    From: m...@a...net.pl
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Date: Wed, 4 Mar 2009 23:05:38 +0000 (UTC)

    >jesli chcesac dyskutowac to sie przygotuj a nie pieprz bez sensu

    Uwazasz ze nadmiar wykrzyknikow zamaskuje brak odpowiedzi?
    :-)

    Jeszcze raz:
    Jezeli "gibasz" sie przy jednym ze sposobow ostrzenia a nie
    "gibasz" sie przy innym, to niezaleznie od tego czy robisz
    zdjecie z lampa czy nie, wynik bedzie zafalszowany wlasnie
    przez to Twoje gibanie.

    Rozostrzenie pojawi sie pomiedzy wyostrzeniem
    a otwarciem migawki. Lampa nie ma nic do rzeczy.
    Tak wiec wysunieto postulat, abys ustabilizowal aparata
    podczas kolejnej sesji pomiarow, poprzez oparcie sie o sciane,
    co w znacznym stopniu wyeliminuje ten czynnik, ewentualnie
    pozwoli ustalic w jakim stopniu ow czynnik na wyniki wplywa.

    Na razie niczego sensownego nie odpowiedziales,
    tylko "nie pieprz bez sensu". Czyzbys uwazal ze autofocus
    jest do dupy jesli nie stabilizuje Twojego gibania?

    Wiksza ilosc wykrzyknikow i pytajnikow niczego tutaj nie zmieni.

    Pomijajac dudnienia Janka, to ja tam widze troche inny problem,
    ale wystepujacy przy ostrzeniu na kontrast. Mianowicie przy ostrzeniu
    na kontrast aparat najpierw przeostrza, a potem wraca.
    Wykonuje wiec ruch nie tylko "w te", ale kolejno "wte i wewte".

    Jezeli "czas przeostrzania" rozumiany jako czas ruchu
    "od wyostrzenia przez przeostrzenie do ponownego wyostrzenia"
    oznaczymy sobie jako Te, to bardzo brzydkie sprawy powinny
    sie dziac z aparatem kiedy ruszamy sobie aparatem w te
    i na powrot z czestotliwoscia w okolicach Dwa Te.

    Uklady stabilizujace dowolna wielkosc, a tym jest autofocus,
    generalnie zle sobie radza ze stabilizowaniem kiedy sie je
    pobudza z czestotliwoscia rezonansowa.

    Efekt nie powinien wystapic w przypadku ostrzenia fazowego.
    To jest kolejny czynnik zwiazany z gibaniem.

    >oczywiscie , ze mnie nie intersuje.
    >i wlasnie dlatego ze mnie nie interesuje dokonuje pomiarow.
    >ten ped do pomiarow wynika z braku zainteresowania.
    >to przeciez takie oczywiste .

    Robisz pomiary bo interesuja Cie pomiary. :-)

    Nie zarzucam Ci braku zainteresowania tematem.
    Zarzucam Ci ze odrzucasz logiczna dyskusje na temat _przyczyn_
    uzyskania takich a nie innych rezultatow / wynikow,
    to jest konkretniej, przyczyn innych niz te ktore sobie
    wymysliles. Podejscie mocno nienaukowe.
    :-)

    >zadne z tych zdjec nie jest poruszone. !!

    Powinienem napisac: nieostre zdjecia.
    Otoz sa nie ostre bo sie gibales, pomiedzy wyostrzeniem
    a otwarciem migawki, udowodnij mi ze nie!
    :-)

    Michal