eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzyżowanie - pytanieRe: Skrzyżowanie - pytanie
  • Data: 2011-04-05 09:23:32
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-04 21:24, Bartosz Czerwonka pisze:

    > Sprawdziłem w weekend - obecnie zarówno przed skrzyżowaniem, jak i pomiędzy
    > jezdniami Okopowej, jest czytelne oznakowanie poziome - przed na prawym -
    > strzałki w prawo i lewo, na lewym w lewo, pomiędzy jezdniami Okopowej -
    > oznaczone pasy ze strzałkami w lewo.

    No to jeżeli są znaki poziome, to z pasów oznaczonych do skrętu w lewo
    możesz jechać w lewo.

    Skręcając z prawego pasa i wjeżdżając po skręcie na prawy lub środkowy,
    Twoje pierwszeństwo jest bezsprzeczne.
    Niezależnie czy przyjmując wersję pierwszeństwa z prawej, czy wersję
    liczenia czy nazywania pasów skręcających na skrzyżowaniu od obojętnie
    której strony.


    > Zakładając jednak, że jest tak jak obecnie w google - brak innego
    > oznakowania poziomego, a także zakładając brak znaku pionowego - zacząłem
    > się zastanawiać. Zasiałeś wątpliwości i przyznaję - nie wiem, który przepis
    > zabrania kontynuacji jazdy w lewo z prawego pasa. I czy wniosek [1] jest
    > prawidłowy.

    Jeżeli nie ma znaków (które zgodnie z art. 5 mają pierwszeństwo nad
    przepisami ogólnymi):

    Art. 22.2 Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.


    >> A jadąc Okopową, żeby skręcić w Anielewicza należy zająć lewy pas,
    >> skręcić przez tory zajmując dowolny z dwóch pasów niewyznaczonych, a
    >> następnie jechać prosto jednym z tych dwóch wybranych pasów.
    >
    > Z Okopowej w Anielewicza - nie doprecyzowałem, oczywiście, że z jednego,
    > lewego pasa. W tym przypadku już po skręcie, a przed przekroczeniem
    > wschodniej jezdni Okopowej tworzą się dwa pasy (dwa rzędy samochodów).
    > Tyle, że kierowcy z lewej uważają, że mają "większe pierwszeństwo" - to
    > ocena zachowania na podstawie obserwacji zachowania nie tylko zza
    > kierownicy.

    Kierowcy instynktownie czują zasadę "skręcającego pasa", a z kolei
    niezbyt czują niewyznaczone pasy ruchu.
    Bo rozumiem, że mówimy o sytuacji jak ze zdjęcia lotniczego skrzyżowania
    gdzie biały i czerwony samochód stanął okrakiem na środku zamiast
    zdecydować się na któryś z niewyznaczonych pasów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: