  • 21. Data: 2009-06-13 10:15:25
    Temat: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > Hmm, jak duza ilosc zoomow sie wysuwa? bo z tego co zauwazylem nie tylko
    > 18-200. Mam tez chwalony 60-300, ten to dopiero sie wysuwa. Ma 20 lat,
    > kurzu w srodku brak...

    No sam sobie odpowiedz na pytanie - jak duża liczba zoomów zwiększa swoje
    wymiary aż dwukrotnie.
    Pytanie dodatkowe - skąd biorą powietrze do tego.

    Co do chwalonego 60-300mm bez pyłku w środku - no cóż... za czasów
    analogowych pewnie nie zrobił w sumie tylu zdjęć, co go pierwsza osoba z
    cyfrakiem dopadła.

    d.

  • 22. Data: 2009-06-13 10:36:36
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > nic nie marnuje

    I do mercedesa możesz podpinać pług i orać nim pole skoro uważasz, że się
    nadaje jako taki.

    > mam swietna systemowa lampe blyskowa dzialajaco bezprzewodowo
    > mam radiowe wyzwalanie aparatu
    > mam wysokie ISO

    No i masz jeszcze ciemny i niezbyt wyraźny obiektyw, to czemu Ci zależy na
    ISO?

    > mam mozliwosc zalozenia stalki, gdy akurat potrzebuje

    Dopiero co pisaliśmy o zestawie tylko z hiperzoomem, a Ci się nagle
    przypomniała pewna zaleta lustrzanki :)

    > mam spacerzoom, gdy potrzebuje
    > mam pelna kontrole nad GO (gdy potrzebuje)

    To chyba jak podepniesz tę stałkę bo na takim zoomie to masz ciemno albo
    szeroko i w obu przypadkach kontrola nad GO jest słaba.

    > mam szybki aparat

    Bo niby nie ma szybkich aparatów? :) Powiedzmy, że metody pomiaru ostrości
    pomijamy bo każda ma swoje wady.

    > mam wysoka jakosc zdjec

    A to hiperzoom daje wysoką z swoim ciemnym i cienkim jakościowo
    obiektywem, który jeszcze trzeba przymykać? To masz chyba jakąś inną
    definicję ode mnie.

    > itp itd
    >
    > Tego wszystkiego nie zapewni mi zadna hybryda, wiec przestan p...c jak
    > potluczony...

    Nie wiem czemu tak usilnie chcesz usprawiedliwić swój zakup.
    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=5142&p=3 - popatrz sobie na ostrość,
    na CA i przestań wmawiać, że to szkło to ósmy cud świata.

    :)

    d.

  • 23. Data: 2009-06-15 06:42:10
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > No sam sobie odpowiedz na pytanie - jak duża liczba zoomów zwiększa
    > swoje wymiary aż dwukrotnie.
    > Pytanie dodatkowe - skąd biorą powietrze do tego.
    a co ma do rzeczy o ile sie wydluza? Czyzby te wydluzajace sie mniej
    zasysaly czystsze powietrze? :)

    > Co do chwalonego 60-300mm bez pyłku w środku - no cóż... za czasów
    > analogowych pewnie nie zrobił w sumie tylu zdjęć, co go pierwsza osoba z
    > cyfrakiem dopadła.
    jasne. Wszystkie kity sie wysuwaja, sa orane non-stop przez wielu
    userow. Czy ktos jakos specjalnie narzeka na pylki w nich?

    Daj juz spokoj, bo masz chyba jakas fobie na punkcie tego obiektywu.

    Marx

  • 24. Data: 2009-06-15 17:31:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > a co ma do rzeczy o ile sie wydluza? Czyzby te wydluzajace sie mniej
    > zasysaly czystsze powietrze? :)

    Te wysuwające się więcej zasysają więcej powietrza, to chyba dość oczwywiste?

    > jasne. Wszystkie kity sie wysuwaja, sa orane non-stop przez wielu
    > userow. Czy ktos jakos specjalnie narzeka na pylki w nich?

    Żywotność kita jest mocno ograniczona. Zresztą chyba nie mamy o czym gadać
    jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy tymi konstrukcjami.

    > Daj juz spokoj, bo masz chyba jakas fobie na punkcie tego obiektywu.

    Mówię to co myślę, Ty się możesz z tym nie zgadzać. Faktem jest że w
    tydzień szkło nazbierało kurzu sporo, kolejnym, że powyżej setki jest
    optycznie bardzo słabe. Mowa o tamronie 18-250 i proszę nawet nie staraj
    się wmawiać, że miałem dziurawy i słoikowaty bo to dopiero jest obsesja :)

    d.

  • 25. Data: 2009-06-16 09:33:34
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Te wysuwające się więcej zasysają więcej powietrza, to chyba dość
    > oczwywiste?
    ale co znaczy wiecej? bo 60-300 ktory mam w sumie wysuwa sie bardziej, a
    przypominam, ze ma 20 lat. Wczoraj szukalem pylkow - nie znalazlem.
    Piszac tak dyskredytujesz wszystkie "dlugie lufy" typu 70-300, a jakos
    nie zauwazylem aby ich uzytkownicy narzekali na pylki.

    > Żywotność kita jest mocno ograniczona. Zresztą chyba nie mamy o czym
    > gadać jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy tymi konstrukcjami.
    a co ma zywotnosc kita do kurzu w srodku? O jakich roznicach
    konstrukcyjnych mowisz? ja widze ze oba sie wysuwaja...

> [...]
    > się wmawiać, że miałem dziurawy i słoikowaty bo to dopiero jest obsesja :)
    wiec pozostaje jeszcze opcja ze 18-250 to jednak inna konstrukcja niz
    18-200. Twoj 18-250 zbieral kurz, moj 18-200 i wielu innych osob nie
    zbiera. I co?
    Marx

  • 26. Data: 2009-06-16 21:24:28
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marx wrote:
    > ale co znaczy wiecej? bo 60-300 ktory mam w sumie wysuwa sie bardziej, a
    > przypominam, ze ma 20 lat. Wczoraj szukalem pylkow - nie znalazlem.

    Zapewne jest cięższy, zresztą rozróżnij wysuwanie od przesuwania się (przy
    ostrzeniu). Dzisiejsze plastikowe zabawki nie sprawiają wiele oporu i w
    efekcie działają jak zgrabna pompka.

    > Piszac tak dyskredytujesz wszystkie "dlugie lufy" typu 70-300, a jakos
    > nie zauwazylem aby ich uzytkownicy narzekali na pylki.

    Ten którego miałem 100-300 nie wysuwaj się aż tyle (nie dwa razy). Poza
    tym był cięższy i zakres miał taki, że nie zachęcał do częstych zmian
    ogniskowych. W przypadku jednego hiperzooma jest inaczej.

    > a co ma zywotnosc kita do kurzu w srodku?

    No za 30 lat nie napiszesz, że Twój tyle przeżył. No chyba że go z pudełka
    nie wyjmiesz.

    > O jakich roznicach
    > konstrukcyjnych mowisz? ja widze ze oba sie wysuwaja...

    Kit się wysuwa bardzo niewiele.

    > wiec pozostaje jeszcze opcja ze 18-250 to jednak inna konstrukcja niz
    > 18-200. Twoj 18-250 zbieral kurz, moj 18-200 i wielu innych osob nie
    > zbiera. I co?

    Złap za obiektyw od strony body i przyzoomuj szybko z krańcu zakresu na
    drugi. Nie czujesz?

    Cóż... chciałem kupić to szkiełko, bo tak ludzie chwalili, miałem tydzień
    i okazało się ciemne, mydlane i zbierające kurz. Jak Tobie do odpowiada to
    trudno :) Mi nie odpowiadało :) I już mówiłem - nie wmawiaj mi że miałem
    lewy egzemplarz :)

    d.