  • 11. Data: 2009-05-03 22:01:33
    Temat: Re: Sony Cyber-Shot HX1
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Rejestracja filmu 1440 x 1080, 30kl/s
    Długość - do 29 minut
    System zapisu - MP4 [MPEG-4 H.264/AVC] - cokolwiek to znaczy:(
    Podaje ze strony:
    http://www.recenzje.net.pl/1-aparaty_cyfrowe/6.1651-
    sony_cyber-shot_dsc-hx1.1

    Czy ktoś wie jak się spisuje AV... prędkość, czytałam, ze brak
    punktowego...:(

  • 12. Data: 2009-05-03 22:40:08
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Weronika" <w...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Czy ktoś wie jak się spisuje AV... prędkość, czytałam, ze brak
    > punktowego...:(

    Co masz na myśli pisząc o AV? Kompakty Sony wybitnie nastawione są
    na niezaawansowanych użytkowników (po tym co sam widziałem, sample w
    testach + opinie) (+ wkur... pseudowynalazki made in Sony). Wśród
    bardziej zaawansowanych użytkowników nie ma ani jednego modelu, który
    by zbierał pozytywne recenzje. A nie, sorry, był, dokładnie JEDEN - R1 -
    tym się zainteresuj (no, ale nie kręcił filmów - odpada...).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2009-05-04 15:43:17
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

    > Rejestracja filmu 1440 x 1080, 30kl/s
    > Długość - do 29 minut
    > System zapisu - MP4 [MPEG-4 H.264/AVC] - cokolwiek to znaczy:(
> [...]

    Dzieki. Dostalem z Sony odpowiedz w tym temacie:
    "Według naszych danych, jeżeli nagrywa Pan film w jakosci SD (standart
    definition), to na karcie 4BG można zapisać ok. 325 minut filmu przy
    zapisie w rozdzielczości 640x480 , 170 minut przy 1280x720 standard i
    w jakości HD (high definition) 140 minut przy rozdzielczości 1440x1080
    standard. Wszystkie wartości są przybliżone. "

    Ktore wartosci sa prawdziwe?

    pzdr.

    ...:(

  • 14. Data: 2009-05-04 19:37:34
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    He, he... na necie co innego oni co innego...

  • 15. Data: 2009-05-04 19:41:11
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Sorry, chodziło mi o AF...
    Znam sie na aparatach, początkujące w temacie nie jestem... chcę
    wiedzieć jakie są jego wady...
    Inne prócz HX1 Sony i SX1 Canon nie interesują mnie... No chyba, ze jest
    coś równie ciekawego, ale z tego co oglądałam nie bardzo...
    Nie najważniejsze jest dla mnie nagrywanie filmów, ale są mile
    widziane... raczej ciekawe ma funkcje a ja patrze na to i zoom, ponieważ
    w lustrzance trochę mi go brakuje;)
    Wcześniej miałam aparat z 12 krotnym i byłam zadowolona.

  • 16. Data: 2009-05-04 21:39:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 May 2009, Metys wrote:

> [...]
    [...]
> [...]
    > (high definition) 140 minut przy rozdzielczości 1440x1080 standard. Wszystkie

    - lubi Pan lody?
    - kapustę jadam z grzybami ;)

    Przecież podane są dwie ZUPEŁNIE RÓZNE właściwości.
    Na kartę 4 GB wchodzi mi przy KM A200 godzina filmu.
    Ale *jedno ujęcie* może mieć max. 15 minut.
    Zapisując na max. 4 GB muszą "pociąć" film na co
    najmniej 4 kawałki - przy próbie przekroczenia 15 minut
    aparat przerywa nagrywanie i zapisuje "kawałek" (pewnie
    razem z indeksami klatek czy czymś takim).

    Jak sądzę pierwsza wartość (29 minut) to właśnie max.
    czas ujęcia.
    Spytaj ich o *tę* wartość, a nie o to ile wchodzi na kartę :]

    Coś jeszcze.
    640x480x30fps, 325 minut na 4 GB???
    Nie.
    To NIE MOŻE dobrze wyglądać. Nie wierzę.
    Zapisujące bardzo mało zartefaktowane kompresją filmiki aparaty
    serii S (S2/S5) Canona pożerają 1 GB w 7 minut.
    I to jest wyznacznik jakości, sorry :>
    I nie gadać mi tu, jaką kompresję wyciąga najnowszy kodek czegośtam,
    tylko sprawdzić ile watów żre procesor na którym ten kodek jest
    w stanie działać w realtime :D
    No chyba że BG to jakaś większa jednostka niż GB... ;)

    > pzdr.

    wzjm!
    - Gotfryd

  • 17. Data: 2009-05-05 08:14:57
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Czy ktoś miał już okazję sprawdzić ten aparat??
    > Proszę o opinie...

    Tutaj jest opinia:
    http://sonyhx1.fotopolis.pl/index.php?n=8886

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-05-05 13:53:11
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

    > He, he... na necie co innego oni co innego...

    Doprecyzowanie z Sony odnsnie dlugosci filmow:
    Przy nagrywaniu na karcie ograniczenie jest do 10 minut jednorazowego
    nagrania.

  • 19. Data: 2009-05-05 19:40:40
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    A właśnie czekałam na opinie na fotopolis... hm... po lustrzance to
    chyba trochę trudno będzie mi się przyzwyczaić do ziarna i szumów...
    Nie wiem co myśleć...
    Czy na duży zoom i zamiennik lustrzanki warto?
    Coś muszę mieć....

  • 20. Data: 2009-05-05 22:04:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
> [...]
    > Nie wiem co myśleć...
    > Czy na duży zoom i zamiennik lustrzanki warto?

    Jak starczał ci zoom 12x to może poszukaj czegoś z większą matrycą?
    Czyli nie 1/2.3" a 1/1,7". Normalnie poleciłbym Fuji S100fs (zoom 14,2)
    - tylko, że ma pewne wady:
    - dość duże aberracje chromatyczne
    - wielkie to jak lustrzanka z dużym zoomem, ale masz zoom od 28 do 400mm.

    Z zalet - duża matryca(jak na kompakt), niskie szumy (też jak na
    kompakt. Fuji bardzo dobrze radzi sobie z szumami) i dynamika nie
    ustępująca lustrzankom, co znaczy, że jak pojawią się przepały albo
    niedoświetlenia w tym Fuji, to większość amatorskich lustrzanek też
    będzie mieć przepały.

    Lepszy jest poprzednik - Fuji S9600 lub S9500 (odpowiednio 9100 lub 9000
    - różnica w nazewnictwie w zależności od tego czy sprzedawany w USA czy
    w Europie). Praktycznie to samo, tylko z mniejszą(6mpx zamiast 9mpx) i
    mniej szumiącą matrycą oraz bez stopki na lampę i bez ruchomego LCD -
    Fuji S6500. Tylko nie wiem, czy te aparaty jeszcze gdziekolwiek są
    dostępne nowe. Co do parametrów - zoom od 28 do 300mm. Też wystarczy, a
    jak brakuje, to przyzwoity telekonwerter x1,5 za kilkaset złotych.

    P.S.
    Zastanawiam się, kiedy Fuji zacznie mi płacić za tę reklamę ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.