-
Data: 2011-04-04 21:24:58
Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tomasz Pyra napisał:
>> W sumie też jestem ciekaw rozrysowania chociażby poniższego przykładu.
>> http://tnij.org/okopowa-anielewicza
> Z tego co widać na zdjęciu, nie ma tam pasów ze strzałkami.
> Więc przed skrętem w lewo należy zjechać do lewej.
> Pomijając przypadek dużego pojazdu, na tym skrzyżowaniu wolno skręcać w
> lewo tylko z lewego pasa.
> Czyli jadąc Anielewicza, trzeba zająć lewy pas (wyznaczony tylko na
> kawałku przed pierwszą jezdnią Okopowej) i z niego skręcić w lewo
> zajmując dowolny pas.
Chyba muszę doprecyzować, bo faktycznie nieco bełkotliwie napisałem, a
sygnalizacji oraz znaków pionowych nie widać.
Sprawdziłem w weekend - obecnie zarówno przed skrzyżowaniem, jak i pomiędzy
jezdniami Okopowej, jest czytelne oznakowanie poziome - przed na prawym -
strzałki w prawo i lewo, na lewym w lewo, pomiędzy jezdniami Okopowej -
oznaczone pasy ze strzałkami w lewo.
Natomiast nie pamiętam, jak było wcześniej - to znaczy wydaje mi się, że
był znak pionowy przed skrzyżowaniem. Na pewno były światła okrągłe z
warunkową strzałką zieloną w prawo - stąd mój wniosek o możliwości jazdy z
prawego pasa w lewo [1].
Zakładając jednak, że jest tak jak obecnie w google - brak innego
oznakowania poziomego, a także zakładając brak znaku pionowego - zacząłem
się zastanawiać. Zasiałeś wątpliwości i przyznaję - nie wiem, który przepis
zabrania kontynuacji jazdy w lewo z prawego pasa. I czy wniosek [1] jest
prawidłowy.
> A jadąc Okopową, żeby skręcić w Anielewicza należy zająć lewy pas,
> skręcić przez tory zajmując dowolny z dwóch pasów niewyznaczonych, a
> następnie jechać prosto jednym z tych dwóch wybranych pasów.
Z Okopowej w Anielewicza - nie doprecyzowałem, oczywiście, że z jednego,
lewego pasa. W tym przypadku już po skręcie, a przed przekroczeniem
wschodniej jezdni Okopowej tworzą się dwa pasy (dwa rzędy samochodów).
Tyle, że kierowcy z lewej uważają, że mają "większe pierwszeństwo" - to
ocena zachowania na podstawie obserwacji zachowania nie tylko zza
kierownicy.
--
Becer
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.11 21:42 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.11 21:49 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.11 22:04 Artur Maśląg
- 04.04.11 22:43 Adam Płaszczyca
- 04.04.11 23:38 J.F.
- 05.04.11 08:40 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 08:55 Artur Maśląg
- 05.04.11 09:23 Tomasz Pyra
- 05.04.11 09:22 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 09:53 Tomasz Pyra
- 05.04.11 11:35 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:07 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 14:40 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:43 Artur Maśląg
- 05.04.11 15:57 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=