  • Data: 2009-03-06 06:50:31
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Mrz., 00:05, m...@a...net.pl wrote:

    > Uwazasz ze nadmiar wykrzyknikow zamaskuje brak odpowiedzi?
    > :-)
    >
    > Jeszcze raz:
    > Jezeli "gibasz" sie przy jednym ze sposobow ostrzenia a nie
    > "gibasz" sie przy innym, to niezaleznie od tego czy robisz
    > zdjecie z lampa czy nie, wynik bedzie zafalszowany wlasnie
    > przez to Twoje gibanie.

    a dlaczego nie zwracasz uwagi ze jesli w chili od wyostrzenia do
    wyzwolenia migawki czknalem , to mialo to wplyw wiekszy od gibania lun
    jesli w tym momencie nastapi ruch sejsmiczny ziemi to tez pomiary moga
    byc zafalszowane ?
    Mozna tak gdybac i przypuszczac i sie licytowac ktowwiecej zagrozen
    wymyli.

    Poniewaz aparat jest przeznaczony dio uzywania przez czlowieka ,
    pomiary te zawieraja w sobie tzw " human factor" .
    robilem je tak jak sie fotografuje na codzien , w warunkach
    sprzyjajacych powstaniu dobrego technicznie zdjecia.

    Powtarzam jeszcze raz - zdjecia w pozycji siedzacej , nie mam
    problemu z blednikiem , na byni nie bylem- ryzyko gibania w tych
    warunkach mniejsze niz to moze nastapic na codzien.
    Spodziewam sie ze w fotografii codziennej warunki pracy dla AF sa
    jednak trudniejsze.

    > Rozostrzenie pojawi sie pomiedzy wyostrzeniem
    > a otwarciem migawki. Lampa nie ma nic do rzeczy.

    dziekuje , ze mi o tym powiedziales - nie bylo to wczesniej wiadome.

    O lampie wspominam , gdyz wspomniales o poruszeniu.- poruszenie
    nastepuje od ruchu Krotki czas naswietlenia wyklucza poruszenie.

    > Tak wiec wysunieto postulat, abys ustabilizowal aparata
    > podczas kolejnej sesji pomiarow, poprzez oparcie sie o sciane,

    siedze wygodnie , oparcie o sciane jest mozliwe , ale

    1. zmieniam odleglosc fotografowania dla roznych ogniskowych ( o czym
    po tym )
    2. Bledy ostrzenia af dla 24 mm z odleglosci np ok 2 mm to rzad 30 -
    50 cm - tak wielki potrafi byc ten blad !

    > co w znacznym stopniu wyeliminuje ten czynnik, ewentualnie
    > pozwoli ustalic w jakim stopniu ow czynnik na wyniki wplywa.
    >
    > Na razie niczego sensownego nie odpowiedziales,
    > tylko "nie pieprz bez sensu". Czyzbys uwazal ze autofocus
    > jest do dupy jesli nie stabilizuje Twojego gibania?

    gibanie jest wykluczone w stopniu istotnym jako ze siedze , zwracam na
    to uwage , mozesz byc spokojny .
    zdjecia w trybie al focus - to ma znaczenie , gdybym sie gibal aparat
    bedzie szukal ostrosci i decyduje na jaki sposob pomiaru przejsc-
    staly czy ciaglay. Dopierow w momencie ustalenia jak obiekt sie
    porusza wybiera ostrosc.Od chwili zasygnalizowania ostrosci do
    wyzwolenia mija ulamek sekund - to rzad ok 1/ 10 sek.

    > Wiksza ilosc wykrzyknikow i pytajnikow niczego tutaj nie zmieni.
    >
    > Pomijajac dudnienia Janka, to ja tam widze troche inny problem,
    > ale wystepujacy przy ostrzeniu na kontrast. Mianowicie przy ostrzeniu
    > na kontrast aparat najpierw przeostrza, a potem wraca.
    > Wykonuje wiec ruch nie tylko "w te", ale kolejno "wte i wewte".

    Ale gdzie tu problem ? Tak dziala wlasnie kazda detekcjakontrastu ( z
    wyjatkiem tych najnowszych rozwiazan w g1)

    szuka maksymalna ostrosc i po jej przejsciu wraca do niej .
    w canonie to trwa wiecznosc. Tak wlasnie pracuje det kontrastu i ja
    mierze tak wlasnie jak ona pracuje.

    > Jezeli "czas przeostrzania" rozumiany jako czas ruchu
    > "od wyostrzenia przez przeostrzenie do ponownego wyostrzenia"
    > oznaczymy sobie jako Te, to bardzo brzydkie sprawy powinny
    > sie dziac z aparatem kiedy ruszamy sobie aparatem w te
    > i na powrot z czestotliwoscia w okolicach Dwa Te.

    nic innego z aparatem sie nie dzieje w tym czasie niez wczesnij czy
    pozniej.

    > Uklady stabilizujace dowolna wielkosc, a tym jest autofocus,
    > generalnie zle sobie radza ze stabilizowaniem kiedy sie je
    > pobudza z czestotliwoscia rezonansowa.

    nie uzywalem stabilizacji w zadnym z pomiarow.

    na to przyjdzie czas jesli przyjdzie mi ochota.

    > Efekt nie powinien wystapic w przypadku ostrzenia fazowego.
    > To jest kolejny czynnik zwiazany z gibaniem.

    gibania nie ma wiekszego niz to do jakiego przeznyczony jest af -
    gorsza bylaby czkawka - ale jej ni mam , albo naprzyklad katar -
    psikniecie o tej porze roku jest zjawiskiem pospolitym. nie mam
    katarau. Czynnik ludzki jest fit i znajduej sie w top form

    > Robisz pomiary bo interesuja Cie pomiary. :-)
    >
    > Nie zarzucam Ci braku zainteresowania tematem.
    > Zarzucam Ci ze odrzucasz logiczna dyskusje na temat _przyczyn_
    > uzyskania takich a nie innych rezultatow / wynikow,
    > to jest konkretniej, przyczyn innych niz te ktore sobie
    > wymysliles. Podejscie mocno nienaukowe.
    > :-)

    juz nie wnikajac w sens merytoryczny Twojej wypowiedzi w sensie
    formalnym zastrzezenie ze gibanie moglo zmienic wyniki jest calkowicie
    bez sensu bowiem wynik uzyskany na LV z reki , gdzie b trudno jest
    utrzymac aparat stabilnie w rece a ryzyko gibniecia jest zdecydowanie
    wieksze , jest lepszy niz wynik uzyskany w ostrzeniu na matowke gdzie
    aparat jednak jest bardziej ustabilizowany.. Tzn mimo ew wiekszego
    gibniecia i tak LV dal lepsze wyniki.
    Widzisz wiec sam , ze nia ma ono wplywu.

    POdkreslam jeszcze raz - sa pomiary z uwzglednieniem tzw human factor
    - pomiary ze statywu mnie nie interesowaly - mozna ich znalezs na kopy
    w sieci.

    > Powinienem napisac: nieostre zdjecia.

    termin poruszony uzyl pytajacy , wiec tak odpowiedzialem -
    zadne nie jest poruszone .
    nieostrych jest sporo.

    > Otoz sa nie ostre bo sie gibales, pomiedzy wyostrzeniem
    > a otwarciem migawki, udowodnij mi ze nie!
    > :-)#

    napisalem - kazdy wyciga takie wnioski na jakie go stac .
    Jezeli z tego wyciagasz wniosek ze sie gibalem to Twoja sprawa.
    Skutkiem tych gibniec byl spadek rozdzielczosci nawet i 4 - krotny ,
    czyli byly one o jakies 30 - 50 cm.
    Prawdopodobnie gibalo mi sie cialo cos jak w modlitwie do Allacha.