  • 81. Data: 2009-03-10 10:08:52
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > nie zawsze zgoda.
    > toczace sie kamienie niezbyt dobrze stroili i ludzkosc za to ich
    > pokochala,
    > Coltrane gral szczypte za wysoko i czesc populacji ludzkiej tez go
    > kocha do dzisiaj.

    Jednak przeczytaj jak się stoi fortepian. Porównaj sobie częstotliwości
    oktaw. Albo zapytaj muzyka, tylko nie z orkiestry strażackiej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 82. Data: 2009-03-10 10:09:35
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 10:49, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Zjawisk okresowych, nie koniecznie tylko fal.

    zgoda - w kobietach zachodza zjawiska okresowe i wiemy ze czesto
    lubia wowczas dudnic :-)

    Zjawisk mających wspólną
    > płaszczyznę. Np. emisji światła i jego analizy jak w przypadku
    > oświetlania światłem pulsującym obszaru analizowanego pulsującym af.

    konsekwencja bedzie pulsujace jasniej ciemniej - to nie ma wplywu na
    mierzona roznice faz
    gdyby w sposob pulsujacy zmieniala sie odleglosc fotografowanego
    przedmiotu ( czyli roznica faz zmieniala sie okresowo ) to mozna by
    sie zastanowic.

    A tak wlasciwie co pulsuje w AF?
    wszystkie , ktore mam nie pulsuja.
    nie wpadly w dudnienie fotografujac swiatlo lamp jarzeniowych ,
    monitory TV i inne odswiezane .

  • 83. Data: 2009-03-10 13:34:04
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Cezary Grądys pisze:

    > Dla uściślenia skale nierównomiernie temperowane były pierwsze. Chyba
    > Bach wprowadził do praktyki skalę równomiernie temperowaną.
    > Z rozmowy ze stroicielką fortepianów wiem też, że przed koncertem patrzy
    > się w repertuar i odpowiednio stroi, żeby to dobrze wyszło. Dlatego za
    > strojenie koncertowe biorą 3 razy tyle, choć jest dla stroiciela
    > łatwiejsze (przed kazdym koncertem się stroi, czyli instrument
    > praktycznie nie wymaga strojenia).
    > Za to do takiego codziennego użytku trzeba stroić według skali
    > równomiernej, bo delikwent ćwiczy w różnych tonacjach i musi jakoś brzmieć.

    Może jeszcze poinformuje kolegę od dudnień, że w fortepianach struny,
    które mają wydawać ten sam dźwięk (wysokie tony są geenrowane przez
    pojedynczą strunę, średnie przez dwie, basy przez trzy) stroi się z
    niewielkim przesunięciem. I nie dudni...

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 84. Data: 2009-03-10 14:07:36
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 14:34, Jan Rudziński <j...@a...net> wrote:
> [...]
    > pojedynczą strunę, średnie przez dwie, basy przez trzy) stroi się z
    > niewielkim przesunięciem. I nie dudni...

    nie czuje sie adresatem tej uwagi , ale jest wrecz przeciwnie.

    swiadomie wprowadza sie niewielkie przesuniecie czestotliwosci miedzy
    strunami , albo tez np efekty elektroniczne generujace taki sam dzwiek
    tylko minimalnie przesuniety w stosunku do oryginaleg i sie go miesza
    z oryginalnym - po to by wlasnie wskutek niewielkiego efektu dudenia
    nadac dziekowi barwe -uzywajc pojecia fotograficznego.Jesli
    przesuniecie jest niewielkie mozesz efektu dudnieni nie
    zidentyfokowac , wyrobione ucho zawsze.

    strojenie fortepianu to czynnosc niekonczaca sie - po dojsciu do
    prawego koncy lewy jest ponownie rozstrojony.

    ale to jet OT i nie ma nic wspolnego z problemem dudnienia w swej
    istoscie.

  • 85. Data: 2009-03-10 16:51:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ależ co ty gadasz! Nie znasz się! Niejaki j...@a...at w tym wątku
    napisał coś zupełnie przeciwnego! :)

    > strojenie fortepianu to czynnosc niekonczaca sie - po dojsciu do
    > prawego koncy lewy jest ponownie rozstrojony.

    I dlatego jeszcze nikt nie nastroił fortepianu, a na pierwszego, co mu
    się uda czeka nagroda milion dolarów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czy wiesz, że dziewiętnasty listopada jest międzynarodowym dniem toalet?/

  • 86. Data: 2009-03-10 16:52:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > A tak wlasciwie co pulsuje w AF?

    Właściwie chyba wszystko.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lustro jest dla mnie źródłem chwil szczęścia i wzruszeń/

  • 87. Data: 2009-03-12 06:27:00
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 17:51, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Ależ co ty gadasz! Nie znasz się! Niejaki j...@a...at w tym wątku
    > napisał coś zupełnie przeciwnego! :)

    to sobie przeczytaj jeden z pierwszych postow gdzie zwaracam uwage co
    to jest idealne strojenie ?

    na b niskich czestotliwosciac czyli grubych strunach w fortepianie
    mozna sobie pozwolic na
    druga strune lekko rozstrojona z tego powodu o ktorym pisalem na
    poczatku
    np przesuniecie wysokosci dzwieku o np 1/8 tonu na dole to moze byc
    przesuniecie czestotliwosci np o 1/4 HZ
    takie przesuniecie nie jest przez ucho jeszcze odbieranie jako
    denerwujace dudnienie.
    gdybys takiego przesuniecia dokonal na cienszch strunach fortepianu
    czyli np 4 oktawy wyzej to przy tym samym przesunieciu tonu o 1/8
    konieczna bylyby roznica czestotliwosci 1 HZ - a dla tonow wyzszych
    jeszcze wyzej.
    A to juz jest nieznosne - nie tylko dysonans jest slyszalny ale przede
    wszystkiem ta okresowo pojawiajaca sie fala dudnienia - wuu wuuu wuuu
    wuuu .Dlatego na gorze nie doklada sie strun rozstrojonych.

    Ostatecznie sa elektroniczne fortepiany ktorych sie nie stroi , gdyz
    stroja z definicji.

    W instrumenetach symfonicznych barwe uzyskuje sie nie przez swiadome
    jakies niestrojenie , lesz przez alikwoty , ktore sa charakterystyczne
    dla kazdego instrumnetu - i one nadaja mu barwe.

    zrob doswiadczenie o ktorym pisalem na poczatku pusc rownolegle dwie
    fale sinusoidalne z generatora raz np 220 i 221 hz a nastepnie 3 okt
    wyzej 1660 i 1663 HZ

    zrozumiesz jak wazne jest wzajemne idealne strojenie instrumnetow w
    orkiestrze symfonicznej.
    I to nie ma nic wspolnego z przyjetym strojem odniesienia czy
    temperowaniem skali.

    na tym koncze definitywnie ten watek

    XXX

  • 88. Data: 2009-03-12 07:32:50
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    j...@a...at pisze:

    > strojenie fortepianu to czynnosc niekonczaca sie - po dojsciu do
    > prawego koncy lewy jest ponownie rozstrojony.

    Tu się w pełni zgadzam, bawiłem się w to, żeby trochę zaoszczędzić.
    Ale po kilku razach odchyłka będzie w granicach tolerancji.
    Ideału przecież nie ma.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>

  • 89. Data: 2009-03-12 08:13:24
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > to sobie przeczytaj jeden z pierwszych postow gdzie zwaracam uwage co
    > to jest idealne strojenie ?

    Itd.
    Mieszasz jak zawsze, przeinaczasz fakty, nie odpowiadasz na pytania,
    nigdy nie przyznajesz się do błędu, obrażasz ludzi, a gdy już zrobisz z
    siebie kompletnego idiotę to zmieniasz ksywę. Tylko twój niechlujny
    styl, błędy merytoryczne i formalne i nieskończone kompleksy są tak
    charakterystyczne, że wychodzą w pierwszym poście napisanym pod
    zmienioną ksywą.
    Bezrobocie boli, stresy gryzą? Weź się do nauki czegoś, co można dziś
    sprzedać na rynku. Takie siedzenie i pitolenie dla zabicia czasu o
    czymś, o czym ma się żałosne pojęcie rodzi tylko jeszcze większe smuty.

    Na tematy muzyczne masz jakieś strzępy wiedzy na poziomie siedmiolatka z
    pierwszej klasy podstawówki muzycznej i szpanowanie nią możesz sobie
    darować, bo takie rzeczy to ja odkrywałem trzydzieści kilka lat temu.
    Ani to śmieszne, ani ciekawe.

> [...]
    > wszystkiem ta okresowo pojawiajaca sie fala dudnienia - wuu wuuu wuuu
    > wuuu .Dlatego na gorze nie doklada sie strun rozstrojonych.

    Normalnie, wyślę zaraz na muzyczną, będą mieć chłopaki radochę :)

    > na tym koncze definitywnie ten watek

    Dzięki niebiosom.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 90. Data: 2009-03-15 14:14:29
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 12 Mar, 07:27, j...@a...at wrote:

    > Ostatecznie sa elektroniczne fortepiany ktorych sie nie stroi , gdyz
    > stroja z definicji.

    I w nich tak samo dolna partie klawiatury odstraja sie nieco w dol a
    gorna nieco podnosi...