  • 41. Data: 2009-09-10 01:41:22
    Temat: Re: Sony bezlustrowo
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > Dodatkowo dochodzi problem czytelności obrazu na ekranikach LCD w
    > skrajnych watrunkach oswieytleniowych - spadek kontrastu w ostrym słońcu
    > (tu rozwiązaniem jest EVF) i szumy oraz opóźnienie przy kiepskich
    > warunkach oświetleniowych (tu rozwiązania na razie nie ma). Nie wątpię,
    > że kiedyś lustra z aparatów znikną (uproszczenie mechaniki i
    > wyeliminowanie komory lustra, matówki i pryzmatu to możliwość znacznego
    > obniżenia kosztów produkcji), ale w/g mnie technologia EVF i ekranikow
    > LCD musi jeszcze przedtem zostać dość mocno udoskonalona.

    Podpisuję się pod tym w pełni.
    EVF nawet te najlepsze wciąż są daleko za nawet takim sobie wizjerem.
    Oczywiście oba z rozwiązań mają swoje wady jak i zalety, ale EVF
    potrzebują jeszcze sporo czasu.
    Powiększenia z pewnością są wygodne, ale ale do statycznych scen :) Do
    ruchu szybko okazuje się jak bardzo brakuje temu rozwiązaniu. No i
    rozdzielczość czy dodatkowe artefakty (np dyskusja o klatkach w EVF w G1).

    d.

  • 42. Data: 2009-09-10 01:59:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gietrzy wrote:
    > Niech najpierw opanują jotpega - WX1 to piękny przykład jak zawodowo można ubić
    > "super na papierze" aparat.
    > Canon w 7Demce daje wszystkim piękny wykład z jotpega.

    Od takiego aparatu to ja oczekuję i tak RAW, więc będzie dobry JPG tak jak
    programy, które będą te rawy otwierać.
    WX1 szczególnie się nie przyglądałem, AFAIR mieli sample jakieś dziwnie
    rozmyte, ale kto ich tam wie na jakich to ustawieniach odszumiania itd.
    Chyba trochę postępu w JPG jest przy A500 i A550, nawet ISO 12800 wygląda
    całkiem nieźle. Tymczasem nowa A850 partaczy JPG koncertowo, zresztą tak
    samo jak IDC i co gorsza Lightroom.

    Zobacz jak sobie radzą w wysokich czułościach niektóre konwertery:
    http://tiny.pl/hqmjm

    Wniosek: o idc, lightroom i aperture lepiej od razu zapomnieć.
    do alfy jak już to DxO lub bibble.

    d.

  • 43. Data: 2009-09-10 06:04:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
> [...]
    > Już mówiłem nieraz - interesuje mnie w miarę małe body, najlepiej bez
    > lampy, może też nie mieć EVF pod warunkiem rozsądnego LCD. Dobrze by
    > było gdyby były w tym filmy rozsądnej jakości. Ważną sprawą jest
    > stabilizacja, żeby móc podpiąć starsze szkiełka. No i rozsądna cena. Z
    > tego wszystkiego mogę się zgodzić na jakiś kompromis.
    >
    > A tymczasem każdy z aparatów tego typu ma coś co dyskwalifikuje go dla
    > mnie. Nie muszę kupić już teraz, więc sobie poczekam. "Shtuka" tymczasem
    > powstaje z lustrzanki, albo nie powstaje jak nie chce mi się jej brać
    > (A100+50/1.4 nie jest tak znów wielkie).

    Na dobrą sprawę moje gnioty niezawodowe mogłyby powstać z canona a400.
    Ale trochę z przekory czy wygodnictwa robię je nieco lepszymi aparatami.
    Natomiast nie jest tego powodem jakieś ograniczenie sprzętowe i trochę
    nie rozumiem takich żalów :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2009-09-10 09:35:18
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > Wystawiałem 2x. Kalendarz na 2008r (z owadami) miał chyba wszystkie zdjecia
    > z kompaktów. W kalendarzu na 2009r (z kwiatami) większosć była wykonana
    > lustrzanką.

    Dysponujesz jakimś portfolio online gdzie by można przejrzeć Twoje
    prace. Podsumowując, większość użytkowników powinna się dawno wyzbyć
    kompleksów sprzętowych i po prostu zająć się fotografią ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 45. Data: 2009-09-10 10:19:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> napisał:

    > Nikon sam z siebie to dział koncernu Mitsubishi, tylko dzięki legendzie
    > zachował osobną markę. Żeby zachować proporcje to powinieneś porównywać
    > Samsunga i właśnie Mitsubishi Group :)

    Próbowałem znaleźć raorty finansowe Mitsubishi, ale po kilku nieudanych
    próbach odpuściłem. Dla Samsunga znalazłem - całkowity przychód netto ze
    spzredaży w ubiegłym roku 174.2 miliardów $.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2009-09-10 10:40:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

> [...]
    > Podsumowując, większość użytkowników powinna się dawno wyzbyć kompleksów
    > sprzętowych i po prostu zająć się fotografią ;).

    Własnej strony www sie nie dorobiłem - nie żyję ze sprzedaży zdjęć i nigdy
    nie była mi potrzebna. Ostatnio pokazywałem sporo zdjęć na forum Pentaxa -
    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=11036&postdays=
    0&postorder=asc&start=2340 -
    proponuje zacząć przegladanie od 18.08 - wtedy po powrocie z urlopu zacząłem
    intensywnie pokazywać zdjęcia. Te same zdjęcia (i parę innych) są też
    dostępne pod adresem http://www.flickr.com/photos/38359379@N02/ - forma
    bardziej skondensowana, ale bez informacji o użytym sprzęcie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2009-09-10 21:14:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Na dobrą sprawę moje gnioty niezawodowe mogłyby powstać z canona a400.

    Moje mogłyby często powstawać i komórką, ale będzie mnie wkurzać ich jakość.

    > Ale trochę z przekory czy wygodnictwa robię je nieco lepszymi aparatami.

    No właśnie - wygoda, lepsza jakość i większe możliwości. To dlatego
    rozglądam się za evilopodobnym, ale jak już mam kupować to coś porządnego.

    > Natomiast nie jest tego powodem jakieś ograniczenie sprzętowe i trochę
    > nie rozumiem takich żalów :)

    No dobrego portretu zwykłym kompakcikiem to nie zrobisz, bo po prostu nie
    masz możliwości by odpowiednio rozmyć tło. To jak najbardziej ograniczenie
    techniczne.

    d.

  • 48. Data: 2009-09-10 21:43:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > No dobrego portretu zwykłym kompakcikiem to nie zrobisz, bo po prostu
    > nie masz możliwości by odpowiednio rozmyć tło. To jak najbardziej
    > ograniczenie techniczne.

    Ale zrobię go canonem 1000 z ruskim 85mm. Albo jakimś przebrzmiałym 300D.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 49. Data: 2009-09-10 22:17:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Ale zrobię go canonem 1000 z ruskim 85mm. Albo jakimś przebrzmiałym 300D.

    O ile zestawy takie nazwiesz kompaktowymi, a to o to chodzi w evilach,
    czyż nie? :)

    d.

  • 50. Data: 2009-09-12 12:52:33
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Marek Wyszomirski pisze:
    > A co do jakości wizjerów - potwoierdzam, ze te w Pentaxach (szczególnie
    > w wersjach z pryzmatem - K7, K10, K20, *istD, *istDs) należą do czołówki
    > wśród lustrzanek APSC. Kategorycznego twierdzenia, ze są najlepsze bym
    > jednak nie ryzykował.

    A w ogóle muszę zauważyć pewną nieścisłość ;) podgląd na monitorze w
    kompakcie Ci nie przeszkadza a jego doskonalsza wersja w G1 już jest
    problemem. Monitor w radarze ma 1.8 cala i 134000 pikseli a w G1 ma 3
    cale i 460000 pikseli, więc różnica jest spora. Jeszcze jeden element w
    przypadku G1 głębia ostrości jest większa niż w lustrzance aps-c, no i
    przeciwko wizjerowi jest ruchomy ekran całkiem niezły na którym umiesz
    pracować. No i o gabarytach nie mówiąc :).

    Dorobek urlopowy świetny, widzę że masz oko do intymnych i dramatycznych
    chwil z życia drobnych organizmów :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.