  • Data: 2012-06-06 10:44:57
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Tak więc reasumując - masz rację, że zalecają 3/4 wciśnięcia pedału, nie
    > masz racji, że to ma sens i gwarantuje brak kapelusznictwa.

    Ciesze się, iz uznaliśmy, że jednak o ecodrivingu wiem trochę wiecej niż ty
    (nawet jezeli uwazasz te szkole za szarlatanizm)
    Zgadzam się natomiast z toba, że zasady trzeba odnieść do swojego
    samochodu.

    Co do kapelusznictwa. Mam wrażenie ze 90% tych co to są rzeczywistymi
    kapelusznikami na drodze ma tak małę pojęcie o jezdzie ogolnie, tak kiepsko
    panują nad samochodem i tak bardzo są skupieni na samej jezdzie prosto, ze
    o eco drivingu nie maja pojecia.

    Bo przeciez samo przyspieszanie to tylko jeden z elementów.
    Wiadomo, ze nie kazdy jest dla kazdego równie sensowny.
    Przykładowo:
    - w dupie mam to co woże w bagazniku, woże bo potrzebuje i na pewno nie
    bede wyciągał zbędnych klunkrów
    - oszczędne uzywanie klimatyzacji - hahaha
    - bagaznik na dachu - jasne. Bede przykrecał rowerowy za kazdym razem jak
    chce przewieźć rower - mówiłem już ze mam to w dupie? :)

    Co natomiast uważam za bardzo ważne? Przewidywanie! Dlatego śmieszą mnie
    ludzie ktorzy wyprzedzaja przed skrzyzowaniem, pomimo tego, ze z daleka
    widac ze jest czerwone.
    Niestety najczesciej jest tak, ze cie wyprzedza, wjada pod ryj a potem
    musisz czekac az ponownie rusza bo przeciez bieg włącza się, jak zapali się
    zielone...
    Dlatego tez pomimo mojego eco-kapelusznictwa, 90% rusza spod swiateł
    wolniej albo poźniej ode mnie. Miasto przejezdzam w czasie znosnym i raczej
    trudno cokolwiek się bardziej pospieszyc.
    A spalanie mam na poziomie akceptowalnym i powiedziałbym że trudno osiągnąć
    coś mniejszego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'