  • Data: 2009-03-07 10:08:41
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    j...@a...at pisze:
    > sorry od czasow mlodosci kiedy to wgryzalem sie intensywnie w hegla i
    > kanta pozostala mi sklonnosc do budowy dlugich fraz.

    Raczej przypomina mi to cytaty z kalendarza rolniczego '53 o wyższości
    kolektywizacji nad prywatyzacją.

    > chodzi o to, ze skoro uwazasz ze sprzedajesz zdejcia to jestes
    > zawodowcem

    Z definicji zawodowca.

    > a zawodowiec z pewnoscia ma lepiej funkcjonujacy AF.

    A tu brak definicji. Teza bez oparcia.

    > a co bedzie jesli nie sprzedaz zdjec , lub robisz dla siebie - czy
    > wowczas AF myli sie bardziej ?

    Teraz już bardzo śmiała teza.

    > wiec tutaj w podanym linku dokladnie jest opisane , ze dudnie af nie
    > jest mozliwe powodu ew pulsujacego swaitla diod.

    Analiza okresowych zjawisk z częstotliwością zbliżoną do owego okresu
    daje nieprawdziwe wyniki. Chyba sam o tym pisałeś gdzieś w tym wątku
    apropo twierdzenia Nyquista.

    > przeczytaj jeszcze raz uwaznie a sie przekonasz.

    Zachęcam do tego samego :)

    > oszczedz mi prosze opisywania jak dziala af w detekcji fazy.

    Oszczędzę ci :)

    > czym jest dudnienie to doswiadczam na codzien grajac w orkiestrze na
    > instrumncie detym.
    >
    > tajemnica brzmenia wielkich orkiest jest idealne strojenie kazdego z
    > instrumnetow dzieki czemu nie dochodzi do wzmacniania / powstania
    > jakis nieharmonozujacych czestotliwosci. Dzieki temu dzwiek wydje sie
    > sluchajacym czysty .

    Nawet tu nie masz racji.
    Nie stroi się idealne instrumentów muzycznych. Fortepian np. strojony
    jest górę na końcu skali i w dół na początku o całkiem spory interwał.
    Stąd też powstały skale nierównomiernie temperowane. W przypadku
    instrumentów ciągłych tonowo (większość dęciaków, smyki itd.) nie ma
    tego problemu, gdyż człowiek grający na owych nie jest w stanie wbić się
    dokładnie w częstotliwość tonu (i stąd ich urok), instrumenty nieciągłe
    tonowo stroją muzycy, a nie miernik częstotliwości.

    > Z kolej w orkiestrze strazackej dochodzi do wielu interferencji
    > pomiedzy wszystkimi instrumnetami , tak ze nie mozna zidentyfikowac
    > dudnienia gdyz dudnienia nakladaja sie na siebie - taka orkiestra
    > brzmi fatalnie.

    Owszem, jakaś strażacka orkiestra z pipidowa schodzi powyżej
    pięćdziesięciu centów i to jest straszne. Dobra orkiestra pięknie
    interferuje ze sobą w interwałach kilkucentowych. Zresztą odkąd są takie
    możliwości wytwarza się ten efekt za pomocą linii opóźniających
    (chorusy, flangery itd).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl