    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Date: Thu, 11 Jun 2009 01:48:15 +0200

    at Tue 09 of Jun 2009 22:21, dominik wrote:

    > Są po prostu bardzo nieszczególne jak na tę cenę i mają poważne wady
    > konstrukcyjne (związane z wysuwaniem się). Takie pieniądze można o
    > wiele lepiej wydać :)

    Ja na swoją Alfę 300 nie wydałem ani grosza i nie mam zamiaru wydawać.
    Chociaż ostatnia zaczynam się łamać, czy nie wydać 40 PLN na adapter,
    żeby Heliosa dało się podpiąć.

    Statyw też można kupić, przyda się do innych aparatów, Ktoś podawał,
    że statyw powinien kosztować 1/10 ceny aparatu. Przetrenowałem
    to na statywie podróżnym do kompakta za 70 zł i pomacałem statywy
    do lustrzanek. 1/10 ceny to raczej za mało. Lepsza regułka to chyba
    taka, że statyw ma ważyć tyle gramów ile złotych kosztował aparat.
    Czyli np do alfy 300/350 za ~2000 PLN, najmniejszy pasujący
    to Velbon Sherpa 250R (za 300 PLN), ważący 2 kg.

    --
    nb