  • 1. Data: 2010-06-13 10:55:04
    Temat: Sprzedam obiektyw Panasonic Lumix 45-200mm
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witojcie :)

    Sprzedaje obiektyw do aparatow systemu 4/3:

    Panasonic Lumix G Vario 45-200mm f/4-5.6 OIS

    Kupilem rok temu dla siebie, ale nie uzywam w zasadzie,
    wiec niech nie lezy. Niby jesc nie wola, ale... ;)
    Na obiektyw wystawiam f-re VAT!

    Zapraszam: http://www.allegro.pl/item1078204769.html

    Mam tez do sprzedania portretowego Jupitera 85/2.0:
    http://www.allegro.pl/item1078204797.html

    Jakub

  • 2. Data: 2010-06-13 11:18:33
    Temat: Re: Sprzedam obiektyw Panasonic Lumix 45-200mm
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Jakub Jewuła napisał(a):
> [...]
    > Na obiektyw wystawiam f-re VAT!
    >
    > Zapraszam: http://www.allegro.pl/item1078204769.html
    >
    > Mam tez do sprzedania portretowego Jupitera 85/2.0:

    Czyżbyś się już zasadzał na nową Sigmę 85/1.4?
    :-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2010-06-13 11:21:37
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Czyżbyś się już zasadzał na nową Sigmę 85/1.4?
    > :-)

    Nie, na nic sie nie zasadzam.
    Po prostu wsiaklem w inne tematy niz fotografia
    i nie chce mi sie chodzic z aparatem. Pstrykam
    praktycznie wylacznie w studio...

    Lumix DMC-G1 tez pewnie niedlugo sprzedam...

  • 4. Data: 2010-06-13 17:57:33
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Sprzedaje obiektyw do aparatow systemu 4/3:

    Na pewno do 4/3 ? A nie czasami do mikro 4/3 ?
    Na aukcji masz opis rowniez 4/3.

    > Na obiektyw wystawiam f-re VAT!

    "UWAGA - kwestia formalna. Na obiektyw MUSZE wystawic f-re VAT -
    nabywca musi byc ktos prowadzacy dzialalnosc gospodarcza.
    Jesli wiec nie prowadzisz DG lub nie chcesz f-ry NIE LICYTUJ.
    Prosze to potraktowac bardzo powaznie!"

    Moim skromnym zdaniem bez sensu jest to zastrzezenie.
    F-ra VAT to korzysc dla kupujacego. Nawet jak kupujacy nie chce f-ry VAT
    to ja wystawiasz i sie rozliczasz z niej. Wiec po co zastrzezenie, zeby
    nie licytowac gdy ktos nie chce f-ry ?

  • 5. Data: 2010-06-14 05:45:52
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Na pewno do 4/3 ? A nie czasami do mikro 4/3 ?
    > Na aukcji masz opis rowniez 4/3.

    Slusznie, poprawie.

    > Moim skromnym zdaniem bez sensu jest to zastrzezenie.
    > F-ra VAT to korzysc dla kupujacego. Nawet jak kupujacy nie
    > chce f-ry VAT to ja wystawiasz i sie rozliczasz z niej.

    A nawet jak nie ma firmy to mu ja zaloze, nie? ;)

    > Wiec po co zastrzezenie, zeby
    > nie licytowac gdy ktos nie chce f-ry ?

    Po to, zebym przez sprzedanie jednego gupiego obiektywu
    nie musial miec kasy fiskalnej. Poczytaj przepisy.

  • 6. Data: 2010-06-14 07:50:49
    Od: PaPi <...@...3>

    > A nawet jak nie ma firmy to mu ja zaloze, nie? ;)

    Nie trzeba miec firmy zeby dostac/zadac faktury VAT.

    > Po to, zebym przez sprzedanie jednego gupiego obiektywu
    > nie musial miec kasy fiskalnej. Poczytaj przepisy.

    Ciebie jako sprzedajacego nie obchodzi co kupujacy zrobi ze swoja
    faktura - tj. czy ma firme i ja rozliczy czy nie ma firmy i wyrzuci ja
    do kosza.
    Wazne zebys Ty sie rozliczyl z wystawionej faktury sprzedazy.

  • 7. Data: 2010-06-14 07:55:30
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosza.
    > Wazne zebys Ty sie rozliczyl z wystawionej faktury sprzedazy.

    Nie wiem po co brniesz w temat o ktorym nie masz
    pojecia...

    Prowadzisz firme? Masz kase fiskalna?

    Jesli pierwsze tak a drugie nie to sprzedaj osobie
    prywatnej aparat badz obiektyw nawet wystawiajac
    jej f-re VAT a dowiesz sie o co chodzi...

  • 8. Data: 2010-06-14 07:57:47
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 14 Jun 2010 09:55:30 +0200, Jakub Jewuła
    <b...@s...com.pl> wrote:

    >Jesli pierwsze tak a drugie nie to sprzedaj osobie
    >prywatnej aparat badz obiektyw nawet wystawiajac
    >jej f-re VAT a dowiesz sie o co chodzi...

    Chodzi o to że nagle ty musisz odprowadzić (i udokumentować) VAT a tak
    jest on dla ciebie ,,przeźroczysty''?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 9. Data: 2010-06-14 07:58:10
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Mon, 14 Jun 2010 07:45:52 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Po to, zebym przez sprzedanie jednego gupiego obiektywu nie musial miec
    > kasy fiskalnej. Poczytaj przepisy.

    możesz wystawić fakturę na osobę fizyczną :-)

    --
    pzdr
    meping

  • 10. Data: 2010-06-14 08:02:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Chodzi o to że nagle ty musisz odprowadzić (i udokumentować) VAT a tak
    > jest on dla ciebie ,,przeźroczysty''?

    Nie, w kwestii podatkowej nie zmienia sie NIC czy sprzedajesz osobie
    prywatnej, czy prowadzacej DG, czy wystawiasz f-re, czy nie wystawiasz
    - pod. doch. i VAT placisz zawsze tak samo.

    Chodzi o to, ze jak sprzedasz jakikolwiek sprzet foto osobie nie prowadzacej
    DG to z automatu musisz "zafundowac sobie" kase fiskalna.
    Ja kasy nie mam i narazie nie chce miec (za jakis czas bede musial
    miec ale to inna kwestia).