  • 1. Data: 2009-09-07 22:42:49
    Temat: ISO a syfy na matrycy
    Od: Marek <m...@a...pl>

    Czy wyższe ISO powoduje zwiększenie widoczności syfów na matrycy, czy na
    odwrót? Wiem, że mogę sobie to sprawdzić w praktyce, ale ciekawi mnie
    jak to wygląda w teorii.

    Pozdro
    Marek

  • 2. Data: 2009-09-07 23:00:42
    Temat: Re: ISO a syfy na matrycy
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > Czy wyższe ISO powoduje zwiększenie widoczności syfów na matrycy,
    > czy na odwrót? Wiem, że mogę sobie to sprawdzić w praktyce, ale
    > ciekawi mnie jak to wygląda w teorii.

    I tak i nie...

    TAK

    Jezeli ustawisz sobie TV i czas np. 1/60
    Na niskim ISO masz np. przysłonę 2.8 i nie widzisz paprochow
    Na wysokim ISO przysłona leci ponad 11 i masz paprochy cudnie widoczne

    NIE

    Ustawiasz AV i f 2.8
    Na niskim ISO masz 2.8 i 1/30 sek paprochy i są mocno rozmyte tak, że
    czesto niewidzialne
    Na wysokim ISO masz nadal 2.8 i czas 1/400 sek i uwaga jw.

    Oczywiscie mozesz sobie ustawic jakis
    program bardziej preferujacy czas lub przyslone
    i masz sytuacje jw.

    Pzdr
    KK

  • 3. Data: 2009-09-08 05:29:03
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl

> [...]
    > Na wysokim ISO masz nadal 2.8 i czas 1/400 sek i uwaga jw.
    >
    > Oczywiscie mozesz sobie ustawic jakis
    > program bardziej preferujacy czas lub przyslone

    Sądzę, ze masz rację. Dodam jeszcze, że przy założeniu stałej liczby
    przysłony podniesienie ISO może nawet spowodować, ze paprochy bedą mniej
    widoczne - wyższe ISO to większe szumy - które mogą maskować drobne
    paprochy. Wiele aparatów stosuje również wraz ze wzrostem czułości coraz
    silniejsze odszumianie (już bezpośrednio w aparacie) - może to również
    eliminować drobne paprochy (ale niestety wraz z innymi szczegółami obrazu).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)