eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanieRe: Skrzyżowanie - pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!mike!not-for-mail
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Date: Mon, 4 Apr 2011 19:45:47 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 131
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl
    Message-ID: <c1.01.3Q3LMK$0CM@mike.oldfield.org.pl>
    References: <imdcbm$cr4$1@news.onet.pl> <imev5k$ffl$1@news.onet.pl>
    <c1.01.3PyGc8$0A8@mike.oldfield.org.pl>
    <q...@4...com>
    <c1.01.3PyLVt$0AO@mike.oldfield.org.pl>
    <8...@4...com>
    <c1.01.3PyXv7$0Aa@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Pz6RX$0Ar@mike.oldfield.org.pl> <h...@m...org>
    <c1.01.3Pzm7G$0BD@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    <c1.01.3Q0y2d$0BT@mike.oldfield.org.pl> <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: trzypion.oldfield.org.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1301939300 15189 77.236.9.21 (4 Apr 2011 17:48:20 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Apr 2011 17:48:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Face: "$/+nTK,0%`.lc4B~D91pIue%5RICC8#$_Ew'cP{uuDnja,Cs.yc8MiB+/k+~Plew/u|WDT
    7|0:(Sq?X-j&_?{]w+M/n'_(O3(Aj(4t[$Ep(|x]2v)R:E,Q|vM:z7Wipt2VeLQQ9iId1r\}"yBAEl
    Ie@=ELl0`X:yH3~Y-P~6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2360237
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 4 Apr 2011 15:06:09 +0200, Myjk napisał(a):

    >> Ale muszą przebiegac tak, jak JEZDNIA, a nie tak, jak pojazdy sobie jadą.
    >
    > I przebiegają tak jak jezdnia, tylko jesteś najwyraźniej zbyt ograniczony,
    > aby to pojąć. Jak już w innym miejscu napisałem, JEZDNIA nie posiada

    Ja rozumiem, że dla Ciebie przez skrzyżowanie jezdnia przebiega zawijasami
    i skręca, jednak dla mnie to ona jednak idzie na wprost,a pasy tak samo.

    >> A wiesz, że znak deroguje przepis, prawda?
    >
    > Jeśli nie ma znaków, to obowiązują przepisy.

    I wówczas pasy, tak samo jak jezdnia idą na wprost.

    >>>> Nie ma zależności od ruchu pojazdów. Ma zależność od przebiegu JEZDNI.
    >>> Jezdnia stanowi tylko i wyłącznie podłoże do ruchu pojazdów.
    >>> Ruch pojazdów po jezdni definiują przepisy, a wyznaczają
    >>> znaki drogowe.
    >> Tor ruchu pojazdu nie zależy od przepisów, ani od znaków.
    > Prawidłowy ruch zależy jak najbardziej od przepisów i znaków.
    A gdzie postulowałeś prawidłowy?

    > O ile zajdzie konieczność rozstrzygania.
    > W większości przypadków każdy zna swoje miejsce w szeregu.
    Jesteś mniejszością.

    >> Nie do czego, a wobec kogo. Wobec tego z lewej.
    >
    > Nie, pytam do czego ma to pierwszeństwo, bo że w zależności
    > do tego z lewej to jest wiadome od początku.

    Wybacz, pierwszeństwo w ruchu ma się wobec innych pojazdów, a nie do
    czegoś. A dokładniej, to ten inny ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa.

    >> Zgadza się. Dwa pasy - dwa pasy idą prosto przez skrzyżowania.
    >> Samochody, żeby skręcić w lewo muszą zjechać ze swojego pasa
    >> i wjechać na inny.
    >
    > Nie muszą, ponieważ jadąc w lewo pasy z poprzecznego kierunku ich

    A, czyli nie muszą zjechać ze swojego pasa, który prowadzi na wprost.
    Interesujące.

    > kompletnie NIE DOTYCZĄ. Oni mają swoje pasy, biegnące tak, jak wyznaczyły
    > to poziome (i czasem pionowe) znaki drogowe przed skrzyżowaniem, a często
    > takżena samym skrzyżowaniu -- i najczęściej tak, aby najmniej mieszać
    > liniami na jezdni.

    Znaki poziome przed skrzyżowaniem nie wyznaczają w żaden sposób pasów na
    skrzyżowaniu. Tak samo zresztą, jak pionowe.
    Mogą pasy wyznaczyć znaki poziome na skrzyżowaniu. Jesli jednak na
    skrzyżowaniu nie ma znaków wyznaczających pasy, to znaczy, że pasy ida tak,
    jak przebiega jezdnia.

    >> Przez żaden przypadek. Nie ma znaczenia ile pasów ma jezdnia, ważne, że idą
    >> one wszystkie tak, jak jezdnia, a nie tak, jak pojazd skręcający.
    >
    > Nadal nie ogarniasz -- nie idą jak pojazd skręcający.
    > Idą tak, jak nakazują przepisy i znaki.

    Przepisy mówią, że idą tak, jak jezdnia, chyba, że istnieją znaki, wtedy
    tak, jak wyznaczają znaki. Przy czym znaki przed skrzyżowaniem nie
    wyznaczają pasów na skrzyżowaniu. Znaki poziomie wyznaczają pasy tam,,
    gdzie one same są, a nie gdzie indziej.


    >> Ależ już wyznaczyłem - na wprost idą, a ja zmieniam pas ruchu z jednego na
    >> drugi.
    >
    > W takim razie w którym miejscu zmieniasz ten pas i jak to sygnalizujesz?

    Na skrzyżowaniu, sygnalizuję przed skrzyżowaniem. I nie z lewego na prawy,
    tylko z pasa drogi A na pas drogi B.


    >>> Nie rozumiesz, w tym problem. To KAŻDY z podłużnych pasów...
    >>> To znaczy, że może być ich więcej niż jeden.
    >> Oczywiście. I sa one dalej wzdłuż jezdni,
    >> a nei zawijają w lewo na skrzyżowaniu.
    >
    > Weź poświęć chwilę i narysuj z łaski swojej jak biegnie jezdnia, jak biegną
    > pasy, tor ruchu pojazdu i kiedy i jak sygnalizujesz zmianę tych pasów.
    > Chętnie zobaczyłbym, co się tli w twojej głowie. :D

    Nie musze sygnalizować zmiany pasa, bo zmieniam kierunek ruchu na
    skrzyżowaniu, a nie zmianę z jednego pasa na drugi. To, że zmiana kierunku
    jazdy jest jednocześnie zmianą pasa ruchu z obecnego, na inny jest
    powiązana z manewrem zmiany kierunku nie oznacza, że mam zasygnalizować
    każdą zmianę pasa.

    >>>> Nie jest to pas będący torem ruchu pojazdu.
    >>> Co definiuje tor ruchu pojazu?
    >> Nic.
    > Nic? To w jaki sposób pojazd się porusza?
    W taki, w jaki kierujący nim steruje.


    >>>>> To też ci narysować, drogie dziecko?
    >>>> Nie, podaj definicję. Przecież PoRD na pewno ją ma.
    >>> Oczywiście, że ma. Jest to opisane w Art. 2.10.
    >> Oczywiście. Tylko powiedz, w którym miejscu
    >> się ono zaczyna. Tak dokładnie.
    > Jest to napisane w definicji. Przeczytaj.

    Nie, nie ma. Czy na linii zatrzymania przed sygnalizatorem? Czy na
    przejściu dla pieszych? Czy może dopiero na linii łączącej krawędzie
    przecinającej, poprzecznej jezdni?

    >> Nic nie ma, pytałeś o sprawę, jaką ostatnio wygrałem, to Ci podałem.
    >
    > Pytałem o sprawę związaną z tematem.
    > Nic mnie nie obchodzą twoje inne problemy na drodze i w sądach.

    Związana jest o tyle, że tak samo jak Ty większość 'znaffcuff' PoRD
    uważała, że skoro ja byłem na podporządkowanej, to miałem obowiązek ustąpić
    i skoro było bum, to nie ustąpiłem i jestem winny.

    > Co nie zmienia faktu, że PoRD są jasne i logiczne.

    To prawda. Niestety, nie dla wszystkich, o czym takie jednostki jak Ty się
    boleśnie przekonują.


    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: