-
Data: 2011-04-05 09:23:32
Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-04 21:24, Bartosz Czerwonka pisze:
> Sprawdziłem w weekend - obecnie zarówno przed skrzyżowaniem, jak i pomiędzy
> jezdniami Okopowej, jest czytelne oznakowanie poziome - przed na prawym -
> strzałki w prawo i lewo, na lewym w lewo, pomiędzy jezdniami Okopowej -
> oznaczone pasy ze strzałkami w lewo.
No to jeżeli są znaki poziome, to z pasów oznaczonych do skrętu w lewo
możesz jechać w lewo.
Skręcając z prawego pasa i wjeżdżając po skręcie na prawy lub środkowy,
Twoje pierwszeństwo jest bezsprzeczne.
Niezależnie czy przyjmując wersję pierwszeństwa z prawej, czy wersję
liczenia czy nazywania pasów skręcających na skrzyżowaniu od obojętnie
której strony.
> Zakładając jednak, że jest tak jak obecnie w google - brak innego
> oznakowania poziomego, a także zakładając brak znaku pionowego - zacząłem
> się zastanawiać. Zasiałeś wątpliwości i przyznaję - nie wiem, który przepis
> zabrania kontynuacji jazdy w lewo z prawego pasa. I czy wniosek [1] jest
> prawidłowy.
Jeżeli nie ma znaków (które zgodnie z art. 5 mają pierwszeństwo nad
przepisami ogólnymi):
Art. 22.2 Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
>> A jadąc Okopową, żeby skręcić w Anielewicza należy zająć lewy pas,
>> skręcić przez tory zajmując dowolny z dwóch pasów niewyznaczonych, a
>> następnie jechać prosto jednym z tych dwóch wybranych pasów.
>
> Z Okopowej w Anielewicza - nie doprecyzowałem, oczywiście, że z jednego,
> lewego pasa. W tym przypadku już po skręcie, a przed przekroczeniem
> wschodniej jezdni Okopowej tworzą się dwa pasy (dwa rzędy samochodów).
> Tyle, że kierowcy z lewej uważają, że mają "większe pierwszeństwo" - to
> ocena zachowania na podstawie obserwacji zachowania nie tylko zza
> kierownicy.
Kierowcy instynktownie czują zasadę "skręcającego pasa", a z kolei
niezbyt czują niewyznaczone pasy ruchu.
Bo rozumiem, że mówimy o sytuacji jak ze zdjęcia lotniczego skrzyżowania
gdzie biały i czerwony samochód stanął okrakiem na środku zamiast
zdecydować się na któryś z niewyznaczonych pasów.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.11 09:22 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 09:53 Tomasz Pyra
- 05.04.11 11:35 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:07 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 14:40 Artur Maśląg
- 05.04.11 14:43 Artur Maśląg
- 05.04.11 15:57 Myjk
- 05.04.11 16:06 Krzysiek Kielczewski
- 05.04.11 20:56 Artur Maśląg
- 05.04.11 21:03 Adam Płaszczyca
- 05.04.11 22:16 Tomasz Pyra
- 05.04.11 23:32 Myjk
- 06.04.11 12:06 Myjk
- 06.04.11 12:08 Myjk
- 07.04.11 00:59 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=