    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    <nc0k8c$af0$1@node2.news.atman.pl> <nc12al$ko3$2@dont-email.me>
    <nc1dgs$34c$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nc1np4$hb7$1@node1.news.atman.pl> <nc297n$3ks$1@node1.news.atman.pl>
    <nc3a2k$jpc$1@gioia.aioe.org> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nc411m$q1h$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nc4he9$4d4$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 13 Mar 2016 21:46:38 +0100

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > Zakładasz że myślę iż jest obciachem być kopczem rowów? Znam kilku.
    > Nie, nie interesują ich kwarki. Owszem, jakieś informacje techniczne
    > tak, ale kwarki? Do tego trzeba aparat matematyczny i słownictwo
    > fizyczne.

    Nie wszyscy mogą być mądrzy, panie oberlejtnant -- rzekł Szwejk tonem
    głębokiego przekonania. -- Głupi muszą stanowić wyjątek, bo gdyby
    wszyscy ludzie byli mądrzy, to na świecie byłoby tyle rozumu, że co
    drugi człowiek zgłupiałby z tego. Gdyby na przykład wszyscy znali prawa
    natury, to posłusznie melduję, panie oberlejtnant, każdy mógłby sobie
    obliczyć odległości między ciałami niebieskimi i molestowałby swoje
    otoczenie, jak to czynił niejaki Czapek, który przesiadując "Pod
    Kielichem", w nocy wychodził zawsze z szynku na dwór, rozglądał się po
    gwiaździstym niebie, a gdy potem wracał na salę, to chodził od jednego
    do drugiego i mówił: "Dzisiaj bardzo ładnie błyszczy Jowisz, ale ty,
    drabie, nawet nie wiesz, co masz nad głową. To są takie odległości,
    że gdyby cię, gałganie, wystrzelili z armaty, tobyś z szybkością kuli
    armatniej leciał w tamte strony wiele milionów lat." Bywał przy tym
    taki ordynarny, że potem zwykle sam wylatywał z gospody z szybkością
    zwykłego tramwaju elektrycznego, posłusznie melduję, panie
    oberlejtnant, mniej więcej dziesięć kilometrów na godzinę...
    Albo weźmy na przykład, panie oberlejtnant, mrówki...

    Tego aparata matematycznego, to ja nawet mam. Na tyle mało używany, że
    pewnie jeszcze się nada. Ale nie odczuwam wielkiej potrzeby dobierania
    się nim do kwarków. Aż tak mnie nie fascynują. Gdybyśmy do każdej nauki
    chcieli podchodzić z aż taką powagą, to faktycznie co drugi by zgłupiał
    od nadmiaru rozumu. A ja mam takiego pecha, że by z pewnością na mnie
    trafiło. Więc na co mi to? Znam wielu prostych ludzi. I wiem, że i o
    kwarkach słuchać będą. Z zaciekawieniem i pożytkiem dla nich wielkim.
    Żeby tylko nie robić tego tak, jak czynił niejaki Czapek. Albo jak
    telewizja.

    Jarek

    --
    Znalazła raz pewna pani aparat do bani.
    Sentymentem, wzruszona wzięła go w ramiona.