  • 61. Data: 2010-12-11 19:05:38
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... wrote:
    > Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko
    > zablokowane przez bank prowadzący rachunek zleceniodawcy przelewu i
    > przelewane pierwszą możliwą sesją, jednak dla wygody kupujących i
    > sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy
    > przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w
    > momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
    > ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

    I właśnie w tym systemie najfajniejsze jest to, że wiadomo, czy ktoś
    rozpoczął i zakończył pozytywnie płatność, a blokada środków wynika z tego
    jak odbywają się przelewy.

    Z punktu widzenia klienta jest wygodnie o tyle, że kupując w kilku
    aukcjach łatwo płaci za wszystko i system sam sumuje należność. Dodatkowo
    wybiera się przesyłkę z opcji, które ustalił sprzedający i też nie trzeba
    pisać maili, że proszę kurierem więc dopłata 15zł do ceny przedmiotu. No i
    właśnie to o czym wspominałem Marek - z wszystkich płatności mamy do
    wyboru również karty kredytowe, również te z poza Polski, do tego nawet
    opcję przelewu dokonywanego w okienku poczty jak ktoś nie ma konta w
    banku. Oczywiście na poczcie trzeba się pojawić :)

    Z punktu widzenia sprzedających nikt im nie zawraca gitary o ustalenie
    ceny przesyłki za wiele przedmiotów, nie wysyła dodatkowego adresu itd.
    Tak samo już w systemie jest co zostało opłacone i tylko trzeba wysłać -
    nie trzeba ręcznie sprawdzać. Obsługa komunikacji mailowej to też czas i
    automatyzacja tego się bardzo przydaje. Wielu sprzedających bardzo poleca
    tę metodę, bo dzięki niej cały proces jest sprawniejszy.

    Wszystkie te opcje zawdzięczamy funkcjonalności sklepów na allegro. Takie
    sprawy były i są oczywiste w każdym sklepie internetowym (tj. wybór
    płatności, danych do wysyłki, danych do faktury, sama płatność). Dzięki
    allegro dostępne są nawet dla pojedynczych sprzedających mających do
    zaoferowania tylko kilka drobiazgów.

    A co do "znikających środków" to fobia przed tym jest wyjątkowo
    interesująca :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 62. Data: 2010-12-11 19:15:03
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik JA napisał:
    > Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jakąś
    > złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami
    > księgowania.

    Koniecznie dodaj do tego odczyty stanu konta. Do udowodnienia co się
    faktycznie dzieje z pieniędzmi powinieneś wykonać sprawdzenie stanu
    posiadanych środków przed, po zatwierdzeniu przelewu, po księgowaniu.
    Wtedy można wysnuć jakiekolwiek wnioski.
    Przykład - masz 1000zł, robisz przelew na 100zł i zaraz robisz
    sprawdzenie stanu konta, czy masz tam tylko 900zł od razu po transakcji.
    Nie wiem co i jak pokazuje Twój bank, więc piszę ogólnie "sprawdzenie".
    W całym sporze nie chodzi o to, kiedy jest data księgowania ale
    fizycznie kiedy nadawca przestaje mieć do dyspozycji pieniądze a kiedy
    odbiorca zaczyna je mieć.
    Maciek

  • 63. Data: 2010-12-11 19:37:45
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2010-12-11 17:23, "Arkadiusz P. Płanica" pisze:

    > Jest jeszcze trzecia możliwość (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
    > W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np.
    > dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
    > np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to
    > dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP)
    > robi przelew do inteligo czyli znów pieniążki są "natychmiast"

    i tak właśnie działa PzA.

  • 64. Data: 2010-12-11 20:02:41
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    W dniu 2010-12-11 16:48, ...:::Tomek:::... pisze:

> [...]
    > momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
    > ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

    No to zrobiłeś błąd. Gdybyś zapłacić przez PzA byłaby duża szansa,
    że pieniądze trafią do odbiorcy szybciej. :)
    PAYU SA, które obsługuje PzA posiada rachunki we wszystkich
    popularnych bankach - niektóre z nich pracują 24/7 dla przelewów
    wewnętrznych. Jeśli więc Twój bank tak pracuje, to PAYU SA
    otrzymałoby pieniądze natychmiast a sprzedawca wiedziałby o tym
    w chwilę później. A tak musisz czekać na najbliższą sesję
    Elixiru do poniedziałku.
    Twoje wywody o tym co sądzi Allegro to tylko domysły. :)
    Niestety fałszywe. Ponieważ, jak pisałem, PAYU SA prowadzi rachunki
    w najpopularniejszych bankach, otrzymuje kasę z banków 24/7
    NATYCHMIAST, a z pozostałych także NATYCHMIAST, ale w godzinach
    pracy tych banków. Allegro nie musi więc niczego zakładać,
    bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

  • 65. Data: 2010-12-11 21:19:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 20:15:03 +0100, Maciek <m...@p...com> said:

> [...]
    > posiadanych środków przed, po zatwierdzeniu przelewu, po księgowaniu.
    > Wtedy można wysnuć jakiekolwiek wnioski.

    Idź do lekarza.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 66. Data: 2010-12-11 23:05:15
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 19:26, JA pisze:
    > Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest
    > realizowany pieniądze są na koncie.

    Po całym tym wątku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja
    prawda i gówno prawda.

    Tomek

  • 67. Data: 2010-12-11 23:12:37
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 21:02, jo44 pisze:
> [...]
    > otrzymałoby pieniądze natychmiast a sprzedawca wiedziałby o tym
    > w chwilę później. A tak musisz czekać na najbliższą sesję

    Ale w czym zrobiłem błąd? :-)

> [...]
    > w najpopularniejszych bankach, otrzymuje kasę z banków 24/7
    > NATYCHMIAST, a z pozostałych także NATYCHMIAST, ale w godzinach

    No OK, ale co to zmienia w przypadku sprzedawcy - odbiorcy przelewu? I
    tak nie dostanie tych pieniędzy wcześniej, nawet jak kupujący wybierze
    jako formę płatności zwykły przelew. A o te opóźnienia, rzekomo
    generowane przez Allegro, właśnie się rozchodzi.

    > Allegro nie musi więc niczego zakładać,
    > bo i skąd miałoby wiedzieć, że Szanowny Pan wykonał przelew?

    A widziałeś kiedyś panel do zatwierdzania płatności elektronicznych?

    Tomek

  • 68. Data: 2010-12-12 00:01:20
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-12 00:05:15 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

    > Po całym tym wątku widać, że rozróżniasz dwa rodzaje prawdy - Twoja
    > prawda i gówno prawda.

    Jest jeszcze trzecia. Tys prowda.

    A w całym tym wątku mi przynajmniej i może jeszcze dwóm osobom chodzi o jedno.
    Nie lubimy jak coś się wprowadza na przymus.

  • 69. Data: 2010-12-12 00:07:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-12 00:12:37 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

    > A o te opóźnienia, rzekomo generowane przez Allegro, właśnie się rozchodzi.

    Zapewne nie będzie Ci się chciało szukać, więc zacytuję samego siebie.

    O to chodzi

  • 70. Data: 2010-12-12 00:22:39
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 17:12:38 +0100, JA wrote:
    > BRE Wykonuje tylko dwie sesje

    Cos na uzasadnienie? Bo na pewno oddzialy BRE: WBE (mBank) i OBD (Multibank)
    uczestnicza we *wszystkich trzech* sesjach ELIXIR.

    > podczas gdy inne banki nawet cztery.

    Nie ma jak zablysnac. Dotyczaj się moze, ze 4 sesja ELIXIR obsluguje
    jedynie przelewy do ZUS.

    PS. Ilosc postow Ci wzrasta, poziom... niekoniecznie.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns