  • 1. Data: 2009-07-28 15:51:11
    Temat: światłomierz to pomiaru światła punktowego
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jaki światłomierz to pomiaru światła punktowego polecacie?

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 2. Data: 2009-07-28 16:01:21
    Temat: Re: światłomierz to pomiaru światła punktowego
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jul., 17:51, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Jaki światłomierz to pomiaru światła punktowego polecacie?
    >
    > Pozdrawiam
    > heyoo

    chcialbys kupic , czy chcialbys wiedziec ?

  • 3. Data: 2009-07-28 16:20:29
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > heyoo

    chcialbys kupic , czy chcialbys wiedziec ?

    Chcialbym kupic (niedługo stuknie mi 30-stka:) hehe) i chcialbym wiedziec
    Przyznaje sie, ze wiedza na ten temat jest niewielka, bo nigdy nie mialem
    w reku swiatlomierza, stad moje pytanie. Czytalem tylko w ksiazce, ze
    najlepsze sa swiatlomierze punktowe, a nie swiatlomierze mierzace
    natezenie oswiatlenia, czyli energie swiatla padajacego na fotografowany
    obiekt.

    pozdr
    heyoo

  • 4. Data: 2009-07-28 17:01:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:
    > Czytalem tylko w ksiazce, ze
    > najlepsze sa swiatlomierze punktowe, a nie swiatlomierze mierzace
    > natezenie oswiatlenia, czyli energie swiatla padajacego na fotografowany
    > obiekt.

    No to teraz zaczną się jazdy z pytaniami - mam światłomierz, a i tak mi
    prześwietla/niedoświetla :D

    Światłomierz masz w aparacie. Nie wiem, jak jest w 450D (jeśli dobrze
    pamiętam), ale tam jest opcja pomiaru prawie punktowego. Przełącz na tę
    opcję i zobacz, jakie fajne jazdy będziesz z nim miał. Trzeba jeszcze
    wcześniej poczytać o światłomierzach, żeby dobrze się nim posługiwać. Na
    początek proponuję poćwiczyć z aparatem, a światłomierz zewnętrzny to
    chyba zbędny dodatek na początek.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-07-28 17:15:21
    Temat: Re: Swiatlomierz to pomiaru swiatla punktowego
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Jul 2009 17:51:11 +0200, MZ wrote:
    >Jaki światłomierz to pomiaru światła punktowego polecacie?

    Do cyfrowki ?? Zaden.

    I tak sama sobie zmierzy swiatlo.

    J.

  • 6. Data: 2009-07-28 17:50:29
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 28 Jul., 18:20, "MZ" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > najlepsze sa swiatlomierze punktowe,  a nie swiatlomierze mierzace
    > natezenie oswiatlenia, czyli energie swiatla padajacego na fotografowany

    sugerowalbym z okazji 30-ki kup sobie lepszy aparat.
    450 to nieudany model.
    poczujesz skokowy przyrost jakosci jesli przejdziesz na wyzszy model
    dwucyfrowy.
    nawet 10 swiatlomierzy i 20 obiektywow nie da Ci tego co lepszy
    aparat.

  • 7. Data: 2009-07-28 17:59:27
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
> [...]

    dwucyfrowy.
    nawet 10 swiatlomierzy i 20 obiektywow nie da Ci tego co lepszy

    Tak masz rację. Nie chce na razie denerwować żony:) ale oczywiscie
    na pewno sobie kupie nowe body, tylko musze to rozlozyc w czasie.
    Jutro bede mial nowy obiektyw, czyli ten polecany przez Was
    Tamron 17-50 f/2.8. Obiektyw wiec bede mial, wiec nastepne bedzie body.
    Niestety rodzinka nie dolozy sie do body, bo to za duzo kasy, ale
    jak juz tkwic w kwestii osprzetu fotograficznego to pomyslalem
    o swiatlomierzu, bo czytam wlasnie ksiazke Mroczka "O fotografowaniu"
    i poleca zewnetrzne swiatlomierze (w szczegolnosci te punktowe),
    bo te w aparatach nie sa idealne, a to jest raczej koszt nizszy niz kupno
    body, dlatego chcialem rodzince zaproponowac taki prezent, bo kiedyś
    dostałem od mojej mamy na Wielkanoc kurę do postawienia na
    parapecie okna i nie moglem uwierzyc w to jak osobie zafascynowanej
    elektronika mozna kupic kure:) hehehehe troche sie z tego posmialem,
    teraz nawet nie wiem gdzie jest ta kura i jak wygladala:) dlatego pomyslalem
    o tym, ze jesli rodzice chcieliby mi sprawic przyjemnosc to lepszy od
    kolejnej
    kury bedzie swiatlomierz:)

    pozdrawiam
    heyoo

  • 8. Data: 2009-07-28 18:05:33
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    MZ wrote:
> [...]
    > o swiatlomierzu, bo czytam wlasnie ksiazke Mroczka "O fotografowaniu"
    > i poleca zewnetrzne swiatlomierze (w szczegolnosci te punktowe),

    A zastanawiales sie jak wykorzystasz taki swiatlomierz? Czy faktycznie do
    czegokolwiek Ci sie on przyda i czy korzystanie z niego warte bedzie
    zachodu...?

    k,

  • 9. Data: 2009-07-28 18:08:13
    Od: XX YY <j...@u...at>

    wiadomościnews:74d08615-f7e0-4b62-b690-6a689ca84df1@
> [...]
    > o tym, ze jesli rodzice chcieliby mi sprawic przyjemnosc to lepszy od

    swiatlowmierze zewnetrzne uzywa sie w warunkach studyjnch ,
    oswietlenia sztucznego
    tak to nie jest przydatny .
    mam jakis, lezy mi od lat.
    im mniej gadgetow tym lepiej , gdyz latwiej sie robi zdjecie.
    wystrczaja w zupelnosci pokretlo czasow , pokretlo przyslony ,
    pokretlo odleglosci lub AF i swiatlowmierz TTL no i dobra duza
    matowka.
    reszta jest bez wiekszego znaczenia.

  • 10. Data: 2009-07-28 18:14:14
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    wystrczaja w zupelnosci pokretlo czasow , pokretlo przyslony ,
    pokretlo odleglosci lub AF i swiatlowmierz TTL no i dobra duza

    OK dzieki za info, to w takim razie sobie chyba odpuszcze...
    A jakie body byscie mi polecili? W gre wchodzi tylko Canon.

    dodam, ze mam 3 obiektywy:
    - Canon 70-200 L f/2.8
    - Canon 50 f/1.4
    - Tamron 15-50 f/2.8 (jutro bede mial:))

    Pozdrawiam i dzieki chlopaki za dotychczasową pomoc.
    Dzięki Wam nie podejmuje pochopnych decyzji i Wasze
    informacje sa dla mnie bardzo przydatne. W szczegolnosci
    ta z proba zakupu Canona 24-70 f/2.8 L - dzieki Wam
    odpuscilem sobie go.
    Im wiecej czytam o fotografii tym bardziej uswiadamiam
    sobie ile jeszcze nie wiem i tak juz chyba bedzie do konca zycia.
    Ciagle cos nowego:) Czlowiek rodzi sie glupi i glupi umiera:)

    jeszcze raz wiec dzieki
    heyoo