. Po zobaczeniu jakie
    rządzą tam prawa, usunąłem wszystkie prace.

    Moim zdaniem studio to strasznie wymagający świat, żeby nie zanudzić
    widza. Amatorzy zauważyli że więcej punkcików, glorii i chwały jest za
    wyjście w teren i cykanie wszystkiego jasną rzeźnicką stałką. Potem
    ładne retuszowanie cery, ostrzenie z małym promieniem i lekkie
    przegięcie z przesunięciem suwaka w USM. Na koniec winietka. Inni idą
    dalej i wrzucają zdjęcia z pełnej klatki w Instagram ;). Takim to na
    Fajsie ściana wrzy, setka pytania dlaczego mój Glaxy tak nie potrafi ;).

    Aby studio było ciekawe naprawdę trzeba być kreatywnym. Szczególnie dziś
    kiedy ładnych i ciekawych zdjęć jest potop.

    Pozdrawiam,
    B.

  • 23. Data: 2012-08-15 18:32:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-15 11:54:34 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Oczywiście przyznaje Ci rację że bez względu na dziedzinę w której
    > działamy, to jeśli posiadamy odpowiednie fundusze należy sobie zapewnić
    > optymalne warunki.
    Znaczy to ni mniej ni więcej, że jeżeli mam zapłacić za zdjęcie
    produktowe x zł, a zdjęć tych potrzebuję y, z częstotliwością z. To
    okazuje się, że wcale nie gorzej wyjdę jak zacznę sam je robić.
    Potencjalny odbiorca i tak będzie prał w dosi, bo różnicy nie widzi.
> [...]
    > przeinwestowaniu. Sporo firm o tym zapomina np. w poligrafii tak bardzo
    > powiązanej z fotografią. Tam jest o tyle gorzej że upada się z znacznie
    Znaczy się z większym kredytem do spłacenia.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-08-15 20:12:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-08-12 21:26, quent pisze:

    > Bowens pewnie też w Chinach robiony... ale co z tego? ;-)

    Z tego, że argument ''chińskie'' jest równie mądry jak słynny napis
    ''made in world by people'' (autentyk).

    --
    pozdrawia Adam
    /lubię te igrzyska różne, zawsze kibicuję na Trynidad i Tobago czy jakoś

  • 25. Data: 2012-08-15 21:03:18
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-15 13:54, cichybartko pisze:

> [...]
    > poligrafii tak bardzo powiązanej z fotografią. Tam jest o tyle gorzej że
    > upada się z znacznie wyższej wysokości ;).

    Ja oczywiście, biorąc pod uwagę ilość zleceń jakie mam,
    przeinwestowałem. Dlatego sprzedaję właśnie

  • 26. Data: 2012-08-16 08:11:52
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-15 13:54, cichybartko pisze:
    > No i przyznałeś tym stwierdzeniem racje JA oraz Adamowi.
    > Pomijam to jakie efekty uzyskuje Twój były klient,

    On w ogóle nie używa lamp bysk.
    Po prostu moja praca była dla niego za droga.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2012-08-16 23:30:51
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-08-15 21:03, quent pisze:
    > Ja oczywiście, biorąc pod uwagę ilość zleceń jakie mam,
    > przeinwestowałem. Dlatego sprzedaję właśnie

    Osobiście uważam że branża tzw. reklamowo, promocyjna przeszła dość
    ogromne przeobrażenie w ostatnich latach. Ogólnodostępność narzędzi i
    coraz łatwiejsza ich obsługa spowodowały że teraz masy mają dużo do
    powiedzenia w tej kwestii ;). Pamiętam jak jeszcze parę lat temu dumnie
    było prowadzić działalność gospodarczą i być takim wolnym strzelcem.
    Dziś znam parę takich osób i cóż, jest dobry soft, jest sporo fajnych
    zabawek, są nawet zlecenia. Tylko po podliczeniu wszystkich kosztów i
    policzeniu godzin przeznaczonych na zlecenia okazuje się że stawka
    godzinowa jest śmieszna. Kiedyś się robiło chamskie przytyki pod adresem
    znajomych siedzących na etacie i to nie daj boże w korporacjach. Dziś
    się patrzy z zazdrością na pełną ewidencje przepracowanych godzin,
    socjal, możliwość wzięcia normalnego urlopu. Oraz przede wszystkim że po
    8 godzinach masz czas dla siebie, anie ciągłe telefony pod tytułem,
    panie urwiesz te dwie stówy, bo xxx zrobi to taniej ale my już tyle
    współpracujemy, zawsze było dobrze.
    Już przy tym wątku o serwisach stockowych miałem wrzucić swoje trzy
    grosze. Osobiście nie chcę nikogo dobijać, ale wątpię aby wróciły lepsze
    czasy.
    Oczywiście zawsze będzie czołówka i intratne zlecenia, tylko że ta
    odległość między liderami a resztą peletonu będzie się wydłużać...

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 28. Data: 2012-08-16 23:40:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-08-16 21:30:51 +0000, cichybartko <c...@g...com> said:

    > Oczywiście zawsze będzie czołówka i intratne zlecenia, tylko że ta
    > odległość między liderami a resztą peletonu będzie się wydłużać...

    A to akurat jest bardzo pozytywne.

    BTW. Teraz na fotografii to najlepiej zarabiają kotleciarze (poza tą
    czołówką oczywiście). Ale niedługo i czołówka zacznie cienko śpiewać.

  • 29. Data: 2012-08-17 01:49:50
    Od: Slon <z...@g...com>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote in message news:502d68c9@news.home.net.pl...

    > A to akurat jest bardzo pozytywne.

    Wiadac zaczyna sie w polskim gettcie, normalizowac pod tym wzgledem.

    > BTW. Teraz na fotografii to najlepiej zarabiają kotleciarze (poza tą
    > czołówką oczywiście). Ale niedługo i czołówka zacznie cienko śpiewać.

    Zawsze byliscie zacofani.
    Ja na kotleciarstwo przeszedlem w niedlugim czasie po rozpowszechnieniu sie sprzetru
    cyfrowego.
    Nawet o tym pisalem i na tej grupie zaczalem propagowac jako pierwszy, fotografowanie
    slubno weselne.
    I cieszy mnie, ze wiele osob z tego skorzystalo.
    A takie to bylo wczesniej hanbiace dla tutejszych kmiotkow udajacych "ludzi z dobrym
    gustem".

    Kiedys bylo mi trudno to napisac ale teaz smialo napisze, ze chuj im w dupe.

    Ciesze sie ze bedac profesjonalnym fotografem, nie musze juz babrac sie w chemii.
    Ciesze sie, ze nastapila fotografia cyfrowa i ze fotografia stala sie latwa i
    dostepna dla kazdego.

    Slon

  • 30. Data: 2012-08-17 21:20:54
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-10 13:12, quent pisze:
    > Wiem, pisałem już, że sprzedaję swój sprzęt ale wśród całości jaką
    > wystawiłem na allegro najbardziej dziwi mnie brak zainteresowania lampami.
    >
    > Nikt nawet nie obserwuje aukcji a wystawiłem w licytacji od 800zł czyli
    > niemal 2x mniej niż nowe a są używane naprawdę sporadycznie.
    > Pamiętam kiedyś na grupie dyskusje na temat lamp, że fajnie byłoby mieć
    > coś ze sterowaniem płynnym mocą błysku ale ta cena!
    > A tu proszę - okazja i brak zainteresowania :-)
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=2546539335

    A więc okazuje się, że zostało mi całe studio! Poszło body + obiektywy.
    Tak więc będę sobie pielęgnował to jako hobby ;-)