  • 21. Data: 2010-06-15 08:49:43
    Temat: Re: Sprzedam obiektyw Panasonic Lumix 45-200mm
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>
    > Mysle, ze powod jest inny - "oficjalni dystrybutorzy"
    > zalatwili sobie przepis uwalajacy drobna konkurencje...

    Ale taka niezbyt uczciwa chyba, bo jakby uczciwie podatki placili,
    to by nie mieli problemu.

    J.

  • 22. Data: 2010-06-15 08:51:47
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ale taka niezbyt uczciwa chyba, bo jakby uczciwie podatki placili,
    > to by nie mieli problemu.

    Nie ma zwiazku miedy placeniem podatkow a posiadaniem
    kasy fiskalnej. KF to upierdliwy dodatek, a podatki mozna
    placic bez posiadania kasy, nawet bez wystawiania f-r.

  • 23. Data: 2010-06-15 10:17:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w
    > Nie ma zwiazku miedy placeniem podatkow a posiadaniem
    > kasy fiskalnej. KF to upierdliwy dodatek, a podatki mozna
    > placic bez posiadania kasy, nawet bez wystawiania f-r.

    Ja wiem, ale jak sie ciut powazniej handluje, to sie przeciez i tak
    w kase wpada.

    Nie czytalem ostatnich przepisow - ale czy z kolei przy sprzedazy
    wysylkowej nie mozna sie czuc zwolnionym z kasy [o ile platnosc
    przez bank itp].

    J.,

  • 24. Data: 2010-06-15 12:07:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ja wiem, ale jak sie ciut powazniej handluje, to sie przeciez i tak
    > w kase wpada.

    Guzik prawda.
    Ja akurat mam znakomita wiekszosc sprzedazy dla firm
    a dla osoby "nieformowych" margines. Nie przekraczam
    limitu zmuszajacego mnie do zalozenia kasy...

    > Nie czytalem ostatnich przepisow - ale czy z kolei przy sprzedazy
    > wysylkowej nie mozna sie czuc zwolnionym z kasy [o ile platnosc
    > przez bank itp].

    Do okreslonego limitu, z wyjatkami jak wczesniej.

  • 25. Data: 2010-06-15 17:03:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010, J.F. wrote:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał
    >
    > Konkretnie foto ?

    Konkretnie foto.
    Wyliczone literalnie na równi z paliwami silnikowymi i metalami
    szlachetnymi oraz taksówkami.

    > Przeciez jest jakas kwota sprzedazy wolna od kasy - a przynajmniej byla.

    Ale *TEGO* wyłączenia nie dotyczy.
    Tu masz rozporządzenie:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=1038
    67&id_pismo=509&i=0
    ...par.4

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-06-15 17:07:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010, PaPi wrote:

    > Nie mozesz sprzedac panu Jozkowi obiektywu a faktury wystawic np. na
    > najblizszy kiosk ruchu ?

    Procedura "zabezpieczająca" nosi nazwę "kontroli krzyżowej" i stosowana
    jest losowo przy okazjach nie tylko kontroli, ale również czynności
    sprawdzających.
    Urzędnik na boku sobie od niechcenia spisuje parę numerów faktur.

    > Przeciez nie ma obowiazku wliczania w koszty faktury zakupowej. Nie ma nawet
    > obowiazku podpisywania odbierajacego pod faktura.

    Nie ma (przynajmniej w przypadku o którym mowa, czyli nie towaru).
    Nic to nie zmienia w możliwości przeprowadzenia postępowania, jeśli
    US nabierze wątpliwości.

    Pozdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-06-15 17:09:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2010, Krzysztof Chajęcki wrote:

    > możesz wystawić fakturę na osobę fizyczną :-)

    Co nijak nie zwolni go z obowiązku wystawienia paragonu.
    Jeśli z okazji wzięcia faktury przy zakupie "konsumenckim" nie
    dostajesz paragonu, to wcale nie znaczy, że on nie jest wystawiany!

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2010-06-16 07:53:38
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    > Ale *TEGO* wyłączenia nie dotyczy.
    > Tu masz rozporządzenie:
    > http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=1038
    67&id_pismo=509&i=0
    > ...par.4

    No właśnie... punkt b:
    b) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu
    i wyposażenia fotograficznego (ex PKWiU 33.40.3);

    Więc części i akcesoria możesz bez kasy fiskalnej.

    Zresztą zobacz w PKWiU 33.40.3 co to są akcesoria... ;)

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 29. Data: 2010-06-16 08:14:53
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Więc części i akcesoria możesz bez kasy fiskalnej.
    > Zresztą zobacz w PKWiU 33.40.3 co to są akcesoria... ;)

    Zobaczylismy juz dawno :)

    Mozesz na podstawie tej lektury stwierdzic co z PKWiU 33.40.3 jest
    sprzetem a co "czesciami i akcesoriami"? Bo ja nie moge, niestety...

    Owszem jest tam "33.40.31-00.00 - Wyposażenie optyczne do aparatów
    fotograficznych" ale ustawodawca zapomnial jakos jasno okraslic co to sa
    "czesci i akcesoria do sprzętu i wyposażenia fotograficznego".

    Jesli przypadkiem UKS uzna, ze obiektyw to "wyposazenie foto" (do czego
    ja tez sie sklaniam) to mozesz miec okazje do bronienia swojego stanowiska
    do Sadu Najwyzszego wlacznie ;)

    Ps. Sorki za maila.

  • 30. Data: 2010-06-16 09:53:33
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-06-16 09:14, Jakub Jewuła pisze:

    [...]
    > Jesli przypadkiem UKS uzna, ze obiektyw to "wyposazenie foto" (do czego
    > ja tez sie sklaniam) to mozesz miec okazje do bronienia swojego stanowiska
    > do Sadu Najwyzszego wlacznie ;)

    Jeżeli nie jest to dla Ciebie jasne w żaden sposób, to pozostaje zapytać
    u źródła.
    Jeżeli masz wątpliwości, to kierujesz do właściwego do miejsca
    zamieszkania (prowadzenia DG) urzędu skarbowego pisemne zapytanie, z
    prośbą o odpowiedź i podanie podstawy prawnej (z tym drugim to różnie
    bywa). Jeżeli masz ochotę to zaznaczasz że pytanie kierujesz konkretnie
    do działu kontroli skarbowej.
    Jak sam robiłem coś takiego akurat nie związanego z fotografią, to
    kazali mi zanabyć na miejscu znaczki za ileś tam i chyba po 14 dniach
    albo 1 miesiącu odpowiedź była do odbioru w US.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.