  • 71. Data: 2009-03-10 07:54:36
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    j...@a...at pisze:

    > Jesli chcesz zagrac dzwiek o oktawe wyzej , to musisz czestotliwosc
    > dokladnie podwoic - czyli bedziemy miec A2 = 870 hz. POwstaje
    > problem , na ile stopni podzielic te oktawe i w jaki sposob ?
    > I wg prostego algorytmu arytmetycznego podzielono te oktawe na 8
    > stopni - przy czym dokonano pewnych kompromisow - ale o tym nie chce
    > pisac.

    Według prostego algorytmu, to podzielono na 12 półtonów, czyli każdy
    dźwięk wyższy ma częstotliwość pomnożoną przez pierwiastek 12 stopnia z
    2. Skale molowe czy durowe, to już są nie tak prosto i trudniej się
    dopatrzyć prostej zasady matematycznej.
    Czyli najprostsza jest gama chromatyczna, wszystkie odległości takie same.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 72. Data: 2009-03-10 08:57:54
    Od: j...@u...at

    On 10 Mrz., 08:54, Cezary Grądys <c...@c...com> wrote:

> [...]
    > dopatrzyć prostej zasady matematycznej.
    > Czyli najprostsza jest gama chromatyczna, wszystkie odległości takie same.

    dzielic mniozna jak sie chce
    najstrsze skale byly pentatoniczne czyli dzielono oktawe na 5 stopni.

    nie zajmujemy sie tutaj skalami
    w zasadzie ripostuje post JM dajacego definicje z wiki co to jest to
    dudnienie.
    dudnienie jest skutkime nakladania sie fal o roznej czestotliwosci.
    o ile dioda led produkuje fale elektromagnetyczna o pewnej
    czestotliwosci to CMOSy ukladu AF sa jej detektorami , one nie
    produkuja fali , a wiec nie ma sie co z czym nakladac zeby dudnilo.

    przyklad z niestrojacymi instrumnetami w sposob obrazowy wyjasnia
    istote zjawiska.
    skala strojenia nia ma tutaj zadnego znaczenia.
    znaczenie ma wzajemne strojenie - czyli zgodnosc czestotliwosci.

  • 73. Data: 2009-03-10 09:00:31
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@u...at napisał(a):

> [...]
    > skala strojenia nia ma tutaj zadnego znaczenia.
    > znaczenie ma wzajemne strojenie - czyli zgodnosc czestotliwosci.

    A czy CMOS nie pracuje z jakąś częstotliwością? Czy próbkowanie jest
    ciągłe czy dyskretne?

    wer

  • 74. Data: 2009-03-10 09:46:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Cezary Grądys pisze:
> [...]

    Nie zawsze.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 75. Data: 2009-03-10 09:49:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@u...at pisze:
    > dudnienie jest skutkime nakladania sie fal o roznej czestotliwosci.

    Zjawisk okresowych, nie koniecznie tylko fal. Zjawisk mających wspólną
    płaszczyznę. Np. emisji światła i jego analizy jak w przypadku
    oświetlania światłem pulsującym obszaru analizowanego pulsującym af.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 76. Data: 2009-03-10 09:49:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    b...@n...pl pisze:
    > A czy CMOS nie pracuje z jakąś częstotliwością? Czy próbkowanie jest
    > ciągłe czy dyskretne?

    Nie jest ciągłe. O tym mowa od początku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /postawmy pomnik papieża Polaka w każdej polskiej wsi!/

  • 77. Data: 2009-03-10 09:54:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie jest ciągłe. O tym mowa od początku.

    To były pytania retoryczne.

    wer

  • 78. Data: 2009-03-10 09:59:56
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 10:00, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A czy CMOS nie pracuje z jakąś częstotliwością? Czy próbkowanie jest
    > ciągłe czy dyskretne?
    >
    > wer- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    tak jak w matrycy - dokladnie tak samo
    analogowo czyli ciagle
    pozniej jest wzmacniacz i przetwornik A/D

  • 79. Data: 2009-03-10 10:02:57
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 10:46, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /sukces w życiu? - znaleźć stałą przyjemność, do której jest z czego

    nie zawsze zgoda.

    toczace sie kamienie niezbyt dobrze stroili i ludzkosc za to ich
    pokochala,
    Coltrane gral szczypte za wysoko i czesc populacji ludzkiej tez go
    kocha do dzisiaj.

  • 80. Data: 2009-03-10 10:06:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > tak jak w matrycy - dokladnie tak samo
    > analogowo czyli ciagle
    > pozniej jest wzmacniacz i przetwornik A/D

    No to jak jest z tym próbkowaniem, specjalisto od wykresów, jest ciągłe
    czy dyskretne? :)
    A jeśli dyskretne, okresowe dodajmy, co się może stać, gdy obiekt będzie
    emitował światło o częstotliwości zbliżonej do okresu?
    Masz trochę czasu na szukanie odpowiedzi w internecie, jadę do lasu.
    Czuję jednak, że w tym momencie nie odpowiesz na pytanie lecz jak zwykle
    odpowiesz na zupełnie inne pytanie, którego w ogóle nikt nie zadał.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/