  • 21. Data: 2009-07-30 21:17:21
    Temat: Re: Soft do panoram sferycznych
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > przeciez to nie wada tylko cecha kazdego obiektywu.

    Owszem, cecha, ale są obiektywy, które odległość tę mają zbyt dużą. Ten
    właśnie do takich należy.

    > w kazdym obiektywie przy nastawieniu odl na nieskonczhocnosc aby
    > uzyskac skale odwzorowania 1:1 nalezy oddalic go o odleglosc rowna
    > ogniskowej.
    > w obiektywie 100 mm potrzebny bylby pierscien 100 mm w obiektywie 7
    > mm -pierscien 7mm.

    Przeczytaj raz jeszcze to co napisałem, a domyślisz się, że doskonale o
    tym wiem, stąd to właśnie doświadczenie.

    > co w tym dziwnego ? - abstrahujac od tego ze trzeba miec wiele
    > famtazji zeby robic macro przy uzyciu fishaya.

    Przy takim szkiełku aż prosi się powalczyć z perspektywą. Wyobraź sobie że
    z tych 30cm obiektyw nie krzywi zbyt abstrakcyjnie, poniżej tej odległości
    nawet przy f/12 niewiele więcej tej GO się łapie, a często chciałoby się
    jeszcze podejść i owszem, fantazji tu trzeba trochę.

    d.

  • 22. Data: 2009-07-30 21:19:49
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > Nie bede sie wdawal w dalesze szczegoly optyczne bo zaraz przylezie
    > Dominik i bedzie toczyl glupie dyskusje. Jak zwykle wyraze swoja
    > opinie i olewam dowody :)

    Bo znowu wyrzynasz z fragmentu piętnaście mega i się dziwisz, że 5D z
    swoim 4 razy mniejszym upakowaniem daje inny obraz. Ile razy będziesz to
    jeszcze powtarzał jako prawdę objawioną? :)

    d.

  • 23. Data: 2009-07-30 21:31:24
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Bo znowu wyrzynasz z fragmentu piętnaście mega i się dziwisz, że 5D z
    > swoim 4 razy mniejszym upakowaniem daje inny obraz. Ile razy będziesz to
    > jeszcze powtarzał jako prawdę objawioną? :)

    Genralnie mogę powiedzieć, że to szkło jest bardzo fajne. Z cropami wypada
    średnio bo firmy produkujące sprzęt foto nie radza sobie i produkują
    gówniane matryce upakowane pod sufit megapikselami lasując to silnymi
    filtrami DA dając klientowi kupe zamiast obrazu :)
    Polecam natomiast podpiecie tego szkła do FF i zaręczam, że szczękę
    bedzię się zbierać z podłogi. Warto tylko uciąć osłonę p. słoneczną, która
    i tak jest mikroskopijna i nic nie daje.

    Mówidz i masz :)

    Roger

  • 24. Data: 2009-07-30 21:53:23
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow wrote:
> [...]
    > gówniane matryce upakowane pod sufit megapikselami lasując to silnymi
    > filtrami DA dając klientowi kupe zamiast obrazu :)

    Dużo megapikseli samo w sobie nie jest złe. Jestem za 40 megapikselami,
    nawet jak będzie szumieć stosunkowo rozdmuchane. Jednak te 40 mega w iso
    100 dają mega detal, po drugie są świetnym materiałem do obróbki. Tylko
    trzeba umieć, Janek to robi od lat.

    > Polecam natomiast podpiecie tego szkła do FF i zaręczam, że szczękę
    > bedzię się zbierać z podłogi.

    Podpinałem go pod FF, ale wiesz jak winietuje w kwadrat. Więc i tak trzeba
    ciąć.

    > Warto tylko uciąć osłonę p. słoneczną, która
    > i tak jest mikroskopijna i nic nie daje.
    >
    > Mówidz i masz :)

    Masz gdzieś zdjęcia z tego obiektywu z poucinaną osłoną? Ciekaw jestem
    efektów, bo wydaje mi się, że dostanie się coś mniej więcej typu pelenga
    na cropie. Ty uciąłęś osłonę? Wypracowałeś jakieś rozwiązanie z deklem?

    Aaa.. no i samyangowe szkiełko ma te f/3.5 - normalnie mydlane w dzień jak
    nieszczęście, w nocy, gdy nie pada wiele światła na obiektyw jest
    wyśmienite. W dzień osłonka naprawdę wiele pomaga. Stąd u mnie została.

    d.

  • 25. Data: 2009-07-31 06:41:57
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 30 Jul., 22:52, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:

    > Ja go mam i uważam go za bardzo dobrego. Uzywam go na 50D i
    > tutaj jest przecietny ale i tak niezly. Podpiolem go nomen omen do
    > 5D i zdebialem. Na FF jest genialny. Rzecz jasna winietuje ale nawet
    > po wycieciu tego co zostalo jest fantastycznie. Slyszalem rowniez, ze
    > chlopaki na CB odkryli, ze jak sie upitoli oslone przeciwsloneczna
    > to prawie kryje FF...  Zdjec nie pokaze bo to komercja a nie chce
    > mi sie robic jakos specjalnie do pokazania.
    >
    >  Nie bede sie wdawal w dalesze szczegoly optyczne bo zaraz przylezie
    > Dominik i bedzie toczyl glupie dyskusje. Jak zwykle wyraze swoja
> [...]

    zamowilem .
    za pare dni mam nadzieje ze dojde do podobnych wnioskow.
    na ogol slyszy sie tylko jedna opinie - zaskakujaco dobry.

    ze na FF jest tak dobrze to tylko jeszcze jeden plus.

    dzieki