    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony DSLR-A350H + DT 18-200 mm
    Date: Wed, 10 Jun 2009 21:42:05 +0200

    Marx wrote:
    > podejrzewasz? :) moze skup sie na faktach...

    Napisałem Ci jasno, obiektywy które się tak wysuwają mają problemy z
    utrzymaniem czystości, bo niestety jak się już wyciągnie, to tyle samo
    powietrza musi wpuścić. Tylko tamrona 18-250mm miałem dłużej i byłem tym
    zaszokowany. Te najpewniej też mają taki problem. Duży zuuuum to nic dobrego.

    > jasne, nie jest...
    > http://mt-webstudio.net/foto/

    No pokazałeś jedne zdjęcie z dwóch wypadkowych egzemplarzy. Niżej
    twierdzisz, że dobry/słaby kit, ale faktami żonglujesz sobie jak
    wygodniej. Ten tamron z obrazka albo ma jakieś problemy z ostrzeniem albo
    jest uszkodzony. Do 100mm co do ostrości nie można mieć zastrzeżeń. Potem
    dopiero mocno spada.

    > nieprawda
    > szczegolnie jesli trafisz kijowy kit

    A jak trafisz kijową sigmę/tamrona? Opinie na forach są nie bez przyczyny.
    hyhy :)

    > Niebawem to gruszki na wierzbie urosna, a jakosci ani ceny tego
    > obiektywu nie znasz. Znowu przypuszczenia...

    Oj rany, będzie lepszy z pewnością - inaczej nie będzie miał
    jakiegokolwiek sensu. Ten co jest teraz był projektowany pod 6Mpix, a i
    tak zapasu wystarczyło conajwyżej na 10Mpix. Na 14Mpix widać mocno
    niedomagania. To co wyjdzie będzie musiało być porównywalne np do kita
    canonowego.

    > Zerknij w tytul...nie piszemy o 18-250...

    Też sobie zerknij - pisałem o najlepszym z megazoomów, a nieustannie
    uważam za takiego 18-250mm.

    > a kto ci zabrania kupic sobie do tego np stalki? Mozesz, nie musisz.

    Dopiero co uważałeś zmianę za coś okrutnie złego, a teraz nagle piszesz,
    że przecież można doczepić. Większość tego nie zrobi i tak.

    > "Niebawem będzie można kupić" tania stalke i to nowa :)

    Cały czas można kupić nowe stałki.

    > Lubisz dzwigac, mozesz nosic same stalki, ale tak sie sklada ze jakos
    > zoomy popularniejsze sa...

    Nosiłem owszem zesta złożony z 24/2.8 + 50/1.4 + 135/2.8 - każde z tych
    szkiełek jest malutkie, a w sumie zakres dają świetny. Miałem też kita +
    100-300mm i oba użyłem może kilka razy a i to dla testów raczej.

    > a co ci w jakosci zdjec z tej Sigmy nie pasuje? Drukujesz plakaty?

    No i zaraz będziesz mnie przekonywał, że właściwie jakość kita tyle że w
    większym zakresie powinna mi wystarczyć... Otóż zdecydowanie nie
    wystarcza. Szkło jest ciemne, ma duże CA, trzeba je przymknąć niestety, w
    efekcie zdjęcia tylko tam gdzie jasno.

    > Hiperzoom to przede wszystkim wygoda.

    Hiperzoom to przede wszystkim ciemne szkło i niska rozdzielczość na
    dłuższym końcu.

    > A wymienne obiektywy to nie jedyna
    > zaleta lustrzanek, wiec mi tu z hybryda nie wyjezdzaj.

    Tyle, że z takim obiektywem te inne znakomicie marnujesz w sporej części.

    d.