eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warrantiesRe: Software warranties
  • Data: 2011-07-11 11:39:13
    Temat: Re: Software warranties
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-07-11 11:35, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Producent butów nie może obejmować gwarancją swoich produktów, bo będą
    > pracować nie wiadomo na czyjej stopie i nie wiadomo w jakich warunkach.
    > Mogą się rozpaść z winy podłoża, na którym są używane (np. trampki na
    > ostrym żwirze).
    >
    > Słaby ten twój przykład. W procesie reklamacyjnym producenci innych
    > produktów jakoś sobie radzą z obsługą awarii niezawinionych.

    Kup sobie _prawdziwe_ buty to zobaczysz jakie mają warunki gwarancji.
    Choćby to, że nie można w nich chodzić dzień po dniu.

    A poza tym jeśli chodzi o buty to mniej więcej wiadomo na jaki rozmiar
    się but kupuje, jakie zastosowanie jest tego buta i jak należy go
    używać. Jeśli kupisz buty wyjściowe i będziesz grał nimi w piłkę, to
    reklamacja i tak nie zostanie uznana. Ale w przeciwieństwie do
    oprogramowania, efekt awarii widać gołym okiem w każdych warunkach i na
    jego podstawie dość prosto ustalić przyczynę awarii.

    Z oprogramowaniem natomiast jest tak że awaria często nie zależy od
    samego oprogramowania a od środowiska uruchomieniowego, na które twórca
    oprogramowania nie ma wpływu. Natomiast efektem niezgodności
    oprogramowania z owym środowiskiem jest ewentualna awaria lub błędne
    działanie aplikacji. Swoją drogą często nie do wykrycia w innych
    warunkach. I pomimo że defekt nie dotyczy oprogramowania, będzie
    egzekwowana gwarancja na oprogramowanie, bo ono daje widoczny efekt
    niezgodności. Pomijam, że można zawsze nie uznać roszczenia, to jednak
    trzeba poświęcić czas i pieniądze na zbadanie zgłoszenia, a jak znam
    życie egzekwowanie zapłaty z niesłuszne zgłoszenie reklamacyjne jest co
    najmniej problematyczne.

    >
    >> Ale jak znam życie, to się zaraz okaże że oczywiście gwarancją będzie,
    >> ale pod warunkiem używania sprzętu referencyjnego i tu producent sobie
    >> wymyśli markę i model.
    >
    > Wtedy UOKiK się przypieprzy.

    Bo? Granie w piłkę nożną butami typu "lakierki" też będzie powodem
    nieuznania gwarancji bo pomimo że to są buty i da się w nich grać w
    piłkę nożną, to nie są do tego przeznaczone. Tak samo z oprogramowaniem,
    co z tego, że zadziała na każdym komputerze, jak pełną zgodność ma
    gwarantowaną do danego modelu/konfiguracji.

    >> Zresztą na dobrą sprawę ja stosowałem takie coś od zawsze. Jeśli klient
    >> kupował samo oprogramowanie, to nie dostawał na nie gwarancji (w sensie
    >> poprawności pracy), jeśli brał cały zestaw (sprzęt + oprogramowanie)
    >> gwarancja była też na zestaw, czyli przy okazji na oprogramowanie.
    >
    > A jakiego rodzaju było to oprogramowanie?

    Różne. Na początku dla hoteli, a teraz medyczne.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: