-
Data: 2011-04-04 21:24:58
Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Od: Bartosz Czerwonka <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tomasz Pyra napisał:
>> W sumie też jestem ciekaw rozrysowania chociażby poniższego przykładu.
>> http://tnij.org/okopowa-anielewicza
> Z tego co widać na zdjęciu, nie ma tam pasów ze strzałkami.
> Więc przed skrętem w lewo należy zjechać do lewej.
> Pomijając przypadek dużego pojazdu, na tym skrzyżowaniu wolno skręcać w
> lewo tylko z lewego pasa.
> Czyli jadąc Anielewicza, trzeba zająć lewy pas (wyznaczony tylko na
> kawałku przed pierwszą jezdnią Okopowej) i z niego skręcić w lewo
> zajmując dowolny pas.
Chyba muszę doprecyzować, bo faktycznie nieco bełkotliwie napisałem, a
sygnalizacji oraz znaków pionowych nie widać.
Sprawdziłem w weekend - obecnie zarówno przed skrzyżowaniem, jak i pomiędzy
jezdniami Okopowej, jest czytelne oznakowanie poziome - przed na prawym -
strzałki w prawo i lewo, na lewym w lewo, pomiędzy jezdniami Okopowej -
oznaczone pasy ze strzałkami w lewo.
Natomiast nie pamiętam, jak było wcześniej - to znaczy wydaje mi się, że
był znak pionowy przed skrzyżowaniem. Na pewno były światła okrągłe z
warunkową strzałką zieloną w prawo - stąd mój wniosek o możliwości jazdy z
prawego pasa w lewo [1].
Zakładając jednak, że jest tak jak obecnie w google - brak innego
oznakowania poziomego, a także zakładając brak znaku pionowego - zacząłem
się zastanawiać. Zasiałeś wątpliwości i przyznaję - nie wiem, który przepis
zabrania kontynuacji jazdy w lewo z prawego pasa. I czy wniosek [1] jest
prawidłowy.
> A jadąc Okopową, żeby skręcić w Anielewicza należy zająć lewy pas,
> skręcić przez tory zajmując dowolny z dwóch pasów niewyznaczonych, a
> następnie jechać prosto jednym z tych dwóch wybranych pasów.
Z Okopowej w Anielewicza - nie doprecyzowałem, oczywiście, że z jednego,
lewego pasa. W tym przypadku już po skręcie, a przed przekroczeniem
wschodniej jezdni Okopowej tworzą się dwa pasy (dwa rzędy samochodów).
Tyle, że kierowcy z lewej uważają, że mają "większe pierwszeństwo" - to
ocena zachowania na podstawie obserwacji zachowania nie tylko zza
kierownicy.
--
Becer
Następne wpisy z tego wątku
- 04.04.11 21:42 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.11 21:49 Krzysiek Kielczewski
- 04.04.11 22:04 Artur Maśląg
- 04.04.11 22:43 Adam Płaszczyca
- 04.04.11 23:38 J.F.
- 05.04.11 08:40 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 08:55 Artur Maśląg
- 05.04.11 09:23 Tomasz Pyra
- 05.04.11 09:22 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 09:53 Tomasz Pyra
- 05.04.11 11:35 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:07 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 14:40 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:43 Artur Maśląg
- 05.04.11 15:57 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=