  • Data: 2009-04-22 19:35:29
    Temat: Re: Spawarka AC/DC TIG
    Od: GregZorbaEmmanuelYork <f...@a...cy_ROT13> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam zamiar kupić TIG-a (nierdzewka, alu...) i zastanawiam sie nad
    > wyborem. Obecnie mam Lincolna 160, ale tylko DC, poza tym to troche za
    > mało chyba na alu (300A wystarczy?). Potrzebuje profesjonalne urzadzenie
    > dobrej jakosci, niezawodne. W kazdym sklepie dowiem sie ze ich jest
    > naj-naj, dlatego wole zapytac tutaj, w nadzieji ze odpisza praktycy
    > chetni podzielic sie swoim doswiadczeniem.

    też mam lincolny, i też tylko DC, i też sie zastanawiałem nad AC, lecz
    po wizycie na Polibudzie pokazano mnie że to co chciałem pospawać w Alu
    to sie da tym co miałem, problemem jest tylko wydzielanie się ciepła na
    elektrodzie, więc doraźnie spawam tym co mam, a większe serie i tak wole
    zlecić komuś, obrabiane elementy to blacha max 3mm, ale do prawdziwego
    spawania alu to zaleciłbym Ci kupienie AC, bo ta powierzchnia i
    wytrzymałość spawu po moim to jednak jest gorsza niż po AC (odczucie
    subiektywne)

    Andrzej