  • Data: 2012-06-06 09:58:52
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Szkoły ecodrivingu o powyższym mówia tak:
    > cytuje:
    > Ekojazda nie oznacza wcale powolnego stylu prowadzenia samochodu.
    > Przyspieszanie odbywa się z pedałem gazu wciśniętym ,,na 3/4", co nie
    > obciąża zanadto silnika i umożliwia płynną i dynamiczną jazdę.

    Każdy kto choć trochę pojeździł samochodem wie, że to bzdura jest, a raczej
    czysta demagogia.
    Np.
    http://www.autocentrum.pl/wydarzenia/eco-driving-osz
    czednie-nie-znaczy-wolno/

    Zasady jazdy w stylu ECO:
    1. Jedź na najwyższym możliwym biegu, na najniższych możliwych obrotach.
    2. Włączaj wyższy bieg najpóźniej po osiągnięciu 2500 obr./min w silniku
    benzynowym lub 2000 obr./min w silniku Diesla.
    3. Przyspieszaj - jeśli warunki drogowe na to pozwalają - dynamicznie,
    wciskając pedał gazu do 3/4 głębokości.

    Te zasady pozostają ze sobą w sprzeczności, jako że użyteczny zakres obrotów
    wynosiłby jakieś 1700-2000 obr/min.
    Jaki jest sens wciskania pedału gazu do 3/4 na kilka sekund?
    Ani turbina nie bardzo zdąży pomóc, ani silnika to wcale nie oszczędza, a
    zmiana biegu przy 2000 oznacza właśnie jazdę ślamazarną i wolną, a nie
    dynamiczną tak jak piszą.

    Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.